Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Turbo's, Intercoolers, Nitromethaan enz.....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20045 - Turbo's, Intercoolers, Nitromethaan...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tha ripper 27-6-2004 23:24 Print topicpost
Posts: 199
Hey

Ik heb eens wat rondgesurft op het forum wat info opgezocht om je brommer harder te kunnen laten lopen zonder nieuwe cilinders cabrateurs enz. Er zijn heel wat idee'n hier over. Dit topic heb ik gemaakt om het overzichtelijk te houden en graag alleen reageren als je er wat aan toe wilt voegen en nie van da gaat nooit lukken. Ik heb een paar idee'n en zal ze eens op een rijtje zetten. hebben jullie zelf nog ideen of aanvullingen op mijn van het forum geplukte ideen alles is welkom.


Een intercooler: Men neemt een buis met een groote diameter. Het materiaal van de buis maakt nie zoveel uit maar ik zelf dacht aan een materiaal dat niet geleid en goed isoleerd. In de buis las/lijm/soldeer ongeveer 10 metalen buisjes omdat dit het best geleid. deze buisje laat je aan beiden kanten samen komen in een trechter vorm en je zorgt dat de buisjes een beetje van mekaar afzitte zodat je een groot oppervlakte hebt. de grote buis moet helemaal afgesloten zijn maar er moet wel een redelijk gat inzitte. je neemt dan een klein brandblussertje zo een voor achter in de auto. Het uiteinde van de blusser doe je in het gat je moet het gat even groote maken als de blusmond zodat het goed sluit. In de brandblusser zit stikstof en dat koelt de lucht heel goed zodat de lucht meer zuurstof kan bevatten. Op de het verlengstuk van de 10 busjes doe je een luchtslag en daarop een colafles de colafles zaag je doormidden en de slang op de mond van de fles. deze plaats je voorop je brommer heb je een klein beetje ram-air effect. Het andere verleng stukje van de 10buisjes maak je met zo'n kort mogelijke buis vast op je carbrateur zodat je zo min mogelijk rendements verlies hebt. je hoeft waarschijnlijk maar 3sec de blusser te gebruiken en je hebt er mischien wel 1o min plezier van ligt aan je isolatie van de grote buis. Als je niet genoeg lucht kunt aanvoeren ivm je fles je de lange weg die de lucht moet aflegge kan je mischien het vat van een kleine compressor op het verleng stuk van de 10buis maken en dan het vat van te voren op druk te zetten. Hiermee kan je nie onbeperkt rijden. Ik weet nie hoeveel harder je ermee gaat mischien iemand die het wil uitproberen ik ga het zelf maby wel doen als mijn skelter klaar is of op een brommer.

Van de andere onderwerpen komen ook nog wel ideen.

greetz tha ripper
srry voor dat er een stuk tekst 2 keer opstaat dat doet ie automatisch heel raar.
doormidden en de slang op de mond van de fles. deze plaats je voorop je brommer heb je een klein beetje ram-air effect. Het andere verleng stukje van de 10buisjes maak je met zo'n kort mogelijke buis vast op je carbrateur zodat je zo min mogelijk rendements verlies hebt. je hoeft waarschijnlijk maar 3sec de blusser te gebruiken en je hebt er mischien wel 1o min plezier van ligt aan je isolatie van de grote buis. Als je niet genoeg lucht kunt aanvoeren ivm je fles je de lange weg die de lucht moet aflegge kan je mischien het vat van een kleine compressor op het verleng stuk van de 10buis maken en dan het vat van te voren op druk te zetten. Hiermee kan je nie onbeperkt rijden. Ik weet nie hoeveel harder je ermee gaat mischien iemand die het wil uitproberen ik ga het zelf maby wel doen als mijn skelter klaar is of op een brommer.

Van de andere onderwerpen komen ook nog wel ideen.

greetz tha ripper
srry voor dat er een stuk tekst 2 keer opstaat dat doet ie automatisch heel raar.


Dit bericht is ge-edit door Tha ripper op 27-6-2004 23:30
 

Pistonpen Paultje 27-6-2004 23:38 Print reply

Posts: 8678
Waar wil jij brandblussers kwijt op een brommer??

Mja, d'r zit een redenatie achter het idee, maar moet nog zien of dit wel wil.
 
[RRT] Lost-P 28-6-2004 0:02 Print reply
Posts: 4578
hmmm, dan kan je denk ik beter gewoon een NX-setje nemen...Dit idee is opzich wel leuk, maar t wordt heel groot/zwaar e.d lijkt mij, en dus niet echt handig
 
Chille Tune shit dan
flo 28-6-2004 0:13 Print reply

Posts: 3570
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Waar wil jij brandblussers kwijt op een brommer??





op je rug?
 
User 927 28-6-2004 1:33 Print reply

Posts: 6405
Waarom haal je niet gewoon stikstof patronen op? Zijn een stuk kleiner, en spaart je die rommel van die blusser (roest)
 
Bullet 28-6-2004 2:11 Print reply

Posts: 12150
wat een onzin...
 
**My BungHole Will Speak Now**
Pistonpen Paultje 28-6-2004 2:14 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

Waarom haal je niet gewoon stikstof patronen op? Zijn een stuk kleiner, en spaart je die rommel van die blusser (roest)


Nee:

Waarom zeikt iedereen over turbo's enzo de laatste tijd. Is inmiddels wel duidelijk dat dat een beetje onwerkelijk is voor een stelletje pro-beuners...
 
bart de scootergek 28-6-2004 8:31 Print reply

Posts: 8916
ralf

ik zei het gewoon gisteravond nog
 
Honda RC-33
vstuning 28-6-2004 8:41 Print reply
Posts: 149
kleine brandblusser
 
Tha ripper 28-6-2004 12:51 Print reply
Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vstuning

kleine brandblusser


idd hier had ik ook aan gedacht zo een die je in de carvan en achter in de auto hebt. Die zijn helemaal nie groote en bij een brommer kan je waarschijnlijk wel ergens kwijt.

Ohja bullet: ALs je mijn verhaal goed hebt gelezen heb je ook gelezen dat je geen onzin reply's moet posten.

En wat zijn stikstof patronen? Hoe groot, Hoe Duur, Waar kan je ze kopen.
 
Tha ripper 28-6-2004 12:55 Print reply
Posts: 199
Ohja wat vinden jullie van dit hele intercooler idee???? Of hebben jullie nog andere idee'n om een intercooler te bouwen???

greetz
 
bart de scootergek 28-6-2004 12:58 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tha ripper

[...]


idd hier had ik ook aan gedacht zo een die je in de carvan en achter in de auto hebt. Die zijn helemaal nie groote en bij een brommer kan je waarschijnlijk wel ergens kwijt.

Ohja bullet: ALs je mijn verhaal goed hebt gelezen heb je ook gelezen dat je geen onzin reply's moet posten.

En wat zijn stikstof patronen? Hoe groot, Hoe Duur, Waar kan je ze kopen.


dat zijn van die kleine cilindertjes, is volgens mij voor in de slagroomspuit. kon je toen halen bij de blokker. verder kun je beter dit uit je hoofd zetten en ga nadenken over 2-takt tuning. is een stuk nuttiger en is ook nog eens uitvoerbaar.
 
Honda RC-33
Tha ripper 28-6-2004 13:21 Print reply
Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

[...]


dat zijn van die kleine cilindertjes, is volgens mij voor in de slagroomspuit. kon je toen halen bij de blokker. verder kun je beter dit uit je hoofd zetten en ga nadenken over 2-takt tuning. is een stuk nuttiger en is ook nog eens uitvoerbaar.


Ohzo tnx week da ook weer. Ja ik weet het dat gewoon opvoeren met andere onderdelen of tuning makelijker is. Maar als je je brommer nu optimaal getundt hebt dan kun je alsnog over deze ideen denken om nog meer power uit je brommer te halen.

greetz
 
Tha ripper 28-6-2004 15:22 Print reply
Posts: 199
Nitromethaan: Dit onderwerp leek mij wel makelijk te doen maarja je blok en onderdelen slijten zeer snel. Hier een site waar alles info op staat:

http://home.planet.nl/~mole0046/nitro.htm.

Het is wel te doen als je alles goed doet. Je moet dit nie doen op een nieuwe/ goeie brommer maar op een ouwe brommer/Verrote puch/tomos/mt.

greetz

Dit bericht is ge-edit door Tha ripper op 28-6-2004 15:28
 
arie-de-arier 28-6-2004 15:25 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tha ripper

Nitromethaan: Dit onderwerp leek mij wel makelijk te doen maarja je blok en onderdelen slijten zeer snel. Hier een site waar alles info op staat: http://home.planet.nl/~mole0046/nitro.htm.
Het is wel te doen als je alles goed doet. Je moet dit nie doen op een nieuwe/ goeie brommer maar op een ouwe brommer/Verrote puch/tomos/mt.

greetz


dat alles sneller slijt komt wsl door hogere zuigersnelheid en omdat het een aandere brandstof is
 
Allah is beter
solidsjakie 28-6-2004 15:28 Print reply

Posts: 2291
als intercooler zou ik wat anders maken. Gewoon een buis in een buis, waar dan water tussen zit, welke gekoeld word door een radiator achter het voorwiel zodat je een koudere luchtaanvoer krijgt. Maargoed, je kan beter je cil tunen. Als dit nl werkte deden ze het ook wel bij brommersprints enzo.
 

Dit topic is 3548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved