Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Honda CR opknappen (vervolg)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 713 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #20127 - Honda CR opknappen (vervolg)
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
Dit topic is 14449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FoX-racing 30-6-2004 18:19 Print topicpost

Posts: 1034
Ja ik had al een topic van me honda cr125cc uit 1988 voor 700 honderd gekocht en helemaal aan het reviseren geslagen (kost veel te veel geld doe ik nooit meer maar wel veeeel van geleerd)

Heb der een tijdje op gecrosst maar spoelen gingen elke keer kapot dus blok open en krukas was versleten lager in het blok ook.
maar ik geen nog wel ff een overzichtje als ik klaar ben met wat en hoeveel het gekost heeft om hem weer helemaal in top vorm te krijgen!
FOTO'S van af het begin af aan volgen nu:

zo stond die op 2ehands.nl

hier was ik er mee bezig

ff een leuk fototje

foto van verrote link systeem (nu nieuwe lagers erin eindelijk binnen)

frame ongespoten (subframe er nog op kreeg ik er toen niet vanaf)

frame zelf gestraald op me pa's werk en daar ook gelijk gespoten (is wel netjes)

lose foto

alvast een klein stukje zelf in elkaar gezet

in de garage bij mij thuis ben ik bezig geweest samen met maurice (mauwiemtxdriver) van 12 s'avonds tot 5uur sochtens (lekker met bier erbij rustig aan gedaan)




En voor de gene die al langer dit topic volgen ik heb eindelijk me lagers en busjes keerringen etc binnen!!!! heb 4 weken geduurt maar ze waren de immitatie aan het zoeken in duitsland etc maar die hebben ze niet kunnen vinden voor zon oud model dus daarom nu orri van de honda dealer wel duurder maarja het mot maar


 
\ XL500 | CR125 /

barry 30-6-2004 19:49 Print reply

Posts: 7387
koppelingsplaten moet je idd ff een dagje in de bakolie laten staan, als je ze er zo indrukt, en motor start, dan kun je ze meteen weer vervangen


lagers hoef je niet in te rijden, hoogstens warmrijden, maar dat moet altijd...
en als er nu mensen komen met lagers moet je wel in rijden, STFU, ga eerst maar wat meer kennis opdoen over lagers dan!


dit waren trouwens de 2 antwoorden op de 2 vragen uit jou oude topic.

trouwens vraagje aan mij kant. hoeveel heeft jou die achterbrug wel niet gekost (die lagering )

Dit bericht is ge-edit door barry op 30-6-2004 19:50
 
He?
Rick 30-6-2004 20:04 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

koppelingsplaten moet je idd ff een dagje in de bakolie laten staan, als je ze er zo indrukt, en motor start, dan kun je ze meteen weer vervangen


lagers hoef je niet in te rijden, hoogstens warmrijden, maar dat moet altijd...
en als er nu mensen komen met lagers moet je wel in rijden, STFU, ga eerst maar wat meer kennis opdoen over lagers dan!


dit waren trouwens de 2 antwoorden op de 2 vragen uit jou oude topic.

trouwens vraagje aan mij kant. hoeveel heeft jou die achterbrug wel niet gekost (die lagering )

Dit bericht is ge-edit door barry op 30-6-2004 19:50


uurtje of 2 is genoeg voor je koppelingsplaten in de olie hoor, daarna kan je ze erin zetten en rijden
en idd gewoon ff alles netjes warmrijden iedere keer

 
Ride like your ass is on fire!!!
Bazz -> DRD 30-6-2004 20:43 Print reply

Posts: 1884
ziet er netjes uit!!
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
FoX-racing 2-7-2004 1:22 Print reply

Posts: 1034
jee zit weer in elkaar ff lagers erin gedaan (met white grease van putoline) en nu is nog 1 bout die ik ff moet repareren die is kapoet ga morgen een nieuwe halen of door me pa laten maken op ze werk (tapeinde)

en dan ff naar aad toe rijden morgen ff een veertje stellen is heel kut werk lukt je niet zomaar van power valve systeem en nu ga ik ff me vriendin aandacht geven mzzls
 
\ XL500 | CR125 /
Rico _--Senda-DRD--_ 2-7-2004 10:17 Print reply

Posts: 205
Z??r netjes opgeknapt.
Ik ken die gozer waarvan die crosser ooit is geweest, heb z'n msn.Ik denk dat die gene waar jij em van hebt gekocht hem van die gast die ik ken heeft.
 
..:: DerbiThe Red Power ::..
FoX-racing 2-7-2004 13:22 Print reply

Posts: 1034
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rico _--Senda-DRD--_

Z??r netjes opgeknapt.
Ik ken die gozer waarvan die crosser ooit is geweest, heb z'n msn.Ik denk dat die gene waar jij em van hebt gekocht hem van die gast die ik ken heeft.


ik ken ook die gozer waar die vroeger van is geweest ja sander heet die.

en die had hem verkocht aan een ene paul de kraker.
daar heb ik hem van gekocht maar met die sander praat ik nog wel eens over wat en hoe etc
 
\ XL500 | CR125 /
bart de scootergek 2-7-2004 13:27 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

koppelingsplaten moet je idd ff een dagje in de bakolie laten staan, als je ze er zo indrukt, en motor start, dan kun je ze meteen weer vervangen


lagers hoef je niet in te rijden, hoogstens warmrijden, maar dat moet altijd...
en als er nu mensen komen met lagers moet je wel in rijden, STFU, ga eerst maar wat meer kennis opdoen over lagers dan!



dit waren trouwens de 2 antwoorden op de 2 vragen uit jou oude topic.

trouwens vraagje aan mij kant. hoeveel heeft jou die achterbrug wel niet gekost (die lagering )

Dit bericht is ge-edit door barry op 30-6-2004 19:50


ik heb het ook moeten doen, en ben er 150 euro voor kwijt geweest, maar bij mij heb ik ook het prolink systeem nieuwe lagers en bussen gegeven, en de veer dacht ik ook.

moet het bij jou ook gebeuren? las op t noppenforum dat je geen speling kon vinden.




Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 2-7-2004 13:28

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 2-7-2004 13:28
 
Honda RC-33
barry 2-7-2004 14:05 Print reply

Posts: 7387
ghehe, van mij is nog perfectos, maar zal op crosshop.nl dat het nog flink duur is, dat reviseren, vandaar.
 
He?
FoX-racing 3-7-2004 12:04 Print reply

Posts: 1034
ik heb alleen voor het pro link systeem 270 eurie betaald:-0 ook alle lagers busjes keerringen dus net als jou "honda cr80"

(alles orri van honda dealer immitatie bestaad er niet meer van ofzo)

maar ik heb ook het blok gereviseerd (op 2 lagers na ofzo die waren nog perfect) en balhoofd, remmen, power valve systeem, etc

alleen nu moet ik nog een busje en een soort plaatje(ringetje) hebben voor power valve en dan krijg ik nog eens 40% vermogen erbij sneller op toeren enzo dat regelt die power valve

maar ik ga nu op vakantie dus na die 4 weken ga ik dat ff op halen bij motorcross AAD en dan is die helemaal af komen nog wel ff fotos hoe die nu is
 
\ XL500 | CR125 /
Aprilia r-ass 3-7-2004 12:27 Print reply
Posts: 741
40% right
 
I like Castrol!
FoX-racing 3-7-2004 19:19 Print reply

Posts: 1034
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia r-ass

40% right


Ja ik von het ook een beetje raar 40% is echt veel maarja die eigenaar van de motorcrosszaak (Aad dus) die zei dat en hij is al vanaf 1984 honda dealer ofzo dus hij zal het best wel weten maar ik geloof het ook niet echt

wat wel zo is waar die gelijk in heeft dat hij sneller op hoge toeren is met dat veertje nu duurt het een tijdje voor dat die pas echt kracht heeft (en nog gaat die wel hard hoor)
maar dat power valve onderdeeltjes etc dat haal ik na dat ik op vakantie ben geweest over 4 weken dus

maar ik heb vandaag alles weer goed in elkaar gezet en fftjes gecrosst met maurice met zijn kawa 250 ik ga zo wel ff fototje laten zien van hoe die was na dat die helemaal schoon en gespoten en klaar was en na het crossen heb ik ook nog wat komt er over 5 min op
 
\ XL500 | CR125 /
barry 3-7-2004 19:25 Print reply

Posts: 7387
5min voorbij
 
He?
Aprilia r-ass 3-7-2004 19:29 Print reply
Posts: 741
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FoX-racing

[...]


Ja ik von het ook een beetje raar 40% is echt veel maarja die eigenaar van de motorcrosszaak (Aad dus) die zei dat en hij is al vanaf 1984 honda dealer ofzo dus hij zal het best wel weten maar ik geloof het ook niet echt

wat wel zo is waar die gelijk in heeft dat hij sneller op hoge toeren is met dat veertje nu duurt het een tijdje voor dat die pas echt kracht heeft (en nog gaat die wel hard hoor)
maar dat power valve onderdeeltjes etc dat haal ik na dat ik op vakantie ben geweest over 4 weken dus

maar ik heb vandaag alles weer goed in elkaar gezet en fftjes gecrosst met maurice met zijn kawa 250 ik ga zo wel ff fototje laten zien van hoe die was na dat die helemaal schoon en gespoten en klaar was en na het crossen heb ik ook nog wat komt er over 5 min op



klopt sneller op toeren enz issie wel...maar da doet die van mij toch wel heeft niet eens zo'n klep.
en ik zou die klep maar goed afstellen want dat komt nogal nouw.

Dit bericht is ge-edit door Aprilia r-ass op 3-7-2004 19:29
 
I like Castrol!
mbrulezzz 3-7-2004 19:59 Print reply

Posts: 2084
das wel rete mooi gedaan zo

ziet er goed uit
 
MB racing
Rudy 3-7-2004 20:12 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FoX-racing

ik heb alleen voor het pro link systeem 270 eurie betaald:-0 ook alle lagers busjes keerringen dus net als jou "honda cr80"

(alles orri van honda dealer immitatie bestaad er niet meer van ofzo)

maar ik heb ook het blok gereviseerd (op 2 lagers na ofzo die waren nog perfect) en balhoofd, remmen, power valve systeem, etc

alleen nu moet ik nog een busje en een soort plaatje(ringetje) hebben voor power valve en dan krijg ik nog eens 40% vermogen erbij sneller op toeren enzo dat regelt die power valve

maar ik ga nu op vakantie dus na die 4 weken ga ik dat ff op halen bij motorcross AAD en dan is die helemaal af komen nog wel ff fotos hoe die nu is


40% vermogen in het middengebied zou opzich best kunnen . Als je werkelijk 40% aan top vermogen er bij zou winnen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 14449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved