Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tanken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1246 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #20158 - Tanken
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MarkHispania 1-7-2004 18:44 Print topicpost
Posts: 63
Hey allemaal, dit zal wel als een noob vraag overkomen maar dat komnt omdat ik ook zwaar noob ben...

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een motorhispania maar wat mikken jullie daar nou in als jullie tanken? Me oliepomp zit er nog op, maar betekent dit dan ook dat als ik euro 98 of 95 tank dat ik daar dan geen olie meer bij hoef te gooien?

Alvast bedankt,

Mark
 

mikkel 1-7-2004 19:03 Print reply

Posts: 1587
95 gaat ook in meng smering of je tank v power
 
glaasje op laat je berijden
Teun_GHC 1-7-2004 19:05 Print reply

Posts: 1588
gewoon euro 95 ongelood. en je hoeft geen olie erbij te gooien als je oliepompje het doet.
 
Muerte aka Ozzy 1-7-2004 19:05 Print reply

Posts: 3255
als je olie in je olieresevoir gooit, dan wordt het voor je gemengt en ken je gewoon 95 tanken..
zelf tank ik gewoon mengsmering..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
arie-de-arier 1-7-2004 19:06 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

95 gaat ook in meng smering of je tank v power


ja want bij V power hoef je ook niet te smeren en je gaat er harder door eh
 
Allah is beter
arrier 1-7-2004 19:39 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


ja want bij V power hoef je ook niet te smeren en je gaat er harder door eh

nee het klinkt 'stoer' maar ik vind t klote spul helpt geen zak
 
Tuning_Centre_Tax 1-7-2004 20:03 Print reply

Posts: 901
Gewoon je oliereservoir volgooien met vol-synthetische 2-takt olie en 95 of 98 in je benzine tank en klaar is kees... Je hoef je zelf geen noob te noemen want er zijn echt wel veel meer mensen die dat nie weten...
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
Jop 1-7-2004 20:03 Print reply
Posts: 1290
misschien klopt dat van de 'schonere verbranding' wat ze zeggen wel, dat kun je niet zo zien..
 
khpoppema 1-7-2004 20:06 Print reply

Posts: 3199
kep gehoord dat dealers ook geen garantie meer geven als je v power tankt
v power is volgens mij alleen beter voor 4 takt motoren

wat is eigenlijk het verschil tussen 95 en 98 (op de prijs na)?

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Joscross 1-7-2004 20:07 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutertax

Gewoon je oliereservoir volgooien met vol-synthetische 2-takt olie en 95 of 98 in je benzine tank en klaar is kees... Je hoef je zelf geen noob te noemen want er zijn echt wel veel meer mensen die dat nie weten...

Hoe heten die mensen dan
 
rs oxbow 1-7-2004 20:15 Print reply
Posts: 620
toen ik net 16 was liet ik me rs eens voltanken bij een tankstation van een euhm, jah allochtoon zal ik maar zeggen,

vraagt die fucker what wille je tanke?

ik diep nadenken 98,95,super,loodvrij,2takt,4takt jah je raad het al ik was shitnoob.

ondertusse wou die turk me al geen benzine meer geven omdat hij anders mss de schuld kreeg.

ik 2 km verderop, gooi er maar euro 95 in
 
Stijnplaykonijn 1-7-2004 20:26 Print reply

Posts: 643
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

[...]

nee het klinkt 'stoer' maar ik vind t klote spul helpt geen zak


Het gaat om het kleine detail
 
goo17 1-7-2004 20:42 Print reply
Posts: 109
98 is duurder, maar 95 is beter omdat het sneller ontsteekt

 
martijn_helmer 1-7-2004 21:13 Print reply

Posts: 146
Het is zo dat er meer energie vrijkomt wanneer je een liter euro 98 verbrand, dan wanneer je een liter euro 95 verbrand. Je rijd dus minder ver met een tank euro 95 dan met een tank vol euro 98. Maar ja, je betaald dan ook wel wat meer voor euro 98.
Maar V-Power moet je in ieder geval zeker niet hebben, ik heb namelijk gelezen in 'n motorblad dat dat gewoon dikke lulkoek is. Er stond een grafiek bij met daarin de pk's en de Nm's en daarin was geen enkel verschil te zien tussen euro 95 en V-Power. Dus op het gebied van prestaties hoef je 't er niet voor te doen, misschien is 't wel beter voor je motor, maar daar flikker je toch 'n deel olie bij dus dat maakt bij de twee-takt niet zo veel uit.

 
Ed Honda CB50J 1-7-2004 21:15 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijn_helmer

appel




Zullen we kappen met het ''onderwerp'' V-power ?

 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Blukaap2 1-7-2004 21:31 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijn_helmer

Het is zo dat er meer energie vrijkomt wanneer je een liter euro 98 verbrand, dan wanneer je een liter euro 95 verbrand. Je rijd dus minder ver met een tank euro 95 dan met een tank vol euro 98. Maar ja, je betaald dan ook wel wat meer voor euro 98.


Hmm, die kende ik nog niet volgens mij .
 
Stoere brommers

Dit topic is 2547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved