Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - draairichting schoepie.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20130 - draairichting schoepie.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_mbiloss [Emiel] 1-7-2004 19:44 Print reply

Posts: 3697
ik denk het niet, maar toch. Ja het zal vanzelf wel een uitweg zoeken ja.... Maar heb niet het idee dat het zo goed gaat werken.

Ook met die toeren, als dat ding straks al werkt dan word het een complete waterval daar binnen. Als dat ding tenminste goed pomp. Het moet eigenlijk wel een beetje rustig pompen lijkt mij.... Het moet wel de tijd hebben om goed te koelen bij de radiator.

Ik had hem iig niet rechtstreeks op de krukas gezet. Eerder met een overbrenging..

Dit bericht is ge-edit door Honda_mbiloss [Emiel] op 1-7-2004 19:46
 
koen-z 1-7-2004 19:47 Print reply

Posts: 3702
zo heeft een scooter het dus ook...
 
Honda_mbiloss [Emiel] 1-7-2004 19:53 Print reply

Posts: 3697
kzal zo eens kijken hoe het bij nsr zit. Heb hier nog een half nsr blok liggen nml. Eens kijken of die het ook rechtstreeks heft.
 
khpoppema 1-7-2004 19:55 Print reply

Posts: 3199
klein vraagje waarom maak je van je luchtgekoelde honda blok een watergekoelde
en dna nog zoon ding draait als je der een zeta op heb dnek ik rond 10000 toeren
als je wel es het pompje van een watergekoeld blok heb gezien is het neit een kwestie van plaatjes op een rond stuk lijmen en hoppakee hij doet eht
las je een een goeie centrifugaal pomp wil hebben zul he hem eerst meotne berekenen ofzo (neit dat ik dat kan) hij zla wel eniogszins wat pompen maar nooit veel
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Joscross 1-7-2004 19:56 Print reply

Posts: 12501
Bij nsr zit het tandwieltje van het waterpompje op de koppeling geloof ik, en het tandwieltje van het waterpompje is stukken groter als die van de krukas die op de koppeling zit, dus hij draaid minder toeren als de krukas..
 
koen-z 1-7-2004 19:57 Print reply

Posts: 3702
maareuhm... zoveel druk komt er niet op te staan... enne het zit nog best goed vast!

jullie moeten niet denken dat ik het zomaar met een cheap ass lijmpie heb gedaan. met van die smelt shit.

waarom heeft een minarelli hem dan gewon direct op de crukas? die dingen draaien heus wle meer dan 10k hoor

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 1-7-2004 19:58
 
khpoppema 1-7-2004 19:59 Print reply

Posts: 3199
dat klopt ja
ik stel voor als je zonodig watergekoeld wil rijden koop dna een watergekoeld blokje
(tenzij je wil knutselen dan is het wel leuk gevonden)
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
koen-z 1-7-2004 20:01 Print reply

Posts: 3702
kvind het er gewoon niet uit zien zon luchgekoeld ding. enne ik zie het als uitdaging. heb ik weleens vaker.
 
khpoppema 1-7-2004 20:03 Print reply

Posts: 3199
maar ik dnek dat je nu wel weet hoe je schoepje meot draaien
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
koen-z 1-7-2004 20:04 Print reply

Posts: 3702
ja dat wist ik de eeerste pagina al..
 
Joscross 1-7-2004 20:06 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

kvind het er gewoon niet uit zien zon luchgekoeld ding. enne ik zie het als uitdaging. heb ik weleens vaker.

Nou veel succes, leuk als het wel werkt
maar hoe heb je nou eigenlijk dat pompje op je vliegwiel gemonteerd?
 
koen-z 1-7-2004 20:14 Print reply

Posts: 3702
kheb het eerst bij m'n broer bekeken, daar zag ik dat het gewoon een ring was met gaatjes erin zodat er 2 staatjes van het vlieg wiel er zo instaken. dus toen heb ik precies in het midden van m'n vliegwiel eengat gevreest en 3 tapeindes ingemaakt. en toen alles erop gemaakt en het past perfect! ik heb er al mee gereden het pompt wel een beetje als ie andersom draait maar niet zo best.
 
Ed Honda CB50J 1-7-2004 20:48 Print reply

Posts: 4190
Hey, ff over dat lijm gedoe of dat wel betrouwbaar is...

Zet hem anders ff op een boormachien en hou de pomp dan in het water in een tijl ofzo.
Kan ook dan natuurlijk in warm water, als hij dan blijft zitten ( de schoepen ) dan ben je een stuk zekerder dat het blijft zitten, zal wss ook een stuk prettiger rijden de 1e 20km.... anders zit je maar van : Ow Ow zou hij blijven zitten

Lijkt mij wel een makkelijke manier om te zien of de lijm het houd,

Maarja, dan moet je hem wel op je boor kunnen zetten
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
John Huijben 1-7-2004 20:54 Print reply

Posts: 2433
zucht......
draairichting is al bekend
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Ed Honda CB50J 1-7-2004 21:02 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exoskull

zucht......
draairichting is al bekend


Ik had het over ofdat de lijm van de schoepjes het wel zou houden Aad... Ga lezen ofzo
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 3751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved