kpotappel86 |
26-6-2004 19:57 |
Posts: 2679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
nou in zijn 3 gaat simpelweg minder hard, dan maakt ie maar ff overtoere. Scheelt al veel in boete hoor die ene versnelling als ik me niet vergis
Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 26-6-2004 19:52
en welke brommer heb nou 3 versnellingen ?
als je het nou bij een 6-bak doet ok ?
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Soepkip |
26-6-2004 19:58 |
Posts: 1339 |
Maak dat systeem dan gewoon op je gashendel!
|
|
|
|
brommercrazy |
26-6-2004 19:58 |
Posts: 2594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
wow klinkt goed weet iemand of dit ook gaat bij een DT. En in dit geval moet je dus echt je blok splitse? Je kunt er denk ik niet genoeg bij als je alleen je carterkappe af haald..?
nee je complete blok moet uit elkaar, bij dt moet ook wel iets te maken zijn, bij de neutraalschakelaar(zit bovenin het blok)
Maar zou het niet heel erg op gaan vallen als dat ding opeens maar 3 versnellingen heeft?
|
|
|
|
Hardcore |
26-6-2004 19:59 |
Posts: 699 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
[...]
nee je complete blok moet uit elkaar, bij dt moet ook wel iets te maken zijn, bij de neutraalschakelaar(zit bovenin het blok)
Maar zou het niet heel erg op gaan vallen als dat ding opeens maar 3 versnellingen heeft?
zeg je toch lekker meneer de agent mijn 4e versnelling is kapot
|
|
|
|
Joscross |
26-6-2004 19:59 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
[...]
nee je complete blok moet uit elkaar, bij dt moet ook wel iets te maken zijn, bij de neutraalschakelaar(zit bovenin het blok)
Maar zou het niet heel erg op gaan vallen als dat ding opeens maar 3 versnellingen heeft?
Welnee het is toch een oude brommer..
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 26-6-2004 19:59
|
|
|
|
RS_70_power |
26-6-2004 20:01 |
Posts: 1990 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86
[...]
en welke brommer heb nou 3 versnellingen ?
als je het nou bij een 6-bak doet ok ?
AM3 , jah sorry , me 4 is aan stront , wat willen ze je maken
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
Hardcore |
26-6-2004 20:05 |
Posts: 699 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power
[...]
AM3 , jah sorry , me 4 is aan stront , wat willen ze je maken
zei ik al :P
en ze mogen dan proberen door te schakelen lukt ze toch nie maar als er ineens stuk of 3 - 4 schakelbrommers staan ja men 4 is kapot mzz :P
|
|
|
|
Teunmenator |
26-6-2004 20:07 |
Posts: 2524 |
Ten eerste moet ie het maar weten want tegenwoordig zijn er alleen maar scooters en bijna geen schakels meer. Daarbij hadde veel zundaps 3 versnellingen en net zoals er 5 versnellingen zijn ipv 4 dan kun je er toch ook 3 hebbe? ik neem aan dat ze meestal gewoon proberen door te schakelen maarja als da niet lukt... Daarbij al nemen ze hem mee, ze kijke toch eerst je ontsteking na en misschien je luchtinlaat. Ik denk dat ze het niet zien als je bijvoorbeeld da pennetje op een mooie plek uit je blok laat komen en je last er een schroefkop op..
tis wel kut dat ik me blok moet splitse (en dan die keerringen weer een keer vervangen enz.) dat is namelijk het enige dat ik nog nooit heb gedaan, en je ziet zo vaak topics van mense die er geklooi aan hebbe overgehouden.
|
|
|
|
Teunmenator |
26-6-2004 20:10 |
Posts: 2524 |
Als ik het goed begrijp dan gaat je schakelwals van links naar rechts? of steeds verder omhoog? en je tekend dan af wat die afstand is. zolang de pin er niet inzit kan je schakelwals als van oudsher gewoon bewegen maar als de pin erin zit mag ie niet verder kunnen bewegen zodat ie in zijn 4 kan? En zit dit bij een DT een stuk anders?
edit:
Ik heb ff in de knowledge base gezocht kan iemand me het aan de hand van dit plaatje uitleggen?
Hebben nummer 16 enzo iets te maken met dat neutraal schakelaartje?
Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 26-6-2004 20:44
|
|
|
|
brommercrazy |
26-6-2004 21:19 |
Posts: 2594 |
nr 16 t/m 18 is neutraal schakelaar, om de begrenzer goed werkend te krijgen zul je het blok uit mekaar moeten halen. en dan verder kijken wat de mogelijkheden zijn
|
|
|
|
gonzales |
26-6-2004 21:23 |
Posts: 1319 |
als je nu eens een pinnetje lang boven kan zetten dat je schakelvork blokeerd ??
|
|
burn your rubber not your soul |
|
brommercrazy |
26-6-2004 21:29 |
Posts: 2594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gonzales
als je nu eens een pinnetje lang boven kan zetten dat je schakelvork blokeerd ??
je kunt pas zien of dat effect heeft als je blok open is.
|
|
|
|
CC x-power |
26-6-2004 22:33 |
Posts: 1215 |
Bij het lezen van dit topic kwam ik op een gedacht. Ik had eens gelezen in EEN begrenzertopic ( die ik niet meer terug kan vinden... ) dat je bij een controle iets met je versnellingspokje doet zodat je maar 4 van de 6 versnellingen hebt, waardoor je brommer minder snel kan lopen(niet permanent, enkel bij de controle)... Of was dit er nooit en ben ik mis ?
Dacht nochtans dat er iemand was die dat gevonden had...
|
|
CC |
|
Mr.Pink |
26-6-2004 22:57 |
Posts: 776 |
Als je je schakelpedaal nou vast schrof met een lange bout. Dan maak je een gaatje in je carterhelft, daar doen je een pennetje in. Als je bijv. 6 versnellingen hebt kan je die gewoon schakelen. Dan trek je dat pinnetje uit en komt het boutje tegen dat pinnetje, en dan kan je niet verder schakel. Moet je wel ff kijken wanneer bijv. je 4de versnelling is, en dan daar pennetje plaatst.
Zou dit werken?
|
|
|
|
brommercrazy |
26-6-2004 22:59 |
Posts: 2594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr.Pink
Als je je schakelpedaal nou vast schrof met een lange bout. Dan maak je een gaatje in je carterhelft, daar doen je een pennetje in. Als je bijv. 6 versnellingen hebt kan je die gewoon schakelen. Dan trek je dat pinnetje uit en komt het boutje tegen dat pinnetje, en dan kan je niet verder schakel. Moet je wel ff kijken wanneer bijv. je 4de versnelling is, en dan daar pennetje plaatst.
Zou dit werken?
dat is zichtbaar vanaf de buitenkant
|
|
|
|