Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probleem met nieuwe 70cc (mtx-sh)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20134 - probleem met nieuwe 70cc (mtx-sh)
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DioS 1-7-2004 18:44 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peturrr

k zou je ontsteking niet op z'n allervroegst zetten als ik jou was!

zo'n 2mm voorontsteking is prima.

je krijgt als hij op z'n vroegst staat na verloop van tijd last van verbrandde zuiger!


heb um net iets terug gezet maar dan loopt ie bijna niet en alstie 2 seconden loopt is ut een en al na-onstekingen

edit:

had ff wat gemist

de kleur van de bougie is tussen zwart en bruin in un btje, vooral zwart

het is was un champion 7ynogiets
heb er al un andere in gezet, zelfde type

(zou wel mooi zyn als ik al1 ff un andere bougie kan halen en dattie ut dan goed doet, *hoopt* )

iemand nog ideen?

ik denk zelf wel dat ut wat met de onsteking te maken heeft, of zoiets, maar wat.. geen idee

Dit bericht is ge-edit door DioS op 1-7-2004 18:48
 
peturrr 1-7-2004 18:47 Print reply
Posts: 199
wel de goeie kant op gedraaid?

voor ontsteking is met de klok mee gedraaid

en na andersom.

zit indicatie punt op grandplaat en op blok dat is de standaard afstelling.

dan ietsje naar RECHTS!! draaien

Dit bericht is ge-edit door peturrr op 1-7-2004 18:51
 
blablablablabla
John Huijben 1-7-2004 18:48 Print reply

Posts: 2433
kzou ontsteking terugzetten zoasl ie was ( gaten in zuigers vallen wel mee als je nog een orginele grondplaat hebt, die kun je niet zo erg ver vervroegen ).
en ff een andere bougie proberen.
geen valse lucht tussen carburateur / spruitstuk / cilinder ?

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
DioS 1-7-2004 18:50 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peturrr

wel de goeie kant op gedraaid?

voor ontsteking is met de klok mee gedraaid

en na andersom.

zit indicatie punt op grandplaat en op blok dat is de standaard afstelling.

dan ietsje naar links draaien


ja had um wat naar links gedraait,
ga um nu weer vroeger zetten
 
peturrr 1-7-2004 18:50 Print reply
Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exoskull

kzou ontsteking terugzetten zoasl ie was ( gaten in zuigers vallen wel mee als je nog een orginele grondplaat hebt, die kun je niet zo erg ver vervroegen ).
en ff een andere bougie proberen.
geen valse lucht tussen carburateur / spruitstuk / cilinder ?



valt ook wel mee met gat.

maar ik had bij 70cc imi ontsteking op vroegst.
liep ongeveer 12000 toeren en toen was na 4000km de zuiger bij bovenste slotje verbrandt.

is al 2keer gebeurd nu
 
blablablablabla
DioS 1-7-2004 18:51 Print reply
Posts: 10
nope geen valse lucht
ga nu de onsteking terug zetten ja

iig al bedankt allemaal
 
DioS 1-7-2004 22:17 Print reply
Posts: 10
heb er net nog ff naar gekeken
de ontsteking staat ongeveer goed nou
maar hij vervroegt niet
heb ut nog met un andere cdi geprobeert maar dan verlaat ie juist
(terwijl die andere mtx waartie van is utzelfde rijd met myn en zijn cdi)
mun pa wou nou heel de onsteking nog verder vervroegen door te vijlen
dan zoutie op hoge toeren wel beter rijden maar in lage toeren staatie dan toch te vroeg
dus is dit un goed idee?
 
Teun_GHC 1-7-2004 22:42 Print reply

Posts: 1588
omfg bij jou ligt alles altijd aan de tandwielen he

hee mijnheer de bromemrboerman me brommer start vet slecht als ie koud is weet jij een oplossing?

brommermanboer: ja doe een groter tandwiel achter, werkt gegarandeerd!

Dit bericht is ge-edit door barteld op 1-7-2004 18:31
-----------------------------------------------------------
kut zo erg ist nou ok weer nie
 
peturrr 2-7-2004 12:43 Print reply
Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DioS

heb er net nog ff naar gekeken
de ontsteking staat ongeveer goed nou
maar hij vervroegt niet
heb ut nog met un andere cdi geprobeert maar dan verlaat ie juist
(terwijl die andere mtx waartie van is utzelfde rijd met myn en zijn cdi)
mun pa wou nou heel de onsteking nog verder vervroegen door te vijlen
dan zoutie op hoge toeren wel beter rijden maar in lage toeren staatie dan toch te vroeg
dus is dit un goed idee?


zet je ontsteking eerst gewoon op standaard punt en ga dan je teur eerst afstellen.

zo te horen ligt het daar aan.

je ontsteking zou ik nog niet uitvijlen.

(kan je altijd later nog doen als ie te kort toeren maakt)
 
blablablablabla
S.Brouwer 2-7-2004 12:56 Print reply

Posts: 1783
waarom begint iedereen meteen over ontsteking vervroegen?? ik had met 110cc me onsteking op ori punt staan en liep goed.
toen we hem gingen vervroegen ging hij alleen maar bagger lopen
 
peturrr 2-7-2004 12:57 Print reply
Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

waarom begint iedereen meteen over ontsteking vervroegen?? ik had met 110cc me onsteking op ori punt staan en liep goed.
toen we hem gingen vervroegen ging hij alleen maar bagger lopen


vaak loopt het ook prima op standaard punt.

maar vaak ook niet.

als ie maar 10000 toeren draait vind ik te kort
 
blablablablabla
S.Brouwer 2-7-2004 12:59 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peturrr

[...]


vaak loopt het ook prima op standaard punt.

maar vaak ook niet.

als ie maar 10000 toeren draait vind ik te kort


hij ging(volgens de teller) ruim over de 10k heen. dus het zat mij wel goed
 
DioS 3-7-2004 18:25 Print reply
Posts: 10
hij rijd nou wat beter
nog niet goed genoeg
toch amar de onsteking uitgeveilt dattie nog vroeger kon
scheelt al wel wat,
maar volgens myn oom liggen de krukas keringen en lagers der uit
dus dat word ff het blok open halen binnenkort

[offtopic]

http://www.simpel.nu...als/click.php?x=TiNo

http://www.simpel.nu...s/click.php?clan=the evil cops

alvast bedanktals je ff wil klikken =)
 
Wanker 3-7-2004 18:52 Print reply

Posts: 947
piep geluid is een lekke kop of voetpakking,
verder wat meer aandacht besteden aan het afstellen en je MOET de ontsteking vroeg zetten, anders krijg je zon 70cc niet echt aan de gang.
 
No rap, No reggae, No hardstyle

Dit topic is 1280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved