Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Van AC naar LC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 603 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20295 - Van AC naar LC
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 4492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartos 5-7-2004 23:14 Print topicpost

Posts: 1372
Ik heb een weer eens een plan.

Ik heb nog een 70cc fast arrow liggen ooit vorige vehikel gekocht voor 5 euro.

En ik dacht moet er toch wat mee doen dus ik heb wat bedacht.

Als ik volgend jaar het zelfde mag als dit jaar op school. (Ik ga nu naar mbo) Dan lijkt het mij wel leuk om de koel ribben van de cil af tevreezen. En er dan een Bakje om heen telassen net zo als de zeta lc voor mt/mb/mtx.

Aangezien cilinder nu toch onbruik baar is door de hele mooi ei vorm wil ik er eerst wat meedoen voor dat ik hem laat honnen.

Het lijkt mij het handigste om zelf een cilinder kop te makken. Van normaal staal want rvs heeft slecht warmte geleigin en alu is te slap voor een kop.

Waarschijnlijk word het bakje wel van rvs of alu. Maar is eigenlijk niet nodig want tegen roestvorming heeft toch geen nut want de cilinder is toch van gietijzer. Het stuk het dichtst bij zuiger dan. Het hemd heet dat dacht ik.


Mocht het plan uitgevoerd worden dan gaat nadat hij ook klaar is getunde worden. Door iemand of zelf.

Martiaal mij kennende word het lekker dik en lomp dus geen bakje met een want van 1mm maar een want van 10-15 mm. Dus lekker stevig.

In het kort nog iemand idee of tips hier voor dan hoor ik het graag.


edit ik heb dit plan bedacht om dat er meedere zijn met wat biezonder op bf en dat wil ik ook maar eens doen

update:
11-8-2004

Vandaag begonnen met het afslijpen van de koelribben: Hier enkele foto's van de on afgewerkte versie want dat ga ik morgen doen.





















Dit bericht is ge-edit door bartos op 5-7-2004 23:16



Dit bericht is ge-edit door bartos op 11-8-2004 19:58

Dit bericht is ge-edit door bartos op 11-8-2004 20:04
 

Joscross 5-7-2004 23:26 Print reply

Posts: 12501
1: Fast Arrow heeft toch een nicasile wand? die kan je toch niet honen (diamandhonen ja maar is dat wel voldoende?)
2: Kan je wel aan een cilinder lassen, trekt het boeltje niet krom..?
3: Hoe was je het van plan om te gaan doen met het de koelvloeistofcirculatie?

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 5-7-2004 23:27
 
arie-de-arier 5-7-2004 23:28 Print reply

Posts: 10000
fast arrow is gewoon imi met chroom wand volgens mij
 
Allah is beter
Joscross 5-7-2004 23:29 Print reply

Posts: 12501
Mja chroom was het idd
En trouwens, op het hemd na is die cilinder van aluminium hoor
 
Pol de MT5 Crosser 5-7-2004 23:29 Print reply

Posts: 2892
ken je beter gewoon een zeta lc net als ik der op legge
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
arie-de-arier 5-7-2004 23:31 Print reply

Posts: 10000
dat is niet speciaal :P
 
Allah is beter
Neonlampje 5-7-2004 23:33 Print reply

Posts: 14825
Kun je best doen... heb er ook wel eens over na zitten denken.

Let goed op de plaatsing van de toe en afvoer van je kvs, zodat je niet al je warme water langs je uitlaatpoort laat stromen ofzo

Daarnaast moet je bij een alu cilinder heel erg opletten op de vervorming van je cilinderwand! Het beste is om een gare cilinder te pakken, deze te bewerken, en daar een nieuwe wand in te laten dampen.
 
bartos 5-7-2004 23:35 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

1: Fast Arrow heeft toch een nicasile wand? die kan je toch niet honen (diamandhonen ja maar is dat wel voldoende?)
2: Kan je wel aan een cilinder lassen, trekt het boeltje niet krom..?
3: Hoe was je het van plan om te gaan doen met het de koelvloeistofcirculatie?

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 5-7-2004 23:27


1. Ik zou niet durfen zeggen wat voor wand er in zit maar lijkt mij gietijzer.

2. Is wel las baar. Ik denk dat krom trekken wel mee valt.

3. ik wou er een radiator me pompje er op zetten.

edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Kun je best doen... heb er ook wel eens over na zitten denken.

Let goed op de plaatsing van de toe en afvoer van je kvs, zodat je niet al je warme water langs je uitlaatpoort laat stromen ofzo

Daarnaast moet je bij een alu cilinder heel erg opletten op de vervorming van je cilinderwand! Het beste is om een gare cilinder te pakken, deze te bewerken, en daar een nieuwe wand in te laten dampen.


cilinder koste me niks dus verprutsen is geen ramp. En kvs warme wou ik via de kop er uitlaten gaan.

En nieuwe wand er in dampen is wel erg duur geintje.

het is niet 100% zeker dat het fast arrow is want er staat geen f a bij mebraam maar wel in zeikant dat lijkt op logo van fast arrow

Dit bericht is ge-edit door bartos op 5-7-2004 23:39
 
Neonlampje 5-7-2004 23:36 Print reply

Posts: 14825
krom trekt het hoor!

fast arrow heeft gietijzeren wand btw...
 
Joscross 5-7-2004 23:37 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartos

[...]


1. Ik zou niet durfen zeggen wat voor wand er in zit maar lijkt mij gietijzer.

2. Is wel las baar. Ik denk dat krom trekken wel mee valt.

3. ik wou er een radiator me pompje er op zetten.

1: Fast arrow malossi imitatie heeft een chrome of nicasile wand, dat weet ik zeker. Maar mss dat jij een andere fast arrow heb

2: Volgens mij valt dat niet mee, zie reply Lude.

3: Waar wou je het pompje op aansluiten?
 
Neonlampje 5-7-2004 23:38 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Fast arrow malossi imitatie heeft een chrome of nicasile wand, dat weet ik zeker. Maar mss dat jij een andere fast arrow heb

Voor nsr is ie chroom, voor mt volgensmij niet hoor maar kan het mis hebben.

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 5-7-2004 23:39
 
Blukaap2 5-7-2004 23:40 Print reply

Posts: 9955
BTW: een koelwand van 15mm dik ?
Enige prestatieverbetering zal wel teniet gedaan worden door het enorme gewicht daarvan .
 
Stoere brommers
Joscross 5-7-2004 23:42 Print reply

Posts: 12501
Ik heb hier een Fast Arrow liggen, en die heeft een nicasile of chrome wand, welke van de 2 weet ik niet zeker, het is iig geen gietijzer, dat kan ik jullie garanderen.

Maar mischien dat er nog andere Fast Arrows zijn hoor


Post anders ff een foto van dat ding..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 5-7-2004 23:44
 
bartos 5-7-2004 23:42 Print reply

Posts: 1372
Ok krom zalie wel beetje trekken maar: Hij heedt nu diam meter van 41,25mm en het hemd is 4,1mm dik dus als hij beetje krom trekt is dit er dan niet uit tehallen door honnen/opboren?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

BTW: een koelwand van 15mm dik ?
Enige prestatieverbetering zal wel teniet gedaan worden door het enorme gewicht daarvan .


prestatie gaat het niet eens om. Is gewoon voor de leuk. Is weer eens wat anders en kijken of het lukt.

ga morgen wel eens langs brommer boer vraagen wat voor cil het is en wat voor want hij denkt dat het is.

Dit bericht is ge-edit door bartos op 5-7-2004 23:44
 
Neonlampje 5-7-2004 23:42 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

BTW: een koelwand van 15mm dik ?
Enige prestatieverbetering zal wel teniet gedaan worden door het enorme gewicht daarvan .
Welke prestatiewinst?

Je bankt er echt niet meer mee hoor
 
arie-de-arier 5-7-2004 23:42 Print reply

Posts: 10000
prestatie verbetering van ac naar lc? leg eens uit kan ik eindelijk op bart zn vraag antwoord geven
 
Allah is beter

Dit topic is 4492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved