Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - zelf brandstof maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1304 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #20125 - zelf brandstof maken
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tannoy 1-7-2004 16:00 Print reply
Posts: 29
enne hoeveel % olie moet er juist bij om een goede smering te hebben?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-7-2004 16:02 Print reply

Posts: 8657
1 op 40 = 2,5 %
1 op 50 = 2 %


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Teunmenator 1-7-2004 16:34 Print reply

Posts: 2524
Ten eerste is op spiritus laten lopen een echte afrader. Dan loopt je brommertje wel sneller maar dan ook voor ff. Ik denk niet dat je dat met wat extra olie kunt compenseren.

edit: kzie nou dat er terpetine stond die reply...

Zelf mengen is in theorie goedkoper maar omdat je er zelf dan meestal betere 2takt olie bij gaat gooien is het dan toch duurder of evenduur. als je netjes mengt is het wel beter voor je brommer dus.

De plaatselijk pomp hier tankt 1 op 40 en die gebruike half synthetische 2takt valvoline olie (van die zwarte potten) Ik denk niet dat je dit zelf veel beter kunt doen ofwel? valvoline 2takt is toch gewoon goeie olie?

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 1-7-2004 16:36
 
Teun_GHC 1-7-2004 16:46 Print reply

Posts: 1588
het scheelt mss 2 cent per liter ofzo. ipv dat je mengsmering van 1.35 per liter koopt, sla je gewoon 25 liter euro 95 op in jerrycan, en flikkert er een liter olie van 5,50 per lieter benzine a 1,18 per liter bij , snappie?

als je da voor een puch doet dan heb je hem wel heel veel gesmeerd. bij een 50cc gebruik je gewoon 1:50 geen 1:25.
 
edwin ss50 1-7-2004 17:24 Print reply
Posts: 299
als je zelf mengt moet je natuurlijk wel altijd vol syntthtische olie er ingooien, dat is veel beter
 
oke
Teunmenator 1-7-2004 17:35 Print reply

Posts: 2524
nou zeggen ze toch ook dat als je een oud blok hebt dat je er beter half synthetische in kunt blijven mikken of ging da alleen over het blokolie.,
 
MotoCrossIpkiss[stan] 1-7-2004 18:10 Print reply

Posts: 7744
onzin togh

Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 1-7-2004 18:11
 
hoi
Ed Honda CB50J 1-7-2004 18:32 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

onzin togh

Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 1-7-2004 18:11


idd, is bullshit

Ze zeggen dat ''van een oude brommer'' de keeringen ''verdwijnen'' als je er vol-synthetische olie ingooit,
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Joscross 1-7-2004 18:34 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


idd, is bullshit

Ze zeggen dat ''van een oude brommer'' de keeringen ''verdwijnen'' als je er vol-synthetische olie ingooit,

Geen onzin..
Als je over gaat van minerale naar synthetische olie kan vastgekoekt vuil in 1 keer los komen wat erg nadelig is voor je blok
Als mengsmering kan het wel gewoon ja
 
Ed Honda CB50J 1-7-2004 18:45 Print reply

Posts: 4190
As called ''Black Sludge''

Maar net wat je zegt, als je in 1keer overgaat van miniraal naar syntheet moet je idd zorgen dat je blok schoon is.

Maar syntheet is dus beter omdat dit dus Black Sludge uitsluit, dus je hebt geen last meer van ''olie brokken'' in je blok.....

Als je op minerale olie rijd MOET je zorgen dat je blok goed heet word als je gaat rijden, als je kleine stukjes gaat rijden met minerale olie is de kans dat je olie-brokken = black sludge veeeel groter, met syntheet heb je daar vrijwel geen last van....
Zeker met een 4takt moet je hiervan bewust zijn !!!! Anders kunnen de koelkanalen dichtslippen met alle gevolgen van dien

Maar de keeringen verdwijnen niet hoor
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
honda_2takt_power 2-7-2004 23:57 Print reply

Posts: 6744
denk wel dat het goedkoper is ik zat ook al te overwegen zelf et mengen het kost nu gewoon 1,45/liter gelukkig is er ook nog een tank waar het 1,36 is maar vlak bij me pa werk staat zon onbemand benzine station euro95/liter kost daar 1,19 en dan nog 2takt olie dan moet het goed koper kunnen
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.

Dit topic is 3923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved