Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - motertunen derbi (50cc)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1258 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20126 - motertunen derbi (50cc)
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tannoy 30-6-2004 18:14 Print topicpost
Posts: 29
binnenkort ga ik me een derbi aanschaffen,
nu weet ik nog niet zo goed welke onderdelen ik ga vervangen...

*Standaard carbu vervangen door een malossi PHBG 21 (uit bepaalde tropic's lees ik dat een 21mm op een 50cc moeilijk af te stellen is en je beter een 19mm koopt is dit waar?)

*Andere luchtfilter: metrakit powerfilter(als de copz je zien met bv zo'n felgele luchtfilter zullen ze je dan niet automatisch meedoen naar de rollen?)

*Hoe kan ik ongeveer weten welk spruitstuk ik zal nodig hebben?

*Uitlaat: hier heb ik nog totaal geen gedacht van zoveel verschillende meningen gelezen dusja

*krukas: doppler (kost 101€, is dit geen brol? Of laat ik er beter de orgi op zitten?)

Thx
 

stoffelsmichiel 30-6-2004 18:44 Print reply

Posts: 395
kdenk niet dat die dan veel harder zal gaan...doeits is beter:
cil. athena 50cc snel of 50cc metrakit pro race
carb. 17,5 of 19 dellorte
uitlaat. jolly moto of metrakit pro race
krukas. doppler
luchtfilter. GEEN POWERFILTER!!!!doe maar iets..

Dit bericht is ge-edit door stoffelsmichiel op 30-6-2004 18:44
 
Rik 30-6-2004 18:54 Print reply

Posts: 3464
neem als luchtfilter een twinair.. en sowiezo zien ze je uitlaat eerder als verdacht snel aan dan je luchtfilter.
 
tannoy 30-6-2004 19:05 Print reply
Posts: 29
cilinder vervangen ga ik later doen zal een polini alu worden (dit is een redelijk goeie veronderstel ik?)

carb. 19mm dellorte

uitlaat. ben ik aan het twijfelen maar kdenk metrakit thrower (is die niet te luid voor de copz?)


 
Ed Honda CB50J 30-6-2004 19:08 Print reply

Posts: 4190
Enig idee wat dit allemaal gaat kosten ?


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Viruzz 30-6-2004 19:10 Print reply
Posts: 117
als het om senda gaat raad ik je perdireckt aan een leovince v6 uitlaat onder een 50cc te keilen omdat je toch hard wil en dat gaat je ook met deze uitlaat
 
Will You Tuch My Vespa I Will Kick Your ASS
StefanB 30-6-2004 19:20 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viruzz

als het om senda gaat raad ik je perdireckt aan een leovince v6 uitlaat onder een 50cc te keilen omdat je toch hard wil en dat gaat je ook met deze uitlaat


euh leo v6 is helemaal niet zo snel onder een senda hoor :S trekt wel leuk, maar met een conti/gianelli ga je toch wel een stukje harder..

en spruitstuk meot je gewoonkopen op dezelfde maat als je carb.. en lekker met onbegrensd std luchtfilter blijven rijden.
 
E24 M30b35@GT3576
tannoy 30-6-2004 19:36 Print reply
Posts: 29
maar die uitlaat metrakit thrower is die niet te luid voor de copz?

enne ik las dat deze hier beter ging dan de leovince v6



 
StefanB 30-6-2004 19:39 Print reply

Posts: 2591
metraknetter maakt flinke herrie hoor, en zal waarschijnlijk wel teveel geluid maken. maarja als je geen boete wilt moet je em gewoon maar niet opvoeren
 
E24 M30b35@GT3576
goo17 30-6-2004 19:41 Print reply
Posts: 109
koop een airsal 72cc cilinder, ik ken er veel waarbij deze sneller is dan malossi, maakt enorm veel toeren en trekt zeer hard, carenzi of polini uitlaat en 19 mm carbu, gaat soms beter als 21 mm, en doppler krukas is zeker goe, als ie maar wat sterker is dan de ori is het al lang goed. en als je dan je tandwielen op 12-53 zet zijn wheelies verzekerd!!
 
Sander87 30-6-2004 19:43 Print reply
Posts: 369
zolang je er geen 70cc op legt hoef je de krukas niet te vervangen.
metrakit is opzich wel aan te raden, zo'n verchroomde met blauwe demper is erg mooi, en een mooi geluidje, vrij hoogtoerig..

airsal sneller als malossi??

Dit bericht is ge-edit door Sander87 op 30-6-2004 19:46
 
goo17 30-6-2004 19:46 Print reply
Posts: 109
powerfilter is geen probleem, wel regelmatig uitkuisen en afschermen van water dmv tupperwaredoosje waar je je filter indoet, zeker geen ori filter houden, dan rijdt hij echt kut, zorg wel dat het doosje open is zodat je luchtfilter lucht krijgt
 
Sander87 30-6-2004 19:49 Print reply
Posts: 369
twin air schuimpowerfilter is gewoon goed, gewoon optijd zuiver maken en in olien..geluidje gaat er zeker op vooruit
 
Gilera Gsm 30-6-2004 20:03 Print reply

Posts: 2376
Koop een 17.5mm dell Met een yasuni uitlaat. Filter kun je twin-air pakken maar als je kunt gewoon de originele houden. Krukas kun je gewoon laten zitten.
 
M.O. 30-6-2004 20:04 Print reply

Posts: 1289
gewoon een yasuni cross hm en je gaat al 105

misschien een 19 carb of 21 onder doen krijgt ie misschien ook wat meer kracht onderin andere clinder zou k nie doen derbi cilinder is al goe genoeg als je dan toch een ander cilindr doe dan een 70 metrakit pro race

Dit bericht is ge-edit door M.O. op 30-6-2004 20:05
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Joostvdw 30-6-2004 20:15 Print reply

Posts: 4789
het ligt er nogal aan of je de 49cc of de 50cc derbi cilinder hebt;

heb je de 49cc (de "snelle" 50) dan zou ik alleen uitlaat en carb vervangen

heb je de 50cc (de "langzame" 50) dan zou ik meteen die cilinder vervangen want dies bagger traag, en neem dan afhankelijk hoeveel geld je hebt eerst een uitlaat en later een andere carb

carb zou ik btw altijd 19mm doen, is goed op 50cc en op 70cc

EDIT: filter vergeten; gewoon std ontgrensd, je vermogen word niet echt veel meer met zo'n setup en je geluid wel, en aangezien je niet graag wilt opvallen voor de cops zouk geen powerfilter nemen

wil je der toch perse eentje, neem twin-air

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 30-6-2004 20:17
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 4502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved