Ik heb eens wat rondgesurft op het forum wat info opgezocht om je brommer harder te kunnen laten lopen zonder nieuwe cilinders cabrateurs enz. Er zijn heel wat idee'n hier over. Dit topic heb ik gemaakt om het overzichtelijk te houden en graag alleen reageren als je er wat aan toe wilt voegen en nie van da gaat nooit lukken. Ik heb een paar idee'n en zal ze eens op een rijtje zetten. hebben jullie zelf nog ideen of aanvullingen op mijn van het forum geplukte ideen alles is welkom.
Een intercooler: Men neemt een buis met een groote diameter. Het materiaal van de buis maakt nie zoveel uit maar ik zelf dacht aan een materiaal dat niet geleid en goed isoleerd. In de buis las/lijm/soldeer ongeveer 10 metalen buisjes omdat dit het best geleid. deze buisje laat je aan beiden kanten samen komen in een trechter vorm en je zorgt dat de buisjes een beetje van mekaar afzitte zodat je een groot oppervlakte hebt. de grote buis moet helemaal afgesloten zijn maar er moet wel een redelijk gat inzitte. je neemt dan een klein brandblussertje zo een voor achter in de auto. Het uiteinde van de blusser doe je in het gat je moet het gat even groote maken als de blusmond zodat het goed sluit. In de brandblusser zit stikstof en dat koelt de lucht heel goed zodat de lucht meer zuurstof kan bevatten. Op de het verlengstuk van de 10 busjes doe je een luchtslag en daarop een colafles de colafles zaag je doormidden en de slang op de mond van de fles. deze plaats je voorop je brommer heb je een klein beetje ram-air effect. Het andere verleng stukje van de 10buisjes maak je met zo'n kort mogelijke buis vast op je carbrateur zodat je zo min mogelijk rendements verlies hebt. je hoeft waarschijnlijk maar 3sec de blusser te gebruiken en je hebt er mischien wel 1o min plezier van ligt aan je isolatie van de grote buis. Als je niet genoeg lucht kunt aanvoeren ivm je fles je de lange weg die de lucht moet aflegge kan je mischien het vat van een kleine compressor op het verleng stuk van de 10buis maken en dan het vat van te voren op druk te zetten. Hiermee kan je nie onbeperkt rijden. Ik weet nie hoeveel harder je ermee gaat mischien iemand die het wil uitproberen ik ga het zelf maby wel doen als mijn skelter klaar is of op een brommer.
Van de andere onderwerpen komen ook nog wel ideen.
greetz tha ripper
srry voor dat er een stuk tekst 2 keer opstaat dat doet ie automatisch heel raar.
doormidden en de slang op de mond van de fles. deze plaats je voorop je brommer heb je een klein beetje ram-air effect. Het andere verleng stukje van de 10buisjes maak je met zo'n kort mogelijke buis vast op je carbrateur zodat je zo min mogelijk rendements verlies hebt. je hoeft waarschijnlijk maar 3sec de blusser te gebruiken en je hebt er mischien wel 1o min plezier van ligt aan je isolatie van de grote buis. Als je niet genoeg lucht kunt aanvoeren ivm je fles je de lange weg die de lucht moet aflegge kan je mischien het vat van een kleine compressor op het verleng stuk van de 10buis maken en dan het vat van te voren op druk te zetten. Hiermee kan je nie onbeperkt rijden. Ik weet nie hoeveel harder je ermee gaat mischien iemand die het wil uitproberen ik ga het zelf maby wel doen als mijn skelter klaar is of op een brommer.
Van de andere onderwerpen komen ook nog wel ideen.
greetz tha ripper
srry voor dat er een stuk tekst 2 keer opstaat dat doet ie automatisch heel raar.
Dit bericht is ge-edit door Tha ripper op 27-6-2004 23:30
hmmm, dan kan je denk ik beter gewoon een NX-setje nemen...Dit idee is opzich wel leuk, maar t wordt heel groot/zwaar e.d lijkt mij, en dus niet echt handig
Waarom haal je niet gewoon stikstof patronen op? Zijn een stuk kleiner, en spaart je die rommel van die blusser (roest)
Nee:
Waarom zeikt iedereen over turbo's enzo de laatste tijd. Is inmiddels wel duidelijk dat dat een beetje onwerkelijk is voor een stelletje pro-beuners...
idd hier had ik ook aan gedacht zo een die je in de carvan en achter in de auto hebt. Die zijn helemaal nie groote en bij een brommer kan je waarschijnlijk wel ergens kwijt.
Ohja bullet: ALs je mijn verhaal goed hebt gelezen heb je ook gelezen dat je geen onzin reply's moet posten.
En wat zijn stikstof patronen? Hoe groot, Hoe Duur, Waar kan je ze kopen.
idd hier had ik ook aan gedacht zo een die je in de carvan en achter in de auto hebt. Die zijn helemaal nie groote en bij een brommer kan je waarschijnlijk wel ergens kwijt.
Ohja bullet: ALs je mijn verhaal goed hebt gelezen heb je ook gelezen dat je geen onzin reply's moet posten.
En wat zijn stikstof patronen? Hoe groot, Hoe Duur, Waar kan je ze kopen.
dat zijn van die kleine cilindertjes, is volgens mij voor in de slagroomspuit. kon je toen halen bij de blokker. verder kun je beter dit uit je hoofd zetten en ga nadenken over 2-takt tuning. is een stuk nuttiger en is ook nog eens uitvoerbaar.
dat zijn van die kleine cilindertjes, is volgens mij voor in de slagroomspuit. kon je toen halen bij de blokker. verder kun je beter dit uit je hoofd zetten en ga nadenken over 2-takt tuning. is een stuk nuttiger en is ook nog eens uitvoerbaar.
Ohzo tnx week da ook weer. Ja ik weet het dat gewoon opvoeren met andere onderdelen of tuning makelijker is. Maar als je je brommer nu optimaal getundt hebt dan kun je alsnog over deze ideen denken om nog meer power uit je brommer te halen.
Nitromethaan: Dit onderwerp leek mij wel makelijk te doen maarja je blok en onderdelen slijten zeer snel. Hier een site waar alles info op staat: http://home.planet.nl/~mole0046/nitro.htm.
Het is wel te doen als je alles goed doet. Je moet dit nie doen op een nieuwe/ goeie brommer maar op een ouwe brommer/Verrote puch/tomos/mt.
greetz
dat alles sneller slijt komt wsl door hogere zuigersnelheid en omdat het een aandere brandstof is
als intercooler zou ik wat anders maken. Gewoon een buis in een buis, waar dan water tussen zit, welke gekoeld word door een radiator achter het voorwiel zodat je een koudere luchtaanvoer krijgt. Maargoed, je kan beter je cil tunen. Als dit nl werkte deden ze het ook wel bij brommersprints enzo.