Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb verstevigen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20018 - mb verstevigen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stephan_mb 27-6-2004 11:42 Print topicpost
Posts: 15
hey mensen, ik heb een vraag, ik heb 125cc en 28 mm carb op mn mb zitten en ik wil nu me brommer gaan verstevigen.... enige ideeen hoe ik dat kan doen? misschien tekeningen/fotos?1?
 

Teunmenator 27-6-2004 13:41 Print reply

Posts: 2524
Uhm een mb frame is naar mijn weten erg sterk hoor. Ik denk dat de gemiddelde 125 cc hem ook niet krom trekt maargoed je kunt het altijd proberen. Het enigste wat je eigenlijk kunt doen is een extra stang lassen.

Misschien 1 die van het voorste punt waar je frame bij elkaar komt tot zover mogelijk naar ondere bij die verticale stang bij je filter. In deze richting zal toch de trekkracht zitten. Maar er zitten er eigenlijk al 2 in die richting. Daarom denk ik eigenlijk dat je er niet gek veel aan zult hebben...

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 27-6-2004 13:41
 
honda_2takt_power 27-6-2004 13:46 Print reply

Posts: 6744
verstevigen ala ducati monster style is volgens mij ook heel stevig en staat mooi

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 27-6-2004 13:59
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Luc 27-6-2004 13:46 Print reply

Posts: 3590
Hier een paar ouwe foto's van een vriend ze projectje. Is inmiddels helemaal afgerond, MBtank, zadel, voorkap enalles derop, helemaal gespoten, ziet er egt clean uit, vooral met dat CB900F wieltje





 
honda_2takt_power 27-6-2004 13:48 Print reply

Posts: 6744
werkt die achterem ook nog

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Decorhanger 27-6-2004 13:59 Print reply
Posts: 462
Bij ons hier in heiloo rijdt ook zo'n leipo op zo'n herriegeval rond , en dat ziet er serieus niet uit .
Gare gele tank , geen achterrem en niet eens een voorkap.
En wat je frame verstevigen betreft ,zo'n ducatilook zou wel staan denk ik.
 
honda_2takt_power 27-6-2004 14:01 Print reply

Posts: 6744
ik denk dat zon ducati look beter staat als diem plaatjes hierboven
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Joostvdw 27-6-2004 14:06 Print reply

Posts: 4789
je frame zelf is wel sterk genoeg, maar ik zou iets zoeken voor je abrug

een mbx brug met duoshock steuntjes derop gelast oid

EDIT: vervang ook alles assen van achteren met sterkere, die willen ook nog wel es krom geloof ik



Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 27-6-2004 14:07
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
honda_2takt_power 27-6-2004 14:45 Print reply

Posts: 6744
ja die gaan wel es krom als je wta sneller gaat
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
hondacrosser 27-6-2004 14:50 Print reply

Posts: 1902
je meot je achterbrug ophanging versteviggen dat is het enigste punt van het frame wat ooit krom gaat

dus het boutgat waar de as van je achterbrug door gaat
 
Joscross 27-6-2004 14:51 Print reply

Posts: 12501
Idd, framebuizen die krom trekken komt door crossen ed
 
bart de scootergek 27-6-2004 14:56 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

verstevigen ala ducati monster style is volgens mij ook heel stevig en staat mooi

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 27-6-2004 13:59


dat is allemaal extra gewicht, het zag er wel grappig uit, maar er waren toen veel te veel buizen gebruikt.
 
Honda RC-33
honda_2takt_power 27-6-2004 15:00 Print reply

Posts: 6744
als je het alleen voor het gezicht doe dan kan je het ook van aluminium buizen maken dat weegt niet zoveel en staat wel mooi dan maar het si wel gedaan wil dan wel ff fotos zen kijken hoe het staat



Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 27-6-2004 15:02
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
bart de scootergek 27-6-2004 15:02 Print reply

Posts: 8916
maar ik denk dat als je zo goed bezig bent dat je bang bent dat je frame kromt trekt bij normaal weggebruik, dat gewicht dan ook een belangrijke factor is die dan meespeelt.
 
Honda RC-33
honda_2takt_power 27-6-2004 15:04 Print reply

Posts: 6744
in welke mate meespeelt zwaarder of lichter

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 27-6-2004 15:08
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
bart de scootergek 27-6-2004 15:05 Print reply

Posts: 8916
natuurlijk zo licht mogelijk gaan, of gaan denken aan ideale gewichtsverdeling.
 
Honda RC-33

Dit topic is 1122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved