Double-oe |
26-6-2004 20:50 |
Posts: 265 |
Als het goed past is er niet veel aan de hand....
|
|
|
|
Joostvdw |
26-6-2004 20:51 |
Posts: 4789 |
nou ja hij zit in elkaar en loopt goed, maar kvond et zo raar
en ik kan dus ook niet in ze vrij zetten als het blok loopt, dus mss komt et door die verschillende dingen?
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
mt80 |
26-6-2004 20:52 |
Posts: 2071 |
over welke uitsteeksel heb je het?
|
|
|
|
Joostvdw |
26-6-2004 20:55 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt80
over welke uitsteeksel heb je het?
niet een in speciaal, maar aan de onderkant zie je gewoon dat dingen niet overlopen in elkaar zegmaar
links zit wel een bobbel, bij de naad zie je blank metaal, en rechts zit niks
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Coza_Noztra |
26-6-2004 20:56 |
Posts: 257 |
Waarschijnlijk over het voorste ophangpunt. De MTX-ot heeft vooraan het blok een extra ophangpunt wat de MB/T niet heeft.. Als je dus een rechtermiddencarter van een MTX-ot heb en een linkermiddencarter van een MB/T (of andersom natuurlijk..) dan heb je idd een uitsteeksel op je blok.
En van dat in zn vrij zetten; ontkoppeld je koppeling wel helemaal?
|
|
If you kiss too much ass, you will choke in the shit |
|
Joostvdw |
26-6-2004 21:00 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Coza_Noztra
Waarschijnlijk over het voorste ophangpunt. De MTX-ot heeft vooraan het blok een extra ophangpunt wat de MB/T niet heeft.. Als je dus een rechtermiddencarter van een MTX-ot heb en een linkermiddencarter van een MB/T (of andersom natuurlijk..) dan heb je idd een uitsteeksel op je blok.
En van dat in zn vrij zetten; ontkoppeld je koppeling wel helemaal?
nou beide carterkanten hebben een voorste blok ophanging dus denk niet dat et mtx-mb/mt combo is
en me koppeling ontkoppeld goed ja, grijpt heeel klein beetje nog aan, maar als ik dat eruit draai, dan slipt ie weer door in hoge toeren
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
-jaZper- |
26-6-2004 21:03 |
Posts: 3841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
nou ja hij zit in elkaar en loopt goed, maar kvond et zo raar
en ik kan dus ook niet in ze vrij zetten als het blok loopt, dus mss komt et door die verschillende dingen?
olie te oud, en een te hoog niveau, koop 1 lieter olie doe dat erin en hij gaat weer altijd in zijn vrij
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Joostvdw |
26-6-2004 21:04 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-
[...]
olie te oud, en een te hoog niveau, koop 1 lieter olie doe dat erin en hij gaat weer altijd in zijn vrij
olie is mss 1000 km oud en was een kroonolie fles speciaal voor honda mt, dus 1L en ik had er 900ml in gegooit (ja dat heb ik serieus afgemeten)
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Blukaap2 |
26-6-2004 22:05 |
Posts: 9953 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
niet een in speciaal, maar aan de onderkant zie je gewoon dat dingen niet overlopen in elkaar zegmaar
Dat is normaal, hebben alle Honda carters volgens mij (rond je aftapplug zit dat oa he ?).
Carterhelften wisselen mag je normaal gesproken nooit doen omdat de lagerzittingen van 2 carterhelften bij elkaar horen (kunnen dus scheef staan tov elkaar als je 2 verschillende helften gebruikt).
Bij Honda schijn je het weer wel uit te kunnen wisselen doordat die een ander productieproces gebruiken ofzo.
En dat niet in de vrij krijgen kan komen door een koppeling die niet helemaal vrij komt, wil nog wel eens voorkomen als er in het linkercarter (vliegwielkant) een pinnetje in het midden vh lager vd primaire versnellingsbakas afgebroken is.
Dan schakelt ie ook wat lastiger terug vaak.
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 26-6-2004 22:05
|
|
Stoere brommers |
|
Joostvdw |
26-6-2004 22:09 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
wegens die stomme bug ff harrie's quote weggehaald. kijk maar hierboven als je em wilt lezen
ja idd, het zit aan de onderkant bij me aftapplug, oke weten we dat ook weer, no prob dus
maar dat in ze vrij komen, hoe kan ik dat dan oplossen, want zoals ik eerder zei, als ik de koppeling anders afstel dan slipt ie weer in hogere toeren, hij schakelt wel in ze 1 in stilstand
mmm waar ik ook aan denk, ik moet tussen het schakelen mijn koppeling op laten komen, dat MOET echt anders schakelt hij gewoon niet, heeft dat met datzelfde pinnetje te maken?
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 26-6-2004 22:14
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Blukaap2 |
26-6-2004 22:31 |
Posts: 9953 |
ws wel.
Enige oplossing is open halen en carterhelft met pinnetje zoeken.
Maar probeer eerst even zonder koppeling te schakelen (gas los/schakel/gas open), als ie dan ook raar doet zou dat niet aan dat pinnetje mogen liggen.
Valt het toerental terug naar stationair als je je koppeling inknijpt trouwens ?
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 26-6-2004 22:32
|
|
Stoere brommers |
|
Joostvdw |
27-6-2004 12:26 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
ws wel.
Enige oplossing is open halen en carterhelft met pinnetje zoeken.
Maar probeer eerst even zonder koppeling te schakelen (gas los/schakel/gas open), als ie dan ook raar doet zou dat niet aan dat pinnetje mogen liggen.
huh waarom, wat bereik ik daarmee?
Valt het toerental terug naar stationair als je je koppeling inknijpt trouwens ?
heeel langzaam, uiteindelijk lukt et, hij heeft geen valse lucht, want in stilstand daalt hij wel (relatief) snel
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 26-6-2004 22:32
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Blukaap2 |
27-6-2004 12:49 |
Posts: 9953 |
Als ie zonder koppeling ook slecht schakelt komt dat slechte schakelen niet door het niet vrijkomen vd koppeling.
Maar je koppeling komt sowieso niet vrij, dus ik zou je blok gewoon openhalen.
|
|
Stoere brommers |
|
Joostvdw |
27-6-2004 12:54 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Als ie zonder koppeling ook slecht schakelt komt dat slechte schakelen niet door het niet vrijkomen vd koppeling.
Maar je koppeling komt sowieso niet vrij, dus ik zou je blok gewoon openhalen.
nou ja hij komt wel redelijk vrij maar niet helemaal, zouden nieuwe platen het niet ook oplossen? (niet zo'n zin me blok open te maken )
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
damage |
27-6-2004 13:22 |
Posts: 907 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
ik kwam er pas achter dat mijn blok uit verschillende carterhelften bestaat
kan dat kwaad ofzo? er zitten namelijk uitsteeksels op de ene kant wel en op de andere kant niet.
beide kanten hebben wel een voorste ophangpunt.
Tuulk heb je 2 verschillende helften, een linker- en een rechterkant.
Maar als ik jou was zou ik me daar geen zorgen over maken zolang dat alles goed functioneert.
Koppelingskabel wel goed afgesteld? Platen nog niet op? Alles nog goed op zijn plek? Hoe gaat het als je schakelt zonder koppeling? als je dat allemaal alvast weet ben je al een aardig stukje verder.
|
|
|
|