Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tanken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #20158 - Tanken
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bullet 1-7-2004 21:35 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: goo17

98 is duurder, maar 95 is beter omdat het sneller ontsteekt



OMG
 
**My BungHole Will Speak Now**
martijn_helmer 1-7-2004 21:42 Print reply

Posts: 146
Tja, blukaap2 ik hoorde 't ook maar van m'n scheikunde leraar.....
 
MarkHispania 1-7-2004 22:29 Print reply
Posts: 63
Dankjewel allemaal voor jullie reacties...

of die v-power nou helpt of niet: ik denk zelf van niet maarja

Het verschil tussen 95 en 98 heeft toch te maken met een bepaalde hoeveelheid van iets en niet met je verbranding?d8 dat ik dat hier ergens op het forum had gelezen...

Erg bedankt

Mark
 
Blukaap2 1-7-2004 22:34 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijn_helmer

Tja, blukaap2 ik hoorde 't ook maar van m'n scheikunde leraar.....


Hmm, het is wel erg, ze nemen tegenwoordig dus PR-mensen van Shell aan als leraar in het middelbaar onderwijs...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarkHispania
Het verschil tussen 95 en 98 heeft toch te maken met een bepaalde hoeveelheid van iets en niet met je verbranding?d8 dat ik dat hier ergens op het forum had gelezen...
Mark


98 heeft een hoger octaangetal dan 95, wat staat voor de klopvastheid.
Je kunt dus je compressie opvoeren zonder dat het ding gaat detoneren/pingelen en daardoor kun je meer vermogen krijgen .
95 ontbrand wel makkelijker dan 98, dus als je geen 98 nodig hebt loopt 95 ws beter (of je het merkt is wat anders).

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 1-7-2004 22:36
 
Stoere brommers
Teun_GHC 1-7-2004 22:38 Print reply

Posts: 1588
vpower is toch alleen voor 4takt
 
Blukaap2 1-7-2004 22:43 Print reply

Posts: 9953
V-power werkt ook bijzonder goed op een 3-takt zoals een Appie DiTech en Piaggio purejet .
Dingen lopen er een stuk feller en mooier door.
 
Stoere brommers
Teun_GHC 1-7-2004 22:47 Print reply

Posts: 1588
volges mij loopt hij wel kut op een 2takt. iemand had hem in een quad gedaan en hij stotterde helemaal.
 
KaWaReZ 1-7-2004 23:25 Print reply

Posts: 20582
nieuwsflash.. 6tact bestaat al, waarom dan 5tact ontwikkele ?

Edit: haalt die klojo zn post weg met dat ferrari een 5tact ontwikkelt.. gvd zeg

Dit bericht is ge-edit door KaWaReZ [Rezek] op 1-7-2004 23:26
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Yvonniejmtx 1-7-2004 23:28 Print reply

Posts: 251
pas op met V power met oudere brommers. Het reinigt je motortje maar dat is soms echt niet goed. De verkalkte delen in je motor die hem ' bij elkaar houden ' spoelen ook weg. daardoor snel lekkage en dergelijks

Yvon


 
Only two of my personalities are schizophrenic, but one of them is paranoid and the other one is out to get him..!
kpotappel86 1-7-2004 23:47 Print reply

Posts: 2679
schilt wel een klein beetje in theorie maar je merkt het niet tot nauwelijks
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
bart de schakelgek 1-7-2004 23:50 Print reply

Posts: 5987
vanaf hoeveel bar compressie zou het nut hebben om 98 te gaan tanken?
ik heb toch vrij lang met gewoon 95 gereden zonder iets van pingelen of zo gemerkt te hebben
 
Limburger
JCG 2-7-2004 0:18 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

vanaf hoeveel bar compressie zou het nut hebben om 98 te gaan tanken?
ik heb toch vrij lang met gewoon 95 gereden zonder iets van pingelen of zo gemerkt te hebben

Als je motor gaat pingelen bij 95 zou ik naar 98 gaan .
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
PlaceR 2-7-2004 0:52 Print reply
Posts: 1588
of gewoon je cilidnerkop laten aanpassen voor optimale prestaties.

 
superior mt7 2-7-2004 1:18 Print reply

Posts: 2675
het een of het5 ander
 
V8
Saknet 2-7-2004 1:47 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yvonniejmtx

pas op met V power met oudere brommers. Het reinigt je motortje maar dat is soms echt niet goed. De verkalkte delen in je motor die hem ' bij elkaar houden ' spoelen ook weg. daardoor snel lekkage en dergelijks

Yvon



je bedoeld krukaskeerringen en pakkingen? diehouden de bende nou niet echt bji mekaar hoor

ja, alleen de olie/benzine

Dit bericht is ge-edit door barteld op 2-7-2004 1:47
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 2548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved