Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sproeier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 841 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20299 - sproeier
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joene 6-7-2004 10:43 Print topicpost

Posts: 204
Ey ik heb een Yamaha DT met een 70cc en een 12mm carb En het is een orginelen uitlaat denk ik en wat voor sproeier moet er dan in?

 

Jop 6-7-2004 13:01 Print reply
Posts: 1290
wat voor sproeier zit er nu in? en hoe rijdt ie met die sproeier?

heb je die 70cc en carb net gekocht en nu eronder gebeund ?
 
honda freak 6-7-2004 14:23 Print reply

Posts: 27
12 mm!

ik zou met een 70cc in de buurt van de 18 of 20mm gaan zitten.

rijd een stuk beter.
 
joene 6-7-2004 18:46 Print reply

Posts: 204
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda freak

12 mm!

ik zou met een 70cc in de buurt van de 18 of 20mm gaan zitten.

rijd een stuk beter.


maar hij rijd nou al 80 en da vin ik hard zat
dus wat voor sproeier moet er nou in?
 
Ed Honda CB50J 6-7-2004 18:50 Print reply

Posts: 4190
Lekker voor je cil 12mm

Als ik jouw was zou ik minimaal naar de 16mm gaan en het liefst een 20mm

Maar probeer eens een 110
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
martijn_helmer 6-7-2004 19:03 Print reply

Posts: 146
Wat voor 'n luchtfilter heb je? Ik heb bij m'n reserve DT een 60cc met 20mm carb. en orginele pijp en luchtfilter, sproeiertje 110. (er zit wel 'n dik aanzuigrubber op) Ik vind 't wel 'n vrij ernstige zaak dat je d'r zo'n kleine frot carberateur erop hebt zitten. Zet er toch gewoon 'n 20mm op.
 
Mr.Michiel 6-7-2004 19:05 Print reply

Posts: 1567
Zoals al gezegd is, je cilinder houd het langer uit als je een grotere carb. op die 70cc cil zet
 
juustem
tomosman 6-7-2004 19:05 Print reply
Posts: 147
Ja je kan er beter een 20 onder gooien of tenminste een 16. Vooral bij lange stukken volgas kan het zijn dat hij te weinig olie krijgt. Als je dit houdt kun je hem beter wat extra olie geven, anders naait hij vast.
 
MB-SpEeDfReAk 6-7-2004 19:08 Print reply
Posts: 612
gewoon met een rijk mengsel rijden, je zal niet zo hard optrekken maar het gaat wel lang mee
 
88
joene 7-7-2004 8:27 Print reply

Posts: 204
maar ik weet niet zeker of het een 12 mm is maar waar kun je dat zien? en nou zit er een 0.80 mm sproeier in
 
hagedis 7-7-2004 8:41 Print reply
Posts: 120
Als je nou een iets grotere carb. neemt (16 is goed te doen op een 70) dan heb je een goed mengsel. En als je hem dan tehard vind rijden zet je der een trek vertanding op.
En door je uitlaat zal die 70 ook niet zoveel toeren maken, dus dat scheelt ook alweer in snelheid.
 
joene 8-7-2004 10:22 Print reply

Posts: 204
maar hoe kun je dan zien hoeveel mm je carb is?
 
bart de scootergek 8-7-2004 10:29 Print reply

Posts: 8916
meten = weten

maar meestal staat het er aan de buitenkant wel op, zoek eens ergens op een code en vertel hier wat er staat, we kunnen je denk ik wel helpen. of je pakt de schuifmaat en je meet de luchtdoorlaat in het dunste gedeelte.
 
Honda RC-33
joene 8-7-2004 10:45 Print reply

Posts: 204
maar welke gat moet je dan meten dat gat waar het luchtfilter aan vast zit of het gat van de cilinder?
 
bart de scootergek 8-7-2004 10:51 Print reply

Posts: 8916
de carburateur zelf, je kan er toch doorheen kijken? nou dan ongeveer in het midden, daar is hij wel het smalst, en dan pak je de schuifmaat en meet je hem op. of je vermeld even het type + merk carburateur.

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 8-7-2004 10:53
 
Honda RC-33
joene 8-7-2004 11:01 Print reply

Posts: 204
ok maar ik weeet niet welk merk het is want ik heb de brommer van mijn oom gekregen en hij wist dat ook allemaal niet maar in da gat waar de carb aan de cilinder vast zit staat een 12 is het dan toch niet gewoon 12 mm of betekend dat wat anders?
 

Dit topic is 1238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved