Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Versnellinkje minder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 976 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20009 - Versnellinkje minder
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap2 26-6-2004 22:59 Print reply

Posts: 9953
Nee, want je schakelpedaal staat steeds in dezelfde stand (er zijn wel uitzonderingen, maar dat zijn er niet veel volgens mij).
 
Stoere brommers
Mr.Pink 26-6-2004 23:10 Print reply

Posts: 776
Ik heb een Yamaha RD50MX en die blijf ook in dezelfde stand staat, maar ik hed boutje verkeerd om gedan (met lange kant naar bover) en daar zit een rand boven van de carterdeksel. Ik kon maar tot zijn 3. Boutje opmgedraaid en ging weer tot 4.

@brommercrazy: Denk je dat de politie daar gaat kijken. Bij 4 versnellingen merken ze niks denk ik.
 
Teunmenator 27-6-2004 11:13 Print reply

Posts: 2524
Nummertje 6 is dat een soort van wieletje dat de neutraal schakelaar laat merken of hij in zijn neutraal staat ofniet? Want als dat iets is dat ronddraait zou je er dus een gedeelte af kunnen halen. Zodat als je een pin uit je neutraal schakelaar laat komen dat hij niet verder kan draaien. Of zie ik het verkeerd en draait je schakelwals niet rond ofzo? Dat weet ik namelijk nog steeds niet.

(Ik heb nog een iets scherpere en uitgebreidere exploded view, voor als iemand denkt dat dat nodig is dan upload ik hem ff..)

En nog ff een vraagje. Zou ik hierbij kunnen als ik me blok gewoon op me brommer laat zitten? of zal dat niet gaan werken?

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 27-6-2004 11:35

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 27-6-2004 11:49
 
hagedis 27-6-2004 12:01 Print reply
Posts: 120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Nummertje 6 is dat een soort van wieletje dat de neutraal schakelaar laat merken of hij in zijn neutraal staat ofniet? Want als dat iets is dat ronddraait zou je er dus een gedeelte af kunnen halen. Zodat als je een pin uit je neutraal schakelaar laat komen dat hij niet verder kan draaien. Of zie ik het verkeerd en draait je schakelwals niet rond ofzo? Dat weet ik namelijk nog steeds niet.

(Ik heb nog een iets scherpere en uitgebreidere exploded view, voor als iemand denkt dat dat nodig is dan upload ik hem ff..)

En nog ff een vraagje. Zou ik hierbij kunnen als ik me blok gewoon op me brommer laat zitten? of zal dat niet gaan werken?

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 27-6-2004 11:35

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 27-6-2004 11:49


Neej, je ken der niet bij als je blok derop zit.
Je karter helften moeten van elkaar af.

En die nummertje 6, daar zou ik niets aan veranderen.. t is niet alleen voor je neutraal lampje, maar t is tevens voor je schakel pookje dat hij in ze'n volgende versnelling rolt (en blijft) zodra jij een klein tikkie tegen je pookie geeft.
 
asbsolute16 27-6-2004 12:42 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

idd blukaap, je maakt je blok open, tekent de 1 n 2 3 4 af op de schakelwals, daarna dremel/slijptol je dat gedeelte eruit.

Daarna trek je je neutraal schakelaar eruit, en laat een busje draaien en dat zet je er vast in met loctide, vervolgens boor je een gaatje in in dat busje.
Daar komt de pin door (bij mij aangepaste dt drukstift) .
Aan de andere kant haal je wat van het carter af en lijm je er een kering op, zodat er geen olie gaat lekken.
Maakt een gaatje in je vliegwiel kapje waar het pinnetje door heen kan.
Indrukken en klaar.


eneuh valt het niet op dat er wat bij het vliegwielkapje zit ?
 
honda_2takt_power 27-6-2004 12:48 Print reply

Posts: 6744
net of ze daar kijken
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Teunmenator 27-6-2004 16:13 Print reply

Posts: 2524
Maar je schakelwals is dus iets wat ronddraait? En het idee was om in de schakelwals en sleuf te maken waarin een pin komt de schakelwals belet verder te draaien als de 3de versnelling?

Aan de exploded view te zien kun je dus in het geval van een DT niet de pen op de plaats van het neutraal schakelaartje gebruiken omdat daar ook een pin zit die ervoor zorgt dat je schakelwals lekker doordraait als je er een tik tegen geeft.

Klopt het zo mijn beredenatie?

En een alternatief zou nou dus zijn om de pin vlakbij de schakelaar ergens uit het blok te laten komen?
 
brommercrazy 27-6-2004 16:15 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Maar je schakelwals is dus iets wat ronddraait? En het idee was om in de schakelwals en sleuf te maken waarin een pin komt de schakelwals belet verder te draaien als de 3de versnelling?

Aan de exploded view te zien kun je dus in het geval van een DT niet de pen op de plaats van het neutraal schakelaartje gebruiken omdat daar ook een pin zit die ervoor zorgt dat je schakelwals lekker doordraait als je er een tik tegen geeft.

Klopt het zo mijn beredenatie?

En een alternatief zou nou dus zijn om de pin vlakbij de schakelaar ergens uit het blok te laten komen?


Je moet daarvoor het blok uitmekaar halen, aan die exploded vieuws heb je niet veel, daar zie je niet hoe het carter eromheen zit, e.d
 
Teunmenator 27-6-2004 16:37 Print reply

Posts: 2524
Maar klopt het dat je schakelwals ronddraait en dat je er een sleuf in mag frezen??
 
Joscross 27-6-2004 16:37 Print reply

Posts: 12501
juh
 
Teunmenator 27-6-2004 16:45 Print reply

Posts: 2524
Klopt het dan ook dat de pen vanuit alle richtingen kan komen waar maar ruimte van de rest van de omgeving is?

ik ga dus me blok splitse over een weekje ofzo. Ik kijk dan of er ruimte is voor een pen naar me schakelwals. Ik teken de preciese plek voor de gleuf af op me schakelwals (kun je het schakelen een beetje nabootsen als je blok uit elkaar ligt?) Vervolgens maak ik er een sleuf in. Ik maak een pen (of zoek een koppelingsstift) Ik maak kleine gaatjes in me karter waardoor deze stift gaat, op deze plekken zet ik wel een keerring. En dan moet het werke?

Als deze beredenatie dus klopt ga ik het zo snel mogelijk uit proberen..
 
Teunmenator 28-6-2004 17:22 Print reply

Posts: 2524
Iemand? klopt het dan kan ik het gaan uitproberen?
 
Wanker 28-6-2004 17:29 Print reply

Posts: 947
[quote
en welke brommer heb nou 3 versnellingen ?

quote]

weet die wout veel, denk je nou echt dat hij het zo ver zoekt, zoiets valt bij de technische dienst nog niet eens op man
 
No rap, No reggae, No hardstyle
Teunmenator 28-6-2004 17:34 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Klopt het dan ook dat de pen vanuit alle richtingen kan komen waar maar ruimte van de rest van de omgeving is?

ik ga dus me blok splitse over een weekje ofzo. Ik kijk dan of er ruimte is voor een pen naar me schakelwals. Ik teken de preciese plek voor de gleuf af op me schakelwals (kun je het schakelen een beetje nabootsen als je blok uit elkaar ligt?) Vervolgens maak ik er een sleuf in. Ik maak een pen (of zoek een koppelingsstift) Ik maak kleine gaatjes in me karter waardoor deze stift gaat, op deze plekken zet ik wel een keerring. En dan moet het werke?

Als deze beredenatie dus klopt ga ik het zo snel mogelijk uit proberen..


Ik bedoelde of iemand deze beredenatie kon bevestigen?

Dat van die woute da zal wel lukke denk ik
 
arrier 28-6-2004 17:42 Print reply
Posts: 2221
als je een beetje gare versnellings bak heb ken je het volgende doen: zet hem precies tussen zen 2 en 3 dan doet die juut hem 1 na beneden en begin je in zn 2 dus komt hij niet goed op toeren en zal meneer ook lekker snel overschakelen omdat hij denkt dattie niet verder kan, alleen dat tusse de versnellingen zette zal een probleem zijn
 

Dit topic is 4561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved