Blijhoofd |
1-7-2004 22:18 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ironbird
nja, de tandwielen van de "schakelbak" daar moetik niets aan doen zeker?
ik heb nu men vliegwiel, kettingtandwiel, oliepompje, ontsteking erafgehaald. en het deksel ven de schakelbak is eraf, en alle vijzen zijn eruit die de carters bijeenhouden.
dus nu zou ik hem gewoon uiteen kunnen kloppen? dan zal ik dat morgen eens proberen, en hopen dat ik alles weer ooit netjes ineen krijg.
ik heb trouwens al ondervonden dat de tandwielen van de schakelbak blokkeren als ik en ff een draai :s wrs hebik dat weer al naar de fuck geholpen
alvast bedankt voor jullie uitleg
als ie los is doed tie dat meteen hor das normaal
kapotte big-end is het grote probleem van die Er blokies van die blokjes krijg je ook alleen dat van naar de klote
je meot het blok splitsten kruk eruit halen
en er een proX srijfstangetje in laten persen en uitlaten balanceren dan kan je weeer heel wat km's vooruit
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
ironbird |
1-7-2004 23:01 |
Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
[...]
als ie los is doed tie dat meteen hor das normaal
kapotte big-end is het grote probleem van die Er blokies van die blokjes krijg je ook alleen dat van naar de klote
je meot het blok splitsten kruk eruit halen
en er een proX srijfstangetje in laten persen en uitlaten balanceren dan kan je weeer heel wat km's vooruit
nja, ik zou er wel zo'n pro-x ding in willen laten steken, maar ik wil er wel geen 200 euries aan uitgeven he, kheb da ding namelijk gekocht voor 20 euro
hoeveel kost dit ongeveer dan? (persen+ bigend zelf+ lager)
het is mss beter ja dat ik er een nieuwe in laat steken dan een 2dehandse krukas te kopen? als jij zegt dat die snel stuk gaan bij een ER
edit: kheb het al gevonden op deze site, het kost iets van een 75euro voor te persen+richten. dat valt nog mee. dan ga ik dat wel laten doen wrs
Dit bericht is ge-edit door ironbird op 1-7-2004 23:04
|
|
|
|
Blijhoofd |
2-7-2004 8:46 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ironbird
[...]
nja, ik zou er wel zo'n pro-x ding in willen laten steken, maar ik wil er wel geen 200 euries aan uitgeven he, kheb da ding namelijk gekocht voor 20 euro
hoeveel kost dit ongeveer dan? (persen+ bigend zelf+ lager)
het is mss beter ja dat ik er een nieuwe in laat steken dan een 2dehandse krukas te kopen? als jij zegt dat die snel stuk gaan bij een ER
edit: kheb het al gevonden op deze site, het kost iets van een 75euro voor te persen+richten. dat valt nog mee. dan ga ik dat wel laten doen wrs
Dit bericht is ge-edit door ironbird op 1-7-2004 23:04
mwah een 2 de hands krukas kan een tijd mee gaan maar je weet nooit of tie al wat te lijden heeft gehad dus je kan ook met 400 km enorm speling krijgen dat weet je nooit
als je er een nieuwe drijfstang van proX inlaat zetten en hij word uitgericht enzo dan weet je bijna cker dat dat wel ff mee gaat
ik was toen 80 euro ofzo kwijt voor een nieuwe drijfstang en erin laten persen plus uitrichten
Dit bericht is ge-edit door Blijhoofd op 2-7-2004 8:48
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
ironbird |
2-7-2004 11:21 |
Posts: 1096 |
oke,dan ga ik een nieuwe drijfstang erinpersen. Maar zou dit zelf te doen zijn? mijn grootvader heeft een pers tot 50Ton zou hij dat hiermee kunnen? of toch best in een winkel laten doen?
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
2-7-2004 11:23 |
Posts: 4578 |
volgens mij moet datr echt Precies! recht gaan...denk dus niet dat t handig/makkelijk is als je dat zelf gaat doen
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Blijhoofd |
2-7-2004 12:29 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lost-P
volgens mij moet datr echt Precies! recht gaan...denk dus niet dat t handig/makkelijk is als je dat zelf gaat doen
mwah je kan hem er wel zelf in persen aleen hij moet uit gericht worden en daar is nog wel wat vakmanschap voor nodig
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
ironbird |
2-7-2004 12:57 |
Posts: 1096 |
maar wat bedoelen jullie nu eigenlijk met 'richten'? gewoon zorgen dat er geen slag inzit ofzo? ofwat?
want zo'n slag ken je met een draaibank toch ook opsporen/verwijderen?
|
|
|
|
De Schout |
2-7-2004 13:00 |
Posts: 5327 |
klauwplaat van een draaibank is veel te onzuiver om je krukas te richten.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
ironbird |
2-7-2004 15:55 |
Posts: 1096 |
ah.
nu heb ik een volgend probleem: hoe krijg ik de koppeling eraf? die zit met een 17moer vast, maar kan ik dat ding op de een of andere manier blokkeren? want anders draait het mee:s Of moet de koppeling er niet af? En ik heb gezien dat de krukas presies een beetje krom is, kan dit gemaakt worden? En hoe haal ik best dat tandwieltje aan de krukas los? want ik heb gezien dat daar iemand met een hamer en platte schroevendraaier op een tikken geweest is, en mss is daardoor de krukas een beetje krom?
alvast bedankt
|
|
|
|
de_koen |
2-7-2004 16:12 |
Posts: 5595 |
luchtsleutel.
anders iets tussen krukastanwiel en kopp tandwiel steken
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Blijhoofd |
2-7-2004 16:48 |
Posts: 7378 |
lucht sleutel is het hendigst
anders moet je voor tandwiel door middel van een oude ketting bo9keren met een schroeven draaier dan kan je de koppelings moer er af halen
moer op de krukas haal je eraf door een schroeven draaier door het smallend te doen
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
de_koen |
2-7-2004 16:50 |
Posts: 5595 |
steek dan liever iets tussen koppelingstandwiel en krukastandwiel dan schroevendraaier door small end te doen brr
of maak plaatja dat onder small end komt, en op carter valt, dat is ook mooie oplossing
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 2-7-2004 16:51
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
ironbird |
2-7-2004 17:33 |
Posts: 1096 |
wat is small-end? isdat da gat waar de psiston bevestigd word??
En ja, de koppeling is er nu al af. Gewoon zo een slijptolsleutel genomen (met dank aan theredone51) , en die 2 puntjes wat bijgevijld zodat hij in 2 van de 5 gaatjes past waarmee de koppelinsplaten vast zitten.
Maar nu komen de carters nog niet uiteen? Moet het tandwiel van de krukas er ook af? ik had al iets door dat gat van de drijfstang gestoken, maar ik ben bang de krukas kapot de maken, want als ik aan die moer van de krukas draai, draait ze nog wat mee,terwijl de aandrijfstang geblokkeerd zit. Precies zoals een veertje, dus heb ik schrik dat ik ze kapotdraai
|
|
|
|
gijsd |
2-7-2004 19:56 |
Posts: 327 |
Het tandwiel hoeft er niet perse af, tenminste als je niet allebij de lagers wilt vervangen, maar die kun je anders gewoon losdraaien met luchtsleutel of een slagschroevedraaier met dop erop.
je moet er een oud small'end lager in steken met daarin weer een pistonpen en daar een sterke schroevendraaier door en doeken ertussen natuurlijk anders beschadigt je carter
de carter helften gaan als het goed is zo van elkaar af (je bent toch zeker niet het boutje vergeten onder in de hoek van de oliepomphuis)met een schilmesje ertussen en dan kan het zo uit elkaar
en dan met schroevendraaier ertussen (voorzichtig) en hij ligt open
btw; keerringen moet je eigenlijk ook vervangen na het open halen je kunt ze alleen nergens meer krijgen, ben ook aan 't reviceren maar ben al lang op zoek naar keerringen
|
|
|
|
thijs |
2-7-2004 20:02 |
Posts: 448 |
van mij ging het blok zonder problemen uit elkaar, gewoon zacht op de assen tikken met een rubber hamer. controleer nog ff of alle bouten eruit zijn, er zitten er een paar goed weg.
|
|
|
|