bartos |
6-7-2004 0:14 |
Posts: 1372 |
als je dan toch bezig ben met prutsen dan gelijk af makken. En voor de grap eens me rond rijden. En mishien brengt het nog wat op
edit arie kijk eens in me profiel onder aan staat echt een link voor jou
Dit bericht is ge-edit door bartos op 6-7-2004 0:17
|
|
|
|
Blukaap2 |
6-7-2004 0:18 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
Welke prestatiewinst?
Je bankt er echt niet meer mee hoor
Lezen lul
Ik zeg "enige"
Dat betekent net zoveel als: als je al iets wint.
|
|
Stoere brommers |
|
Neonlampje |
6-7-2004 0:20 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bartos
foto's
zie nu pas dat er om gevraagt was.
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
edit kvs pomp kan toch wel elektries. Of ben ik nouw gek.
Gewoon giet dus.
Zal het kromtrekken wel beetje tegengaan...
Gewoon hierna opboren en laten honen.
Let er trouwens op de de overgang naar je cilinderkop niet 1 groot gat moet zijn, maar een aantal gaten zoals b.v bij een nsr cilinder.
Dit zorgt voor een betere stroming, en dat je kvs ook wat tijd krijgt om zn warmte te wisselen.
Gewoon het een en ander beetje afkijken, dan komt t wel goed.
btw, als wand zou ik 2mm alu gebruiken ofzo, niet veel meer.. is niet nodig. En ik zou proberen zoveel mogelijk weg te frezen uit de rest van je cilinder
|
|
|
|
bartos |
6-7-2004 0:25 |
Posts: 1372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
Gewoon giet dus.
Zal het kromtrekken wel beetje tegengaan...
Gewoon hierna opboren en laten honen.
Let er trouwens op de de overgang naar je cilinderkop niet 1 groot gat moet zijn, maar een aantal gaten zoals b.v bij een nsr cilinder.
Dit zorgt voor een betere stroming, en dat je kvs ook wat tijd krijgt om zn warmte te wisselen.
Gewoon het een en ander beetje afkijken, dan komt t wel goed.
btw, als wand zou ik 2mm alu gebruiken ofzo, niet veel meer.. is niet nodig. En ik zou proberen zoveel mogelijk weg te frezen uit de rest van je cilinder
Je bodoelt dus dat ik eigenlijk een soort van apate kamers moet makken. In plaats van er gewoon een bak kvs om heen hangen.
Ik heb al wat zitten zoeken naar goede foto's maar is beetje lastig. Ook omdat 50cc er af is. En ik heb nog nooit een kvs cil in me handen gehad dus dat moet ook maar eens veranderen. Zal eens rond vragen of nog iemand een kvs cilinder heb liggen kan ik die ff bestudeeren ook vast wel iemand die iets heeft liggen van scoot of zo.
|
|
|
|
Neonlampje |
6-7-2004 0:28 |
|
bartos |
6-7-2004 0:36 |
Posts: 1372 |
En waar kan ik het boekje van bell aanschaffen. Want boll.com heeft hem niet. bibliotheek heeft hem vast ook niet.
|
|
|
|
TiNo |
6-7-2004 0:38 |
Posts: 195 |
zou je niet stukjes koelrib laten zitten (en nog eventueel er tussen wat uitboren)? dan heb je in principe een groter raakoppervlak tussen kvs en cilinder, toch?
edit: (..)
Dit bericht is ge-edit door TiNo op 6-7-2004 0:39
|
|
|
|
bartos |
6-7-2004 0:42 |
Posts: 1372 |
lijk mij minder plan want zo veel koeling is er niet nodig zit volgens mij ook niet in de gewoone lc cilders.
|
|
|
|
Hondalover19 |
6-7-2004 1:16 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
Gewoon giet dus.
Zal het kromtrekken wel beetje tegengaan...
Gewoon hierna opboren en laten honen.
Let er trouwens op de de overgang naar je cilinderkop niet 1 groot gat moet zijn, maar een aantal gaten zoals b.v bij een nsr cilinder.
Dit zorgt voor een betere stroming, en dat je kvs ook wat tijd krijgt om zn warmte te wisselen.
euhmmmmmmm ff een brilletje opzetten dat is toch overduidelijk een Alu blok gietijzer blinkt noooit zo.
Gewoon het een en ander beetje afkijken, dan komt t wel goed.
btw, als wand zou ik 2mm alu gebruiken ofzo, niet veel meer.. is niet nodig. En ik zou proberen zoveel mogelijk weg te frezen uit de rest van je cilinder
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Neonlampje |
6-7-2004 8:00 |
Posts: 14825 |
zucht, het is een gietijzeren cilinderbus
lc cilinders met koelribben binnenin zijn niet ongebruikelijk, maar dan zijn de ribben niet horizontaal, maar vertikaal.
|
|
|
|
bartos |
6-7-2004 10:18 |
Posts: 1372 |
Heb er wat veder over na gedacht en ik kan denk ik het beste de onderste koelrip als bodem gebruiken voor het bakje, dan is het zeker waterdicht en ook niet zo lastig telassen.
Maar hoe los ik het op met de kopaking en zo?
Als ik het bakje rond zou makken dan is het natuurlijk vrij makkelijk dan gewoon mooie o-ring.
Maar het bakje rond makken is een kut werk. Want als ik er zeg maar een buis op zet dan krijg ik gezijk met een mebraam dat schuin loopt en een uitlaat bevestiging die ook scheef staat.
Dit bericht is ge-edit door bartos op 6-7-2004 10:20
|
|
|
|
barry |
6-7-2004 11:56 |
Posts: 7387 |
niet alles doorgelezen, maar ehm. hoe doe je dat met een pomp? elektrisch pompje op de accu?
|
|
He? |
|
tsxerr |
6-7-2004 11:59 |
Posts: 1478 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
niet alles doorgelezen, maar ehm. hoe doe je dat met een pomp? elektrisch pompje op de accu?
Ik zou um niet op je accu doen. Als je accu verrot is koelt hij niet meer
|
|
http://groups.msn.com/tsxer |
|
barry |
6-7-2004 12:35 |
Posts: 7387 |
beter iets dan niets he... hoe wil je het anders doen...
of wou je gewoon zonder pomp doen zodat de warmte opstijgd blabla bekend verhaal?
dat koelt echt nooit voldoende! cilinder wordt dan nog steeds fucking heet!
Dit bericht is ge-edit door barry op 6-7-2004 12:36
|
|
He? |
|
jackmasterTZR |
6-7-2004 12:55 |
Posts: 3062 |
je moet er ook bij opletten met de uitlaatpoort. want als je bakkie daar ook omheen gaat, staat je uitlaatpoort een stuk naar vooren en is er een kans dat je uitlaat niet meer op je brommer past.
en kzou de wand tussen de 2 en 5mm maken. 10-15 is echt veel te veel.
Stel trouwens dat ie niet goed blijkt te koelen kun je altijd nog koelribben aan je bakkie lassen
|
|
|
|