Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Versnellinkje minder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 939 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20009 - Versnellinkje minder
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 26-6-2004 19:45 Print topicpost

Posts: 2524
Ik weet vrij zeker dat er iemand op dit forum was die een begrenzer had gemaakt zodat je een versnelling minder hebt. Maar ik kan het met de search nergens vinde. Ik vraag me dus af hoe dat precies werkt (het liefst zo precies mogelijk omschrijven) het principe dus en hoe je iets maakt dat het aan en uit gaat.

Volgens mij moet je dat doen bij je schakelster ofzo maar hoe precies?
 

brommercrazy 26-6-2004 19:46 Print reply

Posts: 2594
ik heb het op honda, niet op yamaha
 
Joscross 26-6-2004 19:47 Print reply

Posts: 12501
Lijkt mij een beetje ondoenbaar...?
Moet je gaan hakken en beunen in je carter:S
 
S.Brouwer 26-6-2004 19:47 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

ik heb het op honda, niet op yamaha


leg dan meteen uit hoe het werkt
 
brommercrazy 26-6-2004 19:48 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Lijkt mij een beetje ondoenbaar...?
Moet je gaan hakken en beunen in je carter:S


helemaal niet, heb het inmiddels, en rijd er een tijdje mee rond, en werkt perfect, 4 in plaats van 6 versnellingen
 
Teunmenator 26-6-2004 19:48 Print reply

Posts: 2524
idd ik wil het op me DT gaan proberen maar leg eens uit
 
mt80 26-6-2004 19:49 Print reply

Posts: 2071
zkeer 1 zo'n pinnetje weglaten op schakelwals oid?
 
asbsolute16 26-6-2004 19:49 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

[...]


helemaal niet, heb het inmiddels, en rijd er een tijdje mee rond, en werkt perfect, 4 in plaats van 6 versnellingen


zou je misschien willen uitleggen hoe je zoiets voor elkaar kan krijge ?
 
Honda_mbiloss [Emiel] 26-6-2004 19:50 Print reply

Posts: 3697
nou, het is wel de bedoeling dat je kunt kiezen, en snel kunt veranderen....
 
kpotappel86 26-6-2004 19:50 Print reply

Posts: 2679
hoe kan dat nou ??? je hebt een 4 bak wil je dan tot ze twee gaan ofzo... of ga je dan en 5 bak kopen ofzo?
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Stegehuis 26-6-2004 19:50 Print reply
Posts: 1150
ja maar dan maak je tog opvallend veel toeren als je in zijn 3 65 rijd ipv in zijn 4
 
Blukaap2 26-6-2004 19:51 Print reply

Posts: 9953
Een manier die ik een tijdje terug had verzonnen:
Sleuf in de schakelwals frezen die tot de 4e versnelling gaat.
Dan verbouw je dat dingetje van je neutraalschakelaar een beetje waardoor je een pinnetje naar binnen kan laten schieten wat in die gleuf valt.
Dan kun je normaal naar de 1-4 schakelen, maar niet verder.
Is volgens mij vrij makkelijk te maken, alleen moet je blok even open.
 
Stoere brommers
Teunmenator 26-6-2004 19:51 Print reply

Posts: 2524
nou in zijn 3 gaat simpelweg minder hard, dan maakt ie maar ff overtoere. Scheelt al veel in boete hoor die ene versnelling als ik me niet vergis

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 26-6-2004 19:52
 
Joscross 26-6-2004 19:54 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stegehuis

ja maar dan maak je tog opvallend veel toeren als je in zijn 3 65 rijd ipv in zijn 4

Your Point?
 
brommercrazy 26-6-2004 19:55 Print reply

Posts: 2594
idd blukaap, je maakt je blok open, tekent de 1 n 2 3 4 af op de schakelwals, daarna dremel/slijptol je dat gedeelte eruit.

Daarna trek je je neutraal schakelaar eruit, en laat een busje draaien en dat zet je er vast in met loctide, vervolgens boor je een gaatje in in dat busje.
Daar komt de pin door (bij mij aangepaste dt drukstift) .
Aan de andere kant haal je wat van het carter af en lijm je er een kering op, zodat er geen olie gaat lekken.
Maakt een gaatje in je vliegwiel kapje waar het pinnetje door heen kan.
Indrukken en klaar.
 
Teunmenator 26-6-2004 19:57 Print reply

Posts: 2524
wow klinkt goed weet iemand of dit ook gaat bij een DT. En in dit geval moet je dus echt je blok splitse? Je kunt er denk ik niet genoeg bij als je alleen je carterkappe af haald..?
 

Dit topic is 4559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved