Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kawa 250cc probleem 4t

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1187 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20242 - Kawa 250cc probleem 4t
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mister Puchracer 4-7-2004 18:50 Print topicpost
Posts: 7
ik heb een kawa 250cc motor uit jaren 80 gekocht (kawa kz250 geloof ik. of k25o of z250 ) van een jongen en die reed goed.. maar nadat de accu kapot ging steeds en hij een tijdje stil stond.. maand ongeveer.. doet hij het steeds slechter.. ik moet op de starthulp soms wel minuut doostarten voor ie loopt en dan valt ie vaak ook direct weer uit.. ik heb het vermoeden dat het ontsteking is.. maar ik krijg die rotzooi allemaal maar niet los e.d. en hij stotterde altijd al in de 7000/9000 rpm
kan iemand me tips geven..?

Dit bericht is ge-edit door Mister Puchracer op 4-7-2004 18:52
 

bart de schakelgek 4-7-2004 22:12 Print reply

Posts: 5987
nieuwe boegies
meet weerstand van boegie doppen door (moet volgens mij 25 ohm zijn meen ik, weet niet zeker)

en doet ie het dan nog:
kleppen stellen

mag ik trouwens een foto zien? ben wel benieuwd welk type het is
 
Limburger
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-7-2004 22:24 Print reply

Posts: 9841
25 ohm....waar is mn lachsmile


30 000 ohm bedoel je vast

en start je em electrisch?? ...vooral een minuut lang doen ...

luister...zorg dat je een goede accu hebt, vervang je bougies voor de zekerheid en hij loopt weer goed...

als je wilt weten waarom..verdiep je eens in de werking van motoren enzo..iig heeft ie accu nodig om te vonken (hoogstwaarschijnlijk)

 
Too cool for school!
bart de schakelgek 4-7-2004 22:33 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II

25 ohm....waar is mn lachsmile


30 000 ohm bedoel je vast

en start je em electrisch?? ...vooral een minuut lang doen ...

luister...zorg dat je een goede accu hebt, vervang je bougies voor de zekerheid en hij loopt weer goed...

als je wilt weten waarom..verdiep je eens in de werking van motoren enzo..iig heeft ie accu nodig om te vonken (hoogstwaarschijnlijk)



neej
ik bedoel
haal de boegiedoppen los
en meet ze dan door
 
Limburger
Blukaap2 4-7-2004 22:40 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

nieuwe boegies
meet weerstand van boegie doppen door (moet volgens mij 25 ohm zijn meen ik, weet niet zeker)

en doet ie het dan nog:
kleppen stellen

mag ik trouwens een foto zien? ben wel benieuwd welk type het is


5 KOhm moet het zijn .
 
Stoere brommers
kpotappel86 4-7-2004 23:02 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II

25 ohm....waar is mn lachsmile


30 000 ohm bedoel je vast

en start je em electrisch?? ...vooral een minuut lang doen ...

luister...zorg dat je een goede accu hebt, vervang je bougies voor de zekerheid en hij loopt weer goed...

als je wilt weten waarom..verdiep je eens in de werking van motoren enzo..iig heeft ie accu nodig om te vonken (hoogstwaarschijnlijk)



precies zonder een goede accu start een motor nooit omdat hij dan een goede spanning nodig heeft om te ontsteken...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
mr200r 4-7-2004 23:28 Print reply
Posts: 5122
Het stotteren bij 9000 toeren zit je dan niet gewoon aan het einde van de toeren?
 
mr200r
de_koen 4-7-2004 23:31 Print reply

Posts: 5595
1pittertje he

regel verse accu, nieuwe bougie.
Heeft hij al cdi ? Anders moet je ff condensator vervangen, en vervroeger ff nakijken (zit achterkapje van nokkenas, langs linker kant, systeempje wil nog al eens vast zitten.
Het is wel vrij normaal dat bij 9k de pit eruit is hoor


Carb eens grondige beurt geven kan ook wonderen doen, en monteer gelijk een goed papieren benzine filter
 
Honda 5-Bak te koop
bart de schakelgek 5-7-2004 21:24 Print reply

Posts: 5987
als het het blok is wat ik denk
moet ie 14-15k toeren kunnen maken

 
Limburger
de_koen 5-7-2004 23:36 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

als het het blok is wat ik denk
moet ie 14-15k toeren kunnen maken



z250 is eenpitter, en stopt echt wel op 9k
 
Honda 5-Bak te koop
Mister Puchracer 6-7-2004 21:20 Print reply
Posts: 7
haha.. hou es op met je 1pitter.. het is echt een 2 pitter... en 14/15 k haal je niet zo maar ff uit een 4takt makker.. en ook niet zo makkelijk uit 2takt.. maar goed.. ff terzijde.. het is dus een 2cilindertje maar ik twijfel nu of het dan wel een 250cc is :S

zou het dan 400 zijn??
k hoop het wel.. ik weet toch best cker dat het 250 is en

en ik heb geen foto meer.. het is nog wel een hele mooie.. zonde dat ie stil staat.. maar zou het dus geen groot probleem zijn??
gaat me het veel geld kosten? kunnen jullie beetje opties vertellen en evt. kosten en het blok heeft 43.231 km gedraaid geloof ik

 
de_koen 6-7-2004 21:44 Print reply

Posts: 5595
een z250 is een 1cilinder
kz250 is ook een 1cilinder
kz400 is een 2cilinder, maar dan wel 400cc...

en een k250 bestaat niet..., kl250 wel das eveneens een 1cilinder...

dan heb je ook nog een zzr250,2cilinder die haalt idd 14k, maar die is uit de jaren 90 dan weer...


regel dus eerst maar een foto
 
Honda 5-Bak te koop
Mister Puchracer 7-7-2004 19:06 Print reply
Posts: 7
hm.. is toch heeeel raar op mn plaatje staat:
kawa kz250z geloof ik..
248cc
en ik heb 2 uitlaten en toch echt 2 cilinders...
2 carbs..
het moet wel...
ik snap het ook niet meer .. maar dat terzijde... ff on topic.. wat zou het dan zoal kunnen zijn en hoe hoog zouden de kosten oplopen... zonder montage kosten :P
 
xr600r 7-7-2004 19:11 Print reply
Posts: 82
heb je ook 2 bougies? want een oude xr600 bijvoorbeeld heeft ook 2 carburateurs, 2 uitlaatbochten en is toch een ??n cilinder.
 
bart de scootergek 7-7-2004 19:11 Print reply

Posts: 8916
2 uitlaten en 2 carbs zeggen niks he, heeft een oude xr 600 ook dacht ik.
maar je kan toch wel van de buitenkant zien of het een 1 of 2-pitter is, en zorg anders voor foto's, schept een stuk meer duidelijkheid


edit: je was me voor, de man die zelf een xr600 heeft.

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 7-7-2004 19:12
 
Honda RC-33
Mister Puchracer 8-7-2004 16:25 Print reply
Posts: 7
jonges jonges jonges..
ik ben niet blind.. ik weet het verschil toch wel tussen een 1 of 2 cilinder..
en wtf want daar gaat het helemaal niet over..
plaatjes heb ik wel.. maar weet niet hoe ik die moet toevoegen...


 

Dit topic is 1620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved