Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Verschillende carter helften?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1220 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #20013 - Verschillende carter helften?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 26-6-2004 20:33 Print topicpost

Posts: 4789
ik kwam er pas achter dat mijn blok uit verschillende carterhelften bestaat

kan dat kwaad ofzo? er zitten namelijk uitsteeksels op de ene kant wel en op de andere kant niet.

beide kanten hebben wel een voorste ophangpunt.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Double-oe 26-6-2004 20:50 Print reply

Posts: 265
Als het goed past is er niet veel aan de hand....

 
Joostvdw 26-6-2004 20:51 Print reply

Posts: 4789
nou ja hij zit in elkaar en loopt goed, maar kvond et zo raar

en ik kan dus ook niet in ze vrij zetten als het blok loopt, dus mss komt et door die verschillende dingen?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mt80 26-6-2004 20:52 Print reply

Posts: 2071
over welke uitsteeksel heb je het?
 
Joostvdw 26-6-2004 20:55 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

over welke uitsteeksel heb je het?


niet een in speciaal, maar aan de onderkant zie je gewoon dat dingen niet overlopen in elkaar zegmaar

links zit wel een bobbel, bij de naad zie je blank metaal, en rechts zit niks
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Coza_Noztra 26-6-2004 20:56 Print reply
Posts: 257
Waarschijnlijk over het voorste ophangpunt. De MTX-ot heeft vooraan het blok een extra ophangpunt wat de MB/T niet heeft.. Als je dus een rechtermiddencarter van een MTX-ot heb en een linkermiddencarter van een MB/T (of andersom natuurlijk..) dan heb je idd een uitsteeksel op je blok.

En van dat in zn vrij zetten; ontkoppeld je koppeling wel helemaal?
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Joostvdw 26-6-2004 21:00 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Coza_Noztra

Waarschijnlijk over het voorste ophangpunt. De MTX-ot heeft vooraan het blok een extra ophangpunt wat de MB/T niet heeft.. Als je dus een rechtermiddencarter van een MTX-ot heb en een linkermiddencarter van een MB/T (of andersom natuurlijk..) dan heb je idd een uitsteeksel op je blok.

En van dat in zn vrij zetten; ontkoppeld je koppeling wel helemaal?


nou beide carterkanten hebben een voorste blok ophanging dus denk niet dat et mtx-mb/mt combo is

en me koppeling ontkoppeld goed ja, grijpt heeel klein beetje nog aan, maar als ik dat eruit draai, dan slipt ie weer door in hoge toeren
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
-jaZper- 26-6-2004 21:03 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

nou ja hij zit in elkaar en loopt goed, maar kvond et zo raar

en ik kan dus ook niet in ze vrij zetten als het blok loopt, dus mss komt et door die verschillende dingen?


olie te oud, en een te hoog niveau, koop 1 lieter olie doe dat erin en hij gaat weer altijd in zijn vrij
 
groene motoren gaan harder
Joostvdw 26-6-2004 21:04 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

[...]


olie te oud, en een te hoog niveau, koop 1 lieter olie doe dat erin en hij gaat weer altijd in zijn vrij


olie is mss 1000 km oud en was een kroonolie fles speciaal voor honda mt, dus 1L en ik had er 900ml in gegooit (ja dat heb ik serieus afgemeten)

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Blukaap2 26-6-2004 22:05 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
niet een in speciaal, maar aan de onderkant zie je gewoon dat dingen niet overlopen in elkaar zegmaar


Dat is normaal, hebben alle Honda carters volgens mij (rond je aftapplug zit dat oa he ?).
Carterhelften wisselen mag je normaal gesproken nooit doen omdat de lagerzittingen van 2 carterhelften bij elkaar horen (kunnen dus scheef staan tov elkaar als je 2 verschillende helften gebruikt).
Bij Honda schijn je het weer wel uit te kunnen wisselen doordat die een ander productieproces gebruiken ofzo.

En dat niet in de vrij krijgen kan komen door een koppeling die niet helemaal vrij komt, wil nog wel eens voorkomen als er in het linkercarter (vliegwielkant) een pinnetje in het midden vh lager vd primaire versnellingsbakas afgebroken is.
Dan schakelt ie ook wat lastiger terug vaak.


Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 26-6-2004 22:05
 
Stoere brommers
Joostvdw 26-6-2004 22:09 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]
wegens die stomme bug ff harrie's quote weggehaald. kijk maar hierboven als je em wilt lezen




ja idd, het zit aan de onderkant bij me aftapplug, oke weten we dat ook weer, no prob dus

maar dat in ze vrij komen, hoe kan ik dat dan oplossen, want zoals ik eerder zei, als ik de koppeling anders afstel dan slipt ie weer in hogere toeren, hij schakelt wel in ze 1 in stilstand

mmm waar ik ook aan denk, ik moet tussen het schakelen mijn koppeling op laten komen, dat MOET echt anders schakelt hij gewoon niet, heeft dat met datzelfde pinnetje te maken?


Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 26-6-2004 22:14
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Blukaap2 26-6-2004 22:31 Print reply

Posts: 9953
ws wel.
Enige oplossing is open halen en carterhelft met pinnetje zoeken.

Maar probeer eerst even zonder koppeling te schakelen (gas los/schakel/gas open), als ie dan ook raar doet zou dat niet aan dat pinnetje mogen liggen.

Valt het toerental terug naar stationair als je je koppeling inknijpt trouwens ?

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 26-6-2004 22:32
 
Stoere brommers
Joostvdw 27-6-2004 12:26 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

ws wel.
Enige oplossing is open halen en carterhelft met pinnetje zoeken.

Maar probeer eerst even zonder koppeling te schakelen (gas los/schakel/gas open), als ie dan ook raar doet zou dat niet aan dat pinnetje mogen liggen.

huh waarom, wat bereik ik daarmee?

Valt het toerental terug naar stationair als je je koppeling inknijpt trouwens ?

heeel langzaam, uiteindelijk lukt et, hij heeft geen valse lucht, want in stilstand daalt hij wel (relatief) snel

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 26-6-2004 22:32

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Blukaap2 27-6-2004 12:49 Print reply

Posts: 9953
Als ie zonder koppeling ook slecht schakelt komt dat slechte schakelen niet door het niet vrijkomen vd koppeling.

Maar je koppeling komt sowieso niet vrij, dus ik zou je blok gewoon openhalen.
 
Stoere brommers
Joostvdw 27-6-2004 12:54 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Als ie zonder koppeling ook slecht schakelt komt dat slechte schakelen niet door het niet vrijkomen vd koppeling.

Maar je koppeling komt sowieso niet vrij, dus ik zou je blok gewoon openhalen.


nou ja hij komt wel redelijk vrij maar niet helemaal, zouden nieuwe platen het niet ook oplossen? (niet zo'n zin me blok open te maken )
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
damage 27-6-2004 13:22 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

ik kwam er pas achter dat mijn blok uit verschillende carterhelften bestaat

kan dat kwaad ofzo? er zitten namelijk uitsteeksels op de ene kant wel en op de andere kant niet.

beide kanten hebben wel een voorste ophangpunt.


Tuulk heb je 2 verschillende helften, een linker- en een rechterkant.

Maar als ik jou was zou ik me daar geen zorgen over maken zolang dat alles goed functioneert.

Koppelingskabel wel goed afgesteld? Platen nog niet op? Alles nog goed op zijn plek? Hoe gaat het als je schakelt zonder koppeling? als je dat allemaal alvast weet ben je al een aardig stukje verder.
 

Dit topic is 1120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved