Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mt5 wil niet starten (had kuren)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 794 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20090 - mt5 wil niet starten (had kuren)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 506 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marthijs 29-6-2004 17:05 Print topicpost
Posts: 35
na een rit van 25km ging mijn snelheid terug van 60 naar 40km,en een paar meter verder ging ik een brug op en verloor vaart en hielt er helemaal mee op en kom hem niet meer starten.thuis gekomen heb ik alles getheckt en helemaal schoongemaakt,sproeier,luchtfilter,uitlaat,bougie[was aan de donkere kant]cilindefinhoud is 70cc cabarateur 18mm,sproeier 130,mengsmering 1 op 35,krijg hem niet meer aan het draaien

wie kan mij helpe
 

Blorn 29-6-2004 17:19 Print reply

Posts: 13825
Al naar de zuiger gekeken?

1:35 gesmeerd?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 29-6-2004 17:19
 
Martin mt5 knol 29-6-2004 17:21 Print reply

Posts: 2211
Haal je cilinder ereens af, en bekijk de zuiger en zuigerveren eens! Daar zal et probleem wel zitten...

(BTW ik smeer ongeveer 1:30, was er mis met goed smeren? )
 
brommerforum stinkt
Joscross 29-6-2004 17:22 Print reply

Posts: 12501
Met goed smeren is niets mis
Maar 1:30 is niet goed smeren..
 
Tijzzz 29-6-2004 17:24 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

Haal je cilinder ereens af, en bekijk de zuiger en zuigerveren eens! Daar zal et probleem wel zitten...

(BTW ik smeer ongeveer 1:30, was er mis met goed smeren? )


Niet super voor zn zuigerveren.
Beter 1:40 of 1:50
 
Blorn 29-6-2004 17:40 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Met goed smeren is niets mis
Maar 1:30 is niet goed smeren..

 
Martin mt5 knol 29-6-2004 17:57 Print reply

Posts: 2211
Wat niet goed voor zn zuigerveren? waar slaat dat op, hoe meer je smeerd hoe beter ie gesmeerd wordt lijkt mij...
 
brommerforum stinkt
opperhoofd 29-6-2004 17:59 Print reply
Posts: 330
Verbrand olie goed dan? je krijgt er alleen maar een slechtere verbranding door een heel veel roetaanslag
 
arrier 29-6-2004 18:00 Print reply
Posts: 2221
met mn rm reed ik altijd 1op 30 en dat ging makkelijk nooit probleme mee gehad
 
Ed Honda CB50J 29-6-2004 18:14 Print reply

Posts: 4190
Teveel smeren, dus 1:30 met een standaard brommer ofzo, is veeeeeel slechter als 1:50 smeren zoals het hoort...

Vraag me niet waarom, maar het is zo, choken is ook slecht, 1x shocken met een 4takt staat gelijk aan een enkeltje Amsterdan - Parijs,

Ik snap het ook niet, je zou zeggen hoe meer smeren hoe beter kwa slijtage, maar is dus NIET zo
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
arrier 29-6-2004 18:16 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Teveel smeren, dus 1:30 met een standaard brommer ofzo, is veeeeeel slechter als 1:50 smeren zoals het hoort...

Vraag me niet waarom, maar het is zo, choken is ook slecht, 1x shocken met een 4takt staat gelijk aan een enkeltje Amsterdan - Parijs,

Ik snap het ook niet, je zou zeggen hoe meer smeren hoe beter kwa slijtage, maar is dus NIET zo

je bedoelt dat amsterdam-parijs in slijtage he, verbruik lijkt me een beetje sterk t lijkt me zowiezo sterk dat het zo slecht is voor 4takt om ff te choken de meeste auto's hebbe automatische choke
 
opperhoofd 29-6-2004 18:28 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Teveel smeren, dus 1:30 met een standaard brommer ofzo, is veeeeeel slechter als 1:50 smeren zoals het hoort...

Vraag me niet waarom, maar het is zo, choken is ook slecht, 1x shocken met een 4takt staat gelijk aan een enkeltje Amsterdan - Parijs,

Ik snap het ook niet, je zou zeggen hoe meer smeren hoe beter kwa slijtage, maar is dus NIET zo


euhhhhh wtf doe jij vaag, 1 keer shoken???
 
Ed Honda CB50J 29-6-2004 18:52 Print reply

Posts: 4190
Ja hehe, anders sta je eerts een half uur te starten , lekker voor je startmotor


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
T-Mon 29-6-2004 19:35 Print reply

Posts: 113
ik snap het niet: 1:50 smeren is toch 1 liter olie op 50 liter benzine. Dan zou 1:50 toch veel slechter zijn als 1:30 ?? Omdat er meer benzine is en evenveel olie. Dan smeert ie met 1:50 dus minder je cilinder enzo.
 
schijt aan, 't rijdt nog.
truus88 29-6-2004 19:53 Print reply

Posts: 152
als je dus 1 op 30 mengt, heb je veel meer olie in je benzine, wat niet/slecht verbrand, dan druipt het uiteindelijk gewoon je demper uit.
 

Dit topic is 506 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved