Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Van AC naar LC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20295 - Van AC naar LC
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartos 6-7-2004 0:14 Print reply

Posts: 1372
als je dan toch bezig ben met prutsen dan gelijk af makken. En voor de grap eens me rond rijden. En mishien brengt het nog wat op

edit arie kijk eens in me profiel onder aan staat echt een link voor jou

Dit bericht is ge-edit door bartos op 6-7-2004 0:17
 
Blukaap2 6-7-2004 0:18 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
Welke prestatiewinst?

Je bankt er echt niet meer mee hoor


Lezen lul
Ik zeg "enige"
Dat betekent net zoveel als: als je al iets wint.
 
Stoere brommers
Neonlampje 6-7-2004 0:20 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartos

foto's

zie nu pas dat er om gevraagt was.

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding



edit kvs pomp kan toch wel elektries. Of ben ik nouw gek.


Gewoon giet dus.
Zal het kromtrekken wel beetje tegengaan...
Gewoon hierna opboren en laten honen.

Let er trouwens op de de overgang naar je cilinderkop niet 1 groot gat moet zijn, maar een aantal gaten zoals b.v bij een nsr cilinder.
Dit zorgt voor een betere stroming, en dat je kvs ook wat tijd krijgt om zn warmte te wisselen.

Gewoon het een en ander beetje afkijken, dan komt t wel goed.

btw, als wand zou ik 2mm alu gebruiken ofzo, niet veel meer.. is niet nodig. En ik zou proberen zoveel mogelijk weg te frezen uit de rest van je cilinder
 
bartos 6-7-2004 0:25 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
Gewoon giet dus.
Zal het kromtrekken wel beetje tegengaan...
Gewoon hierna opboren en laten honen.

Let er trouwens op de de overgang naar je cilinderkop niet 1 groot gat moet zijn, maar een aantal gaten zoals b.v bij een nsr cilinder.
Dit zorgt voor een betere stroming, en dat je kvs ook wat tijd krijgt om zn warmte te wisselen.

Gewoon het een en ander beetje afkijken, dan komt t wel goed.

btw, als wand zou ik 2mm alu gebruiken ofzo, niet veel meer.. is niet nodig. En ik zou proberen zoveel mogelijk weg te frezen uit de rest van je cilinder


Je bodoelt dus dat ik eigenlijk een soort van apate kamers moet makken. In plaats van er gewoon een bak kvs om heen hangen.

Ik heb al wat zitten zoeken naar goede foto's maar is beetje lastig. Ook omdat 50cc er af is. En ik heb nog nooit een kvs cil in me handen gehad dus dat moet ook maar eens veranderen. Zal eens rond vragen of nog iemand een kvs cilinder heb liggen kan ik die ff bestudeeren ook vast wel iemand die iets heeft liggen van scoot of zo.
 
Neonlampje 6-7-2004 0:28 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Lezen lul
Ik zeg "enige"
Dat betekent net zoveel als: als je al iets wint.
jaja weet ik maar ik verduidelijkte het ff

Kamers bedoel ik ook niet helemaal.. het hoeft opzich niet, kijk b.v maar naar rs cilinders, die hebben gewoon 1 groot gat eromheen zegmaar. In het boekje van bell staat er wel het een en ander over beschreven, ik raad je het aan om dat eventjes te lezen
 
bartos 6-7-2004 0:36 Print reply

Posts: 1372
En waar kan ik het boekje van bell aanschaffen. Want boll.com heeft hem niet. bibliotheek heeft hem vast ook niet.
 
TiNo 6-7-2004 0:38 Print reply

Posts: 195
zou je niet stukjes koelrib laten zitten (en nog eventueel er tussen wat uitboren)? dan heb je in principe een groter raakoppervlak tussen kvs en cilinder, toch?

edit: (..)

Dit bericht is ge-edit door TiNo op 6-7-2004 0:39
 
bartos 6-7-2004 0:42 Print reply

Posts: 1372
lijk mij minder plan want zo veel koeling is er niet nodig zit volgens mij ook niet in de gewoone lc cilders.

 
Hondalover19 6-7-2004 1:16 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
Gewoon giet dus.
Zal het kromtrekken wel beetje tegengaan...
Gewoon hierna opboren en laten honen.

Let er trouwens op de de overgang naar je cilinderkop niet 1 groot gat moet zijn, maar een aantal gaten zoals b.v bij een nsr cilinder.
Dit zorgt voor een betere stroming, en dat je kvs ook wat tijd krijgt om zn warmte te wisselen.


euhmmmmmmm ff een brilletje opzetten dat is toch overduidelijk een Alu blok gietijzer blinkt noooit zo.
Gewoon het een en ander beetje afkijken, dan komt t wel goed.

btw, als wand zou ik 2mm alu gebruiken ofzo, niet veel meer.. is niet nodig. En ik zou proberen zoveel mogelijk weg te frezen uit de rest van je cilinder

 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Neonlampje 6-7-2004 8:00 Print reply

Posts: 14825
zucht, het is een gietijzeren cilinderbus

lc cilinders met koelribben binnenin zijn niet ongebruikelijk, maar dan zijn de ribben niet horizontaal, maar vertikaal.
 
bartos 6-7-2004 10:18 Print reply

Posts: 1372
Heb er wat veder over na gedacht en ik kan denk ik het beste de onderste koelrip als bodem gebruiken voor het bakje, dan is het zeker waterdicht en ook niet zo lastig telassen.
Maar hoe los ik het op met de kopaking en zo?

Als ik het bakje rond zou makken dan is het natuurlijk vrij makkelijk dan gewoon mooie o-ring.

Maar het bakje rond makken is een kut werk. Want als ik er zeg maar een buis op zet dan krijg ik gezijk met een mebraam dat schuin loopt en een uitlaat bevestiging die ook scheef staat.


Dit bericht is ge-edit door bartos op 6-7-2004 10:20
 
barry 6-7-2004 11:56 Print reply

Posts: 7387
niet alles doorgelezen, maar ehm. hoe doe je dat met een pomp? elektrisch pompje op de accu?
 
He?
tsxerr 6-7-2004 11:59 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

niet alles doorgelezen, maar ehm. hoe doe je dat met een pomp? elektrisch pompje op de accu?

Ik zou um niet op je accu doen. Als je accu verrot is koelt hij niet meer
 
http://groups.msn.com/tsxer
barry 6-7-2004 12:35 Print reply

Posts: 7387
beter iets dan niets he... hoe wil je het anders doen...

of wou je gewoon zonder pomp doen zodat de warmte opstijgd blabla bekend verhaal?

dat koelt echt nooit voldoende! cilinder wordt dan nog steeds fucking heet!

Dit bericht is ge-edit door barry op 6-7-2004 12:36
 
He?
jackmasterTZR 6-7-2004 12:55 Print reply

Posts: 3062
je moet er ook bij opletten met de uitlaatpoort. want als je bakkie daar ook omheen gaat, staat je uitlaatpoort een stuk naar vooren en is er een kans dat je uitlaat niet meer op je brommer past.

en kzou de wand tussen de 2 en 5mm maken. 10-15 is echt veel te veel.

Stel trouwens dat ie niet goed blijkt te koelen kun je altijd nog koelribben aan je bakkie lassen
 

Dit topic is 4491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved