Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Versnellinkje minder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20009 - Versnellinkje minder
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotappel86 26-6-2004 19:57 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

nou in zijn 3 gaat simpelweg minder hard, dan maakt ie maar ff overtoere. Scheelt al veel in boete hoor die ene versnelling als ik me niet vergis

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 26-6-2004 19:52


en welke brommer heb nou 3 versnellingen ?

als je het nou bij een 6-bak doet ok ?
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Soepkip 26-6-2004 19:58 Print reply

Posts: 1339
Maak dat systeem dan gewoon op je gashendel!
 
brommercrazy 26-6-2004 19:58 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

wow klinkt goed weet iemand of dit ook gaat bij een DT. En in dit geval moet je dus echt je blok splitse? Je kunt er denk ik niet genoeg bij als je alleen je carterkappe af haald..?


nee je complete blok moet uit elkaar, bij dt moet ook wel iets te maken zijn, bij de neutraalschakelaar(zit bovenin het blok)

Maar zou het niet heel erg op gaan vallen als dat ding opeens maar 3 versnellingen heeft?
 
Hardcore 26-6-2004 19:59 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

[...]


nee je complete blok moet uit elkaar, bij dt moet ook wel iets te maken zijn, bij de neutraalschakelaar(zit bovenin het blok)

Maar zou het niet heel erg op gaan vallen als dat ding opeens maar 3 versnellingen heeft?


zeg je toch lekker meneer de agent mijn 4e versnelling is kapot
 
Joscross 26-6-2004 19:59 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

[...]


nee je complete blok moet uit elkaar, bij dt moet ook wel iets te maken zijn, bij de neutraalschakelaar(zit bovenin het blok)

Maar zou het niet heel erg op gaan vallen als dat ding opeens maar 3 versnellingen heeft?

Welnee het is toch een oude brommer..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 26-6-2004 19:59
 
RS_70_power 26-6-2004 20:01 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

[...]


en welke brommer heb nou 3 versnellingen ?

als je het nou bij een 6-bak doet ok ?


AM3 , jah sorry , me 4 is aan stront , wat willen ze je maken
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Hardcore 26-6-2004 20:05 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

[...]


AM3 , jah sorry , me 4 is aan stront , wat willen ze je maken

zei ik al :P
en ze mogen dan proberen door te schakelen lukt ze toch nie maar als er ineens stuk of 3 - 4 schakelbrommers staan ja men 4 is kapot mzz :P
 
Teunmenator 26-6-2004 20:07 Print reply

Posts: 2524
Ten eerste moet ie het maar weten want tegenwoordig zijn er alleen maar scooters en bijna geen schakels meer. Daarbij hadde veel zundaps 3 versnellingen en net zoals er 5 versnellingen zijn ipv 4 dan kun je er toch ook 3 hebbe? ik neem aan dat ze meestal gewoon proberen door te schakelen maarja als da niet lukt... Daarbij al nemen ze hem mee, ze kijke toch eerst je ontsteking na en misschien je luchtinlaat. Ik denk dat ze het niet zien als je bijvoorbeeld da pennetje op een mooie plek uit je blok laat komen en je last er een schroefkop op..

tis wel kut dat ik me blok moet splitse (en dan die keerringen weer een keer vervangen enz.) dat is namelijk het enige dat ik nog nooit heb gedaan, en je ziet zo vaak topics van mense die er geklooi aan hebbe overgehouden.
 
Teunmenator 26-6-2004 20:10 Print reply

Posts: 2524
Als ik het goed begrijp dan gaat je schakelwals van links naar rechts? of steeds verder omhoog? en je tekend dan af wat die afstand is. zolang de pin er niet inzit kan je schakelwals als van oudsher gewoon bewegen maar als de pin erin zit mag ie niet verder kunnen bewegen zodat ie in zijn 4 kan? En zit dit bij een DT een stuk anders?

edit:
Ik heb ff in de knowledge base gezocht kan iemand me het aan de hand van dit plaatje uitleggen?


Hebben nummer 16 enzo iets te maken met dat neutraal schakelaartje?

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 26-6-2004 20:44
 
brommercrazy 26-6-2004 21:19 Print reply

Posts: 2594
nr 16 t/m 18 is neutraal schakelaar, om de begrenzer goed werkend te krijgen zul je het blok uit mekaar moeten halen. en dan verder kijken wat de mogelijkheden zijn
 
gonzales 26-6-2004 21:23 Print reply

Posts: 1319
als je nu eens een pinnetje lang boven kan zetten dat je schakelvork blokeerd ??
 
burn your rubber not your soul
brommercrazy 26-6-2004 21:29 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

als je nu eens een pinnetje lang boven kan zetten dat je schakelvork blokeerd ??


je kunt pas zien of dat effect heeft als je blok open is.
 
CC x-power 26-6-2004 22:33 Print reply

Posts: 1215
Bij het lezen van dit topic kwam ik op een gedacht. Ik had eens gelezen in EEN begrenzertopic ( die ik niet meer terug kan vinden... ) dat je bij een controle iets met je versnellingspokje doet zodat je maar 4 van de 6 versnellingen hebt, waardoor je brommer minder snel kan lopen(niet permanent, enkel bij de controle)... Of was dit er nooit en ben ik mis ?

Dacht nochtans dat er iemand was die dat gevonden had...


 
CC
Mr.Pink 26-6-2004 22:57 Print reply

Posts: 776
Als je je schakelpedaal nou vast schrof met een lange bout. Dan maak je een gaatje in je carterhelft, daar doen je een pennetje in. Als je bijv. 6 versnellingen hebt kan je die gewoon schakelen. Dan trek je dat pinnetje uit en komt het boutje tegen dat pinnetje, en dan kan je niet verder schakel. Moet je wel ff kijken wanneer bijv. je 4de versnelling is, en dan daar pennetje plaatst.

Zou dit werken?
 
brommercrazy 26-6-2004 22:59 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Pink

Als je je schakelpedaal nou vast schrof met een lange bout. Dan maak je een gaatje in je carterhelft, daar doen je een pennetje in. Als je bijv. 6 versnellingen hebt kan je die gewoon schakelen. Dan trek je dat pinnetje uit en komt het boutje tegen dat pinnetje, en dan kan je niet verder schakel. Moet je wel ff kijken wanneer bijv. je 4de versnelling is, en dan daar pennetje plaatst.

Zou dit werken?


dat is zichtbaar vanaf de buitenkant

 

Dit topic is 4560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved