brommercrazy |
30-6-2004 13:03 |
Posts: 2594 |
je bedoelt het big-end lager, nee dat is niet zelf te doen, of je moet een erg sterke pers hebben. verder moet je 2 nieuwe krukaslagers en keringen hebben.
krukas persen + drijfstang ben je ong 50-75 euro kwijt.
|
|
|
|
bart de scootergek |
30-6-2004 13:03 |
Posts: 8916 |
je bedoelt je bigend? dat is waarschijnlijk niet zelf te doen, moet worden geperst en moet echt heel precies gebeuren. je kan de krukas er wel zelf uithalen, en hem dan naar prox sturen, zij kunnen er een nieuw bigend in persen, en ook gelijk je drijfstang vervangen. ik dacht dat het rond de 50 euro was.
edit: net te laat, verhaal komt wel overeen
Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 30-6-2004 13:04
|
|
Honda RC-33 |
|
ironbird |
30-6-2004 13:52 |
Posts: 1096 |
nja bedankt, het word dus weeral redelijk prijzig :s
ik haal de krukas er wel uit dan. Ik ben er trouwens al mee begonnen en ik heb ondervonden dat die carters goed vastgevezen zitten :s en ja dan verneuk ik die vijzen weer he stommerik dat ik ben
echt een kutwerkje
|
|
|
|
mt80 |
30-6-2004 14:22 |
Posts: 2071 |
met rubberen hamer zachtjes op de assen tikken die uit het blok komen
|
|
|
|
ironbird |
30-6-2004 14:40 |
Posts: 1096 |
ja, maar ik moet eerst toch die vijzen eruithalen? En ik heb al bij een paar het kruis zotgedraait :(
|
|
|
|
de_koen |
30-6-2004 14:49 |
Posts: 5595 |
slagschroevendraaier kopen
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
gijsd |
30-6-2004 15:58 |
Posts: 327 |
't blok zelf openmaken is niet zo'n probleem
maar een nieuw big-end erin is zeer prijzig en je kunt het zelf niet omdat de krukas ook gericht moet worden
|
|
|
|
ironbird |
30-6-2004 16:05 |
Posts: 1096 |
dan kan ik mss best een 2dehands krukas kopen met goede big-end en big-endlager?
|
|
|
|
gijsd |
30-6-2004 18:41 |
Posts: 327 |
't is niet zeker dat je die een kunt vinden, misschien een heel tweedehandsblok?
ik heb er nog een liggen Het is wel een 5-bak zr-blok. Maar de lagers ervan moeten wel vervangen worden. Inbox me maar als je interesse hebt
|
|
|
|
ironbird |
30-6-2004 18:45 |
Posts: 1096 |
nja, is wel te vinden, voor een krukas heb ik al iemand gevonden
nu de huidige krukas er nog uit krijgen
|
|
|
|
ironbird |
1-7-2004 17:11 |
Posts: 1096 |
ik heb de laatste vijsjes er nog uitgekregen met een slagschroevendraaier. maar ik heb de carters nog niet uiteengehaald, want ik wil niet dat ik een hoop lagers kwijtspeel ofzo. dus is mijn vraag:
waarvoor moet ik opppassen als ik de carters uiteenhaal?
|
|
|
|
thijs |
1-7-2004 17:39 |
Posts: 448 |
ik heb net ook mijn gt blok opengehaald
het enigste waarvoor je moet uitkijken is dat de assen van je versnellingsbak niet teveel meekomen, anders mag je alle tandwielen er opnieuw opsteken
|
|
|
|
SkaBla [Pim] |
1-7-2004 18:21 |
Posts: 4659 |
tandwielen zitten vast bij suzuki, of bij die oude blokken niet?
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
thijs |
1-7-2004 18:24 |
Posts: 448 |
zou kunnen dat ze vast zitten, ik heb ze er iig niet afgehaald
gewoon dat blok openhalen en zorgen dat er niet teveel meekomt
|
|
|
|
ironbird |
1-7-2004 21:43 |
Posts: 1096 |
nja, de tandwielen van de "schakelbak" daar moetik niets aan doen zeker?
ik heb nu men vliegwiel, kettingtandwiel, oliepompje, ontsteking erafgehaald. en het deksel ven de schakelbak is eraf, en alle vijzen zijn eruit die de carters bijeenhouden.
dus nu zou ik hem gewoon uiteen kunnen kloppen? dan zal ik dat morgen eens proberen, en hopen dat ik alles weer ooit netjes ineen krijg.
ik heb trouwens al ondervonden dat de tandwielen van de schakelbak blokkeren als ik en ff een draai :s wrs hebik dat weer al naar de fuck geholpen
alvast bedankt voor jullie uitleg
|
|
|
|