Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - motertunen derbi (50cc)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1009 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20126 - motertunen derbi (50cc)
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tannoy 30-6-2004 21:08 Print reply
Posts: 29
van die langzame enzo wist ik al, die 19 mm heb ik al besloten...

enne ik ben 16 dus geen 70cc!(ik weet ook wel dat dat vlugger gaat)

metrakit thrower is dat een luide uitlaat ???

Dit bericht is ge-edit door tannoy op 30-6-2004 21:10
 
Joostvdw 30-6-2004 21:09 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tannoy

van die langzame enzo wist ik al, die 19 mm heb ik al besloten...

enne ik ben 16 dus geen 70cc!(ik weet ook wel dat dat vlugger gaat)


je mag in principe nooit 70cc tenzij je em keurt als 70cc motor ofzo...

EDIT: ohja, maar als je dus de cilinder vervangt, dan hoef je niet meteen 70cc, je kan ook gewoon 50snel nemen, dat zou ik zowieso doen, want dat kan je ook je ori kruk houden

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 30-6-2004 21:10
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
tannoy 30-6-2004 21:11 Print reply
Posts: 29
ik heb gepost dat ik nog wacht met een andere cilinder gelieve de hele tropic te lezen inplaats van gewoon nutteloze dingen te posten dank u

die krukas is puur om meer winst kwa snelheid enzo te boeken... (ze zeiden dat je daarmee redelijk wat meer toeren mee haalt)

Dit bericht is ge-edit door tannoy op 30-6-2004 21:13
 
Joostvdw 30-6-2004 21:13 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tannoy

ik heb gepost dat ik nog wacht met een andere cilinder gelieve de hele tropic te lezen inplaats van gewoon nutteloze dingen te posten dank u


ik heb heel je topic gelezen lamzak, ik zeg alleen dat die 50cc versie sloom is en dat je dat eerst moet vervangen wil je snel gaan

maar wees eigenwijs en je komt er vanzelf achter dat je toch een andere cil moet nemen....

trouwens, als ik alleen het stukje van die cil fout zou hebben, dan had je nog wel wat aan de rest, dus het zijn zowieso geen nutteloze reply's

EDIT: krukassen doen vrijwel niks aan snelheid, alleen iets aan gasreactie

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 30-6-2004 21:14
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
tannoy 30-6-2004 21:17 Print reply
Posts: 29
enne ik heb die snelle cilinder 49 (dus???)

voorloopig heb ik niet genoeg geld om nog een cilinder bij te kopen
 
Joostvdw 30-6-2004 21:19 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tannoy

enne ik heb die snelle cilinder 49 (dus???)

voorloopig heb ik niet genoeg geld om nog een cilinder bij te kopen


dan had je moeten lezen, want ik zei als je een 49cc (de snelle) had dan hoefde je alleen de uitlaat en carb te vervangen

kijk maar op de vorige pagina onderaan
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
bram_senda_r1 30-6-2004 21:45 Print reply
Posts: 232
gianelli conti variant zijn ook goede uitlaatjes. op derbi club zijn er best veel met gianelli dus zal wel nie slecht zijn.
 
kpotappel86 30-6-2004 21:48 Print reply

Posts: 2679
cilinder vervangen is onzin denk ik voor jou...

ik heb een metrakit trowher en loopt goed power begint bij 6.5 gaat echt trekken tot de 10 en dan valt hij terug tot de 8 dus best netjes lijkt me...

ik ga met tw 13 53 100km/u tegenwind,
110 meewind...

ik heb origineel luchtfilter en andere gasnaald geloof w7 en sproeier 95 in de origi 14mm carbo dit is alles wat er aan gedaan is bij mij...

en over dat geluid van de metrakit ik vind het wel mooi klinken niet zo blikkerig als de conti...

af en toe vervang j eff glaswol/staalwol en dan klikt het ook weer netjes stil...

en nog even over de v6 dit is een uitlaat die veel doet in de lagere toerengebieden max 8/9k maar in de hogere toeren is de metrakit 10/11k conti 11/12k beter...

Ps: dit gaat over me zulu met de "snelle" cilinder dit is hetzelfde blok als het jouwe...

over je carbo neem een 19mm geen 21 dit is overdreven denk ik...


 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
tannoy 30-6-2004 22:46 Print reply
Posts: 29
srry maar wat is een gasnaald (waar bevind het zich?)en gok eens welke sproeier ik het best neem voor een 19mm
 
stoffelsmichiel 30-6-2004 22:49 Print reply

Posts: 395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


trouwens, als ik alleen het stukje van die cil fout zou hebben, dan had je nog wel wat aan de rest, dus het zijn zowieso geen nutteloze reply's


Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 30-6-2004 21:14



gelieve de hele reply te lezen tannoy...

Dit bericht is ge-edit door stoffelsmichiel op 30-6-2004 22:49
 
kpotappel86 30-6-2004 23:33 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tannoy

srry maar wat is een gasnaald (waar bevind het zich?)en gok eens welke sproeier ik het best neem voor een 19mm


een gasnaald zit in je gasschuit dat ronde ding in je carberateur als je hem open haalt van boven daar zit een ronde schuif in met een pinnetje uitstekend dat is een gasnaald

voor een 19mm weet ik het niet denk ergens in de 80 90 ofzo... da wordt toch proberen...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Sander87 30-6-2004 23:37 Print reply
Posts: 369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

cilinder vervangen is onzin denk ik voor jou...

ik heb een metrakit trowher en loopt goed power begint bij 6.5 gaat echt trekken tot de 10 en dan valt hij terug tot de 8 dus best netjes lijkt me...

ik ga met tw 13 53 100km/u tegenwind,
110 meewind...

ik heb origineel luchtfilter en andere gasnaald geloof w7 en sproeier 95 in de origi 14mm carbo dit is alles wat er aan gedaan is bij mij...

en over dat geluid van de metrakit ik vind het wel mooi klinken niet zo blikkerig als de conti...

af en toe vervang j eff glaswol/staalwol en dan klikt het ook weer netjes stil...

en nog even over de v6 dit is een uitlaat die veel doet in de lagere toerengebieden max 8/9k maar in de hogere toeren is de metrakit 10/11k conti 11/12k beter...

Ps: dit gaat over me zulu met de "snelle" cilinder dit is hetzelfde blok als het jouwe...

over je carbo neem een 19mm geen 21 dit is overdreven denk ik...




helemaal gelijk.
en die krukas levert heus niet zo veel op.
19mm is ook wat overdreven..
 
kpotappel86 30-6-2004 23:49 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sander87

[...]


helemaal gelijk.
en die krukas levert heus niet zo veel op.
19mm is ook wat overdreven..


dank u... een 17.5 voldoet ook wel

en wat tegen de origi carbo loopt naar mijn ervaring ook niet slecht 100/110 op teller een 17.5 kun je misshcien een tandje groter van voren dan ga je maybe 115 ofzo...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Apriliars105 30-6-2004 23:55 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tannoy

maar die uitlaat metrakit thrower is die niet te luid voor de copz?

enne ik las dat deze hier beter ging dan de leovince v6





De politie ziet het toch wel als je langsrijdt met een snelle uitlaat. Als ze je willen pakken, doen ze dat toch wel. En als die uitlaat het beste is, dan moet je die gewoon kopen en evt een stillere demper oid erop zetten, of de demper meer laten dempen...

gaat dit trouwes om een nieuwe model of een odue. Mijn oude rijdt 75 met een yasuni uitlaat en een 14 mm carb (dacht ik) Best aardig, want hij trekt ook goed.
 
As finishing touch, God created the Dutch
kpotappel86 30-6-2004 23:57 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

[...]


De politie ziet het toch wel als je langsrijdt met een snelle uitlaat. Als ze je willen pakken, doen ze dat toch wel. En als die uitlaat het beste is, dan moet je die gewoon kopen en evt een stillere demper oid erop zetten, of de demper meer laten dempen...

gaat dit trouwes om een nieuwe model of een odue. Mijn oude rijdt 75 met een yasuni uitlaat en een 14 mm carb (dacht ik) Best aardig, want hij trekt ook goed.


nieuwe model en een mk maakt niet zo heel veel geluid hoor als je je glaswol vervangt in staalwol gaat langer meej en dempt net zo goed... of je verbouwt je flens en zet je originele demper erop, hierdoor verlies je wel vermogen...

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 30-6-2004 23:59
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 4530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved