Als ik jouw was zou ik minimaal naar de 16mm gaan en het liefst een 20mm
Maar probeer eens een 110
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Wat voor 'n luchtfilter heb je? Ik heb bij m'n reserve DT een 60cc met 20mm carb. en orginele pijp en luchtfilter, sproeiertje 110. (er zit wel 'n dik aanzuigrubber op) Ik vind 't wel 'n vrij ernstige zaak dat je d'r zo'n kleine frot carberateur erop hebt zitten. Zet er toch gewoon 'n 20mm op.
Ja je kan er beter een 20 onder gooien of tenminste een 16. Vooral bij lange stukken volgas kan het zijn dat hij te weinig olie krijgt. Als je dit houdt kun je hem beter wat extra olie geven, anders naait hij vast.
Als je nou een iets grotere carb. neemt (16 is goed te doen op een 70) dan heb je een goed mengsel. En als je hem dan tehard vind rijden zet je der een trek vertanding op.
En door je uitlaat zal die 70 ook niet zoveel toeren maken, dus dat scheelt ook alweer in snelheid.
maar meestal staat het er aan de buitenkant wel op, zoek eens ergens op een code en vertel hier wat er staat, we kunnen je denk ik wel helpen. of je pakt de schuifmaat en je meet de luchtdoorlaat in het dunste gedeelte.
de carburateur zelf, je kan er toch doorheen kijken? nou dan ongeveer in het midden, daar is hij wel het smalst, en dan pak je de schuifmaat en meet je hem op. of je vermeld even het type + merk carburateur.
Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 8-7-2004 10:53
ok maar ik weeet niet welk merk het is want ik heb de brommer van mijn oom gekregen en hij wist dat ook allemaal niet maar in da gat waar de carb aan de cilinder vast zit staat een 12 is het dan toch niet gewoon 12 mm of betekend dat wat anders?