Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uiteenhalen suzuki ER blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20111 - uiteenhalen suzuki ER blok
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1883 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blijhoofd 1-7-2004 22:18 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ironbird

nja, de tandwielen van de "schakelbak" daar moetik niets aan doen zeker?
ik heb nu men vliegwiel, kettingtandwiel, oliepompje, ontsteking erafgehaald. en het deksel ven de schakelbak is eraf, en alle vijzen zijn eruit die de carters bijeenhouden.
dus nu zou ik hem gewoon uiteen kunnen kloppen? dan zal ik dat morgen eens proberen, en hopen dat ik alles weer ooit netjes ineen krijg.

ik heb trouwens al ondervonden dat de tandwielen van de schakelbak blokkeren als ik en ff een draai :s wrs hebik dat weer al naar de fuck geholpen

alvast bedankt voor jullie uitleg


als ie los is doed tie dat meteen hor das normaal

kapotte big-end is het grote probleem van die Er blokies van die blokjes krijg je ook alleen dat van naar de klote

je meot het blok splitsten kruk eruit halen

en er een proX srijfstangetje in laten persen en uitlaten balanceren dan kan je weeer heel wat km's vooruit
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
ironbird 1-7-2004 23:01 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

[...]


als ie los is doed tie dat meteen hor das normaal

kapotte big-end is het grote probleem van die Er blokies van die blokjes krijg je ook alleen dat van naar de klote

je meot het blok splitsten kruk eruit halen

en er een proX srijfstangetje in laten persen en uitlaten balanceren dan kan je weeer heel wat km's vooruit


nja, ik zou er wel zo'n pro-x ding in willen laten steken, maar ik wil er wel geen 200 euries aan uitgeven he, kheb da ding namelijk gekocht voor 20 euro

hoeveel kost dit ongeveer dan? (persen+ bigend zelf+ lager)

het is mss beter ja dat ik er een nieuwe in laat steken dan een 2dehandse krukas te kopen? als jij zegt dat die snel stuk gaan bij een ER


edit: kheb het al gevonden op deze site, het kost iets van een 75euro voor te persen+richten. dat valt nog mee. dan ga ik dat wel laten doen wrs

Dit bericht is ge-edit door ironbird op 1-7-2004 23:04
 
Blijhoofd 2-7-2004 8:46 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ironbird

[...]


nja, ik zou er wel zo'n pro-x ding in willen laten steken, maar ik wil er wel geen 200 euries aan uitgeven he, kheb da ding namelijk gekocht voor 20 euro

hoeveel kost dit ongeveer dan? (persen+ bigend zelf+ lager)

het is mss beter ja dat ik er een nieuwe in laat steken dan een 2dehandse krukas te kopen? als jij zegt dat die snel stuk gaan bij een ER


edit: kheb het al gevonden op deze site, het kost iets van een 75euro voor te persen+richten. dat valt nog mee. dan ga ik dat wel laten doen wrs

Dit bericht is ge-edit door ironbird op 1-7-2004 23:04


mwah een 2 de hands krukas kan een tijd mee gaan maar je weet nooit of tie al wat te lijden heeft gehad dus je kan ook met 400 km enorm speling krijgen dat weet je nooit

als je er een nieuwe drijfstang van proX inlaat zetten en hij word uitgericht enzo dan weet je bijna cker dat dat wel ff mee gaat

ik was toen 80 euro ofzo kwijt voor een nieuwe drijfstang en erin laten persen plus uitrichten

Dit bericht is ge-edit door Blijhoofd op 2-7-2004 8:48
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
ironbird 2-7-2004 11:21 Print reply

Posts: 1096
oke,dan ga ik een nieuwe drijfstang erinpersen. Maar zou dit zelf te doen zijn? mijn grootvader heeft een pers tot 50Ton zou hij dat hiermee kunnen? of toch best in een winkel laten doen?
 
[RRT] Lost-P 2-7-2004 11:23 Print reply
Posts: 4578
volgens mij moet datr echt Precies! recht gaan...denk dus niet dat t handig/makkelijk is als je dat zelf gaat doen
 
Chille Tune shit dan
Blijhoofd 2-7-2004 12:29 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

volgens mij moet datr echt Precies! recht gaan...denk dus niet dat t handig/makkelijk is als je dat zelf gaat doen

mwah je kan hem er wel zelf in persen aleen hij moet uit gericht worden en daar is nog wel wat vakmanschap voor nodig
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
ironbird 2-7-2004 12:57 Print reply

Posts: 1096
maar wat bedoelen jullie nu eigenlijk met 'richten'? gewoon zorgen dat er geen slag inzit ofzo? ofwat?

want zo'n slag ken je met een draaibank toch ook opsporen/verwijderen?
 
De Schout 2-7-2004 13:00 Print reply
Posts: 5327
klauwplaat van een draaibank is veel te onzuiver om je krukas te richten.
 
tune tweak fiddle bang bummer
ironbird 2-7-2004 15:55 Print reply

Posts: 1096
ah.
nu heb ik een volgend probleem: hoe krijg ik de koppeling eraf? die zit met een 17moer vast, maar kan ik dat ding op de een of andere manier blokkeren? want anders draait het mee:s Of moet de koppeling er niet af? En ik heb gezien dat de krukas presies een beetje krom is, kan dit gemaakt worden? En hoe haal ik best dat tandwieltje aan de krukas los? want ik heb gezien dat daar iemand met een hamer en platte schroevendraaier op een tikken geweest is, en mss is daardoor de krukas een beetje krom?

alvast bedankt
 
de_koen 2-7-2004 16:12 Print reply

Posts: 5595
luchtsleutel.

anders iets tussen krukastanwiel en kopp tandwiel steken
 
Honda 5-Bak te koop
Blijhoofd 2-7-2004 16:48 Print reply

Posts: 7378
lucht sleutel is het hendigst

anders moet je voor tandwiel door middel van een oude ketting bo9keren met een schroeven draaier dan kan je de koppelings moer er af halen

moer op de krukas haal je eraf door een schroeven draaier door het smallend te doen
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
de_koen 2-7-2004 16:50 Print reply

Posts: 5595
steek dan liever iets tussen koppelingstandwiel en krukastandwiel dan schroevendraaier door small end te doen brr

of maak plaatja dat onder small end komt, en op carter valt, dat is ook mooie oplossing


Dit bericht is ge-edit door de_koen op 2-7-2004 16:51
 
Honda 5-Bak te koop
ironbird 2-7-2004 17:33 Print reply

Posts: 1096
wat is small-end? isdat da gat waar de psiston bevestigd word??

En ja, de koppeling is er nu al af. Gewoon zo een slijptolsleutel genomen (met dank aan theredone51) , en die 2 puntjes wat bijgevijld zodat hij in 2 van de 5 gaatjes past waarmee de koppelinsplaten vast zitten.

Maar nu komen de carters nog niet uiteen? Moet het tandwiel van de krukas er ook af? ik had al iets door dat gat van de drijfstang gestoken, maar ik ben bang de krukas kapot de maken, want als ik aan die moer van de krukas draai, draait ze nog wat mee,terwijl de aandrijfstang geblokkeerd zit. Precies zoals een veertje, dus heb ik schrik dat ik ze kapotdraai
 
gijsd 2-7-2004 19:56 Print reply

Posts: 327
Het tandwiel hoeft er niet perse af, tenminste als je niet allebij de lagers wilt vervangen, maar die kun je anders gewoon losdraaien met luchtsleutel of een slagschroevedraaier met dop erop.
je moet er een oud small'end lager in steken met daarin weer een pistonpen en daar een sterke schroevendraaier door en doeken ertussen natuurlijk anders beschadigt je carter

de carter helften gaan als het goed is zo van elkaar af (je bent toch zeker niet het boutje vergeten onder in de hoek van de oliepomphuis)met een schilmesje ertussen en dan kan het zo uit elkaar
en dan met schroevendraaier ertussen (voorzichtig) en hij ligt open

btw; keerringen moet je eigenlijk ook vervangen na het open halen je kunt ze alleen nergens meer krijgen, ben ook aan 't reviceren maar ben al lang op zoek naar keerringen


 
thijs 2-7-2004 20:02 Print reply
Posts: 448
van mij ging het blok zonder problemen uit elkaar, gewoon zacht op de assen tikken met een rubber hamer. controleer nog ff of alle bouten eruit zijn, er zitten er een paar goed weg.
 

Dit topic is 1883 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved