Ik heb net een vastloper gehad met me derbi..dus ik dagt al koop ik tog een nieuwe cillinder doe ik het gelijk goed en neem ik een malossi 80 maar houd het blok dit wel allemaal of is een 70 btr..kheb 2maanden een 70 gehad en nergens merkbare slijtage..op bijv krukas ofzo nergens spelling..ook nog goede koppelings platen..maar zal dit alles het ook houden met een 80cc..weet iemand dat hiero
ut zal wel aan te raden zijn om je koppelings veertjes te veranderen maar die zitten bij de cillinder kit
Dit bericht is ge-edit door SuperMotard op 3-7-2004 21:07
maar tog schijnen ze heel hard te gaan..zal de koppeling dat dan wel houden..en de krukas lagers..ik heb geen zin om namelijk elke 2000 km me lagers te vervangen
welke snelheid zal hij halen dan??want ik heb 1 keer een derbi met 80 zien rijden..en toen hij het gas opentrok merkte je wel dat hij ziekelijk veel kracht had
zown 80cc opderbi weet je ckr dat het egt een koppelcill is..want het is niet een 80 zoals een mbx ofzo ori..veel mensen zeggen dat het tog onwijs hard gaat en krachtig is en tog nog aardig wat toeren maakt..maar dat kan trouwens ook met een koppelcillinder.
is het wel verstandig om met ori platen te blijven rijden..en met krukas enzo..zal dat het wel allemaal houden
voor de 80 mal niet. de snellere 70 zijn sneller.
maakt ook niet echt veel toeren 11k 12k ofzo.
voor derbi is dat niet zoveeel.
toerenbeuk setup draaien der 14k.
je kan wel ff je ori lagers van je krukas vervangen en et bigend. die schijnen ori niet zo sterk te zijn.
bij die malossi krijg je sterkere veren voor je koppeling bijgeleverd.
voor zover ik weet gaat die 80mhr niet veel harder als een goeie 70cc cilinder, aleen die 80mhr doet wheelies op het gas, en die 70 niet
dus je kan toch wel stellen dat 80 cilinder flink koppelkanon is
ja oke..maar met mijn aardig snelle 70 is ook niks kapot gegaan na 4000 km ofzo dus lijkt mij dat alles dan ook wel heel zal blijven met een 80cc..neem ik aan dan he..miss dat me krukas ut wat zwaarder zal hebben door de 80cc..meer compressie denk ik..daar maak ik me alleen nog ff zorgen om..dat me lagers en krukas snel kapot zullen gaan..en ik heb niet egt veel zin om ut te gaan vervangen..
zoals ik al zei de ori lagers van derbi in de krukas zijn niet zo goed.
als je der andere betere lagers in zet houd ie et wel.
en et bigend moet ook vervangen worden als je met ori kruk doorrijd. dan moet er een prox bigend ofzo in. geen ori lagers of bigenden.
dan meot je een nieuw bigend erin laten zetten..ken je net zo goed een nieuwe krukas kopen van 100 euro ofzo..dat lijkt me nog een btr plan dan..maar als hij ut met die 70 uithield zou hij dat dan neit doen met die 80..kan net zo goed van neit maar ik heb geen zin om veel meer geld uit te gaan geven als het ori spul goed is..want de 1 zegt ja dat kan alleen ff koppelings veren..en de ander zegt andere krukas lagers nieuwe koppeling
ik denk dat je lagers en krukas wel hoduen maar je eerder zorgen moet maken over je koppeling je ori dan je kan dan beter even een goede doppler set kopen ofzo of mk setje...
icm met een goede carbo en uitlaat redt zon 80 malossi de 120 125 wel met lekker koppel natuurlijk...
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
de koppeling schijnt het zeer goed te houden omdat hij niet naar de toeren vliegt..en je krijgt bij de set sterkere veren voor de koppeling dus dat zou het enigste zijn voor de koppeling..en als dat niet werkt dan tog maar andere koppeling..ut gaat mij er nu ff om dat ik niet om de 2000 km me krukas en lagers moet vervangen
de koppeling schijnt het zeer goed te houden omdat hij niet naar de toeren vliegt..en je krijgt bij de set sterkere veren voor de koppeling dus dat zou het enigste zijn voor de koppeling..en als dat niet werkt dan tog maar andere koppeling..ut gaat mij er nu ff om dat ik niet om de 2000 km me krukas en lagers moet vervangen
dat zou kunen kloppen ja van je torenverloop... met welke uitlaat en carbo ga je het monteren...
?
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<