Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Turbo's, Intercoolers, Nitromethaan enz.....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20045 - Turbo's, Intercoolers, Nitromethaan...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3551 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tha ripper 28-6-2004 15:31 Print reply
Posts: 199
Een soort extra brandstof injectie: Men neemt een bus met een brandbare stof erin bijv: deodorant/ aanstekerhervuller. Hier maak je een slangetje op en aan het eind van het slangetje doe je er een sproeiert in. In je spruitstuk boor je een klein gaatje die net zo graat is als je slangetje+sproeier. Daar doe je het slangetje in als die goed gemonteert zit dan kan je gaan testen. Gewoon rijden en dan onder het rijden op de knop van de bus drukken. Ik heb geen idee wat het resultaat is en of dat het nut heeft. Iemand ooit een keer zoiets geprobeert? En iemand nog suggesties zodat het Mischien wel lukt?

greetz
 
theredone51 28-6-2004 15:44 Print reply

Posts: 2506
ga eens zoeken op het forum, er zijn al 10 duizenden van deze topics langs geweest incl. allerlei methodes
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Tha ripper 28-6-2004 15:49 Print reply
Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: solidsjakie

als intercooler zou ik wat anders maken. Gewoon een buis in een buis, waar dan water tussen zit, welke gekoeld word door een radiator achter het voorwiel zodat je een koudere luchtaanvoer krijgt. Maargoed, je kan beter je cil tunen. Als dit nl werkte deden ze het ook wel bij brommersprints enzo.


Ja da wat jij zegt over een intercooler wil natuurlijk nie de lucht die jou carbrateur aanzuigt is even koud als de lucht die dat water koelt dan ja. Dus dat helpt geen fuck. En stikstof wordt wel veel kouder.


 
Tha ripper 28-6-2004 15:50 Print reply
Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

ga eens zoeken op het forum, er zijn al 10 duizenden van deze topics langs geweest incl. allerlei methodes


Ja da weet ik wel en ik heb alles in een duidelijk topic gezet en heb de beste ideen van de verschillende onderwerpen hier neergezet
 
The Catfish 28-6-2004 15:52 Print reply

Posts: 1337
wannabe mod?


in het pro-forum staat geloof ik een gelijksoort topic.. maar daar mag jij (the ripper) waarschijnlijk niet komen..


doeiiii


 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
theredone51 28-6-2004 15:53 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Catfish

wannabe mod?




nee gewoon de opruim dienst
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Tha ripper 28-6-2004 15:56 Print reply
Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Catfish

wannabe mod?


in het pro-forum staat geloof ik een gelijksoort topic.. maar daar mag jij (the ripper) waarschijnlijk niet komen..


doeiiii




Ohja nou das een topic die alleen maar over de turbo gaat en dat leek mij een onderwerp dat heel moelijk toepasbaar is. Ik heb het wel in de topic naam staan maarja toen had ik daar ff nie aangedacht. Dat turbo gedoe is zo ingewikkelt en drm staat het ook in het Pro-forum he.

 
bart de scootergek 28-6-2004 16:19 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tha ripper

[...]


Ohzo tnx week da ook weer. Ja ik weet het dat gewoon opvoeren met andere onderdelen of tuning makelijker is. Maar als je je brommer nu optimaal getundt hebt dan kun je alsnog over deze ideen denken om nog meer power uit je brommer te halen.

greetz


zie dan eerst op dat ( onbereikbare ) niveau te komen, en ga dan pas hiermee verder. of is jou brommer al optimaal getuned.
 
Honda RC-33
theredone51 28-6-2004 16:21 Print reply

Posts: 2506
en wat versta je onder optimaal? je kan altijd extremer gaan enz.
en er is hier op het forum niemand die volgens mij een optimale setup heeft, je kunt altijd weer iets verbeteren
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
bart de scootergek 28-6-2004 16:23 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

en wat versta je onder optimaal? je kan altijd extremer gaan enz.
en er is hier op het forum niemand die volgens mij een optimale setup heeft, je kunt altijd weer iets verbeteren


daarom, ik heb niet voor niks onbereikbaar erin gezet. je kan altijd alles weer net verbeteren. alles kun je op maat maken, carb, membraan, luchtfilter, spruitstuk, uitlaat ga zo verder. en dan hebben we het nog niet over de afstelling en de cilinder zelf.
 
Honda RC-33
Tha ripper 28-6-2004 19:04 Print reply
Posts: 199
oke jullie hebben in dat geval wel gelijk. Maar ik vind dit toch leuk om te doen en er zijn vast meer mensen op het forum die dit ook vinden.
greetz
 
MotoCrossIpkiss[stan] 28-6-2004 19:26 Print reply

Posts: 7744
laat dat "greetz" ...
 
hoi
Tha ripper 28-6-2004 19:27 Print reply
Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

laat dat "greetz" ...


srry benk altijd gewent
 
solidsjakie 28-6-2004 19:44 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tha ripper

[...]


Ja da wat jij zegt over een intercooler wil natuurlijk nie de lucht die jou carbrateur aanzuigt is even koud als de lucht die dat water koelt dan ja. Dus dat helpt geen fuck. En stikstof wordt wel veel kouder.




tuurlijk wel. Je koelt de buis en daarmee ook de lucht die erdoor stroomt. De winst zal niet veel zijn, maar altijd meer dan met rare cola flessen in elkaar met plakband en een stukkie touw.
Koelvloeistof is altijd iets kouder, maak je de binnenste buis ook nog van supergeleidend materiaal, dan werkt het vast wel iets.
 
Tha ripper 28-6-2004 19:50 Print reply
Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: solidsjakie

[...]


tuurlijk wel. Je koelt de buis en daarmee ook de lucht die erdoor stroomt. De winst zal niet veel zijn, maar altijd meer dan met rare cola flessen in elkaar met plakband en een stukkie touw.
Koelvloeistof is altijd iets kouder, maak je de binnenste buis ook nog van supergeleidend materiaal, dan werkt het vast wel iets.


Ik weet het nie maar hoe kom jij bij touw en een paar cola flessen. Zal toch nog maar ff wat beter lezen. Maar met stikstof merk je meer.
 

Dit topic is 3551 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved