Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT80 blok op DT50 frame

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20168 - DT80 blok op DT50 frame
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Killerbean 2-7-2004 11:16 Print topicpost

Posts: 3243


Ik zit erover te denken een dt80 blok op mijn yamaha dt50 (70cc) te gooien, zal een dt80 blok mijn frame kunnen kromtrekken of moet die dat aankunnen ? en zo ja, kan hij het ook nog aan met 110cc ?

En ik heb nu AC, je hebt geloof ik ook AC80 blokken en LC80 blokken. valt een lc80 blok onder mijn dt50 te gooien, moet ik dan nog veel aanpassen ?
en ditzelfde voor ac80, de ophangpunten zijn hetzelfde voor zover ik weet, moet ik daar nog wat aan aanpassen of moet dat er zo onderpassen zonder dingen aan te passen?




Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 2-7-2004 11:17
 
RX loos

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-7-2004 12:07 Print reply

Posts: 17929
lc80 lukt niet ac wel

en over je frame.... ik vind t gek dat die dingen ori nog niet doorbreken dus ik garadeer je niet dat je met 110cc in leven blijft
 
Teunmenator 2-7-2004 12:18 Print reply

Posts: 2524
volgens mij hoef je je frame niet te verstevigen hoor. Je achterbrug iig zeker niet. Wil je hem toch verstevigen dan moet je ff in een topic kijke wat pas langs kwam over een mb verstevigen..
 
gijsd 2-7-2004 20:04 Print reply

Posts: 327
frame is sterk genoeg alleen lagers in je achterbrug zullen sneller vervangen moeten worden

een maar van mij rijd met dt 80 100cc malossi rond en het frame doet echt niet raar ofzo
de remmen zijn alleen wel zwaar ondermaats, hij heeft er daarom voorpoten en schijfrem van derbi fds op gezet.
 
Ed Honda CB50J 2-7-2004 20:22 Print reply

Posts: 4190
Als je er een 80AC blok onder gooit moet je alleen een stukje van de koelvinnen van de kop eraf slijpen zodat de uitlaat erop past, zo gedaan.

Voor de rest past het zo : plug and play

Enne, een DT frame is echt wel sterk, denk 1 van de sterkste frame's van een brommer. Je wilt niet weten wat mijn DT allemaal te verduren heeft gekregen tijdens cross in ardennen
Maar frame was nog gewoon recht net als de voorvork poten

Alleen de remmen zijn zwaar brak idd, dus jah, zorg voor andere ( schijfremmen ) voor je DT.
Zeker als je er 110 onder gaat gooien, goede remmen is dan zeker een MUST
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
gijsd 2-7-2004 20:24 Print reply

Posts: 327
als je de koelvinnen op je kop wilt bijzagen moet je dat wel onopvallend doen, woute kijken natuurlijk wel ff naar je blok....
 
Ed Honda CB50J 2-7-2004 20:30 Print reply

Posts: 4190
Jah, ik deed het zo,

Ik hield me 50 kop ernaast en ff ''nadoen'' met de slijptol

Je kan het ook gewoon netjes aftekenen net wat je wilt.

Maar het stuk wat je eraf slijpt zie je toch niet want de uitlaat zit ervoor

Maarja, als je wilt kan je het dan zelfs weer netjes zwart spuiten. Maar dat vond ik een beetje onzin, hier rijd toch geen politie
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
ties 2-7-2004 20:30 Print reply
Posts: 1333
huh.
mijne remmen waren gewoon goed. stond echt snel stil. stoppies enzo.
maar frames van dt zijn gewoon sterk genoeg. acblok past er zo onder. rijdt zelfs goed met luhao 50 uitlaten.
 
gijsd 2-7-2004 20:32 Print reply

Posts: 327
gelukzak geen politie in de buurt, 't stikt er hier van

wij hadden het ook zo met de 80 kop gedaan en toen gingen we rijden met z'n orginele tachtig cilinder, loopt is naar een korte tijd vast, dus ja dan moet die 100 malossi er op, wat jammer toch
 
Ed Honda CB50J 2-7-2004 20:33 Print reply

Posts: 4190
Nou, mijn remmen waren anders brak, ok in het begin niet maar na 2x remmen waren ze op
Ik kon idd ook wel gewoon stoppies maken, very hard to do on a DT

Zeker de achterrem, die deed vrijwel niks alleen de voorrem deed het wel ''redenlijk''
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
bart de schakelgek 2-7-2004 20:34 Print reply

Posts: 5987
ronald op het forum rijd met een dtr frame en 80 lc blok rond
volgens mij paste dat direct...
 
Limburger
Ed Honda CB50J 2-7-2004 20:37 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gijsd

gelukzak geen politie in de buurt, 't stikt er hier van

wij hadden het ook zo met de 80 kop gedaan en toen gingen we rijden met z'n orginele tachtig cilinder, loopt is naar een korte tijd vast, dus ja dan moet die 100 malossi er op, wat jammer toch


Zo ja, weet je het

Bij mij werd dat ding ook echt laaiend heet en begon de cilinder gewoon te roken

Echt, als ik stopte met rijden en hem neerzetten/uitzette en ff 2seconder wachten ging dat ding roken als een gek leek echt net alsof hij in de fik stond

Maar het gekke was, de cilinder was gewoon 100% schoon en alles maar toch roken als een gek, echt raar. En jah, hij werd natuurlijk ook echt loeiheet
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
gijsd 2-7-2004 20:44 Print reply

Posts: 327
je heb toch zeker niet zo'n oliepomp he?

da werkt voor geen zak, echt niet betrouwbaar..

die 80 werd niet echt heet, maar hij had er een 50 bocht op gezet of iets en maakte ie veel te veel toeren (het leek of hij heel weinig toeren maakte) en toen liep ie vast
 
Saknet 2-7-2004 20:47 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Zo ja, weet je het

Bij mij werd dat ding ook echt laaiend heet en begon de cilinder gewoon te roken

Echt, als ik stopte met rijden en hem neerzetten/uitzette en ff 2seconder wachten ging dat ding roken als een gek leek echt net alsof hij in de fik stond

Maar het gekke was, de cilinder was gewoon 100% schoon en alles maar toch roken als een gek, echt raar. En jah, hij werd natuurlijk ook echt loeiheet

afstellen is ook n vak
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
gijsd 2-7-2004 20:49 Print reply

Posts: 327
nou, als ie gewoon goed loopt kan het niet aan de afstellin liggen of wel?
 
ties 2-7-2004 21:15 Print reply
Posts: 1333
kan wel, dan zal ie nogbeter lopen.
mijne werd wel aardig heet maar niet echt kokend.
en oliepomp deed et bij mij gewoon goed.
 

Dit topic is 1459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved