Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ram air??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 797 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19956 - ram air??
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 2009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joscross 25-6-2004 13:38 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mark87rs

[...]



Ik haal met 2,1 kW 85 ECHTE km's, dus met 3 zou je in princiepe wel 100 kunnen halen denk ik.
Verder maakt het niet zoveel uit, want 2% van 4kW is ook heel weing.

Bij 250 km/u is het zeker wel 10%, je hebt een soort turbo effect.

Laat me raden..
Je had 2,1kw op de rollerbank?
 
Blukaap2 25-6-2004 15:10 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mark87rs

[...]



Ik haal met 2,1 kW 85 ECHTE km's, dus met 3 zou je in princiepe wel 100 kunnen halen denk ik.
Verder maakt het niet zoveel uit, want 2% van 4kW is ook heel weing.

Bij 250 km/u is het zeker wel 10%, je hebt een soort turbo effect.


Correctie: je haalt met 2,1 rollerbankKW's 85km/u (wat wel ongeveer kan kloppen, want >2KW ligt zo rond de 80km/h op de geliefde snelheidsbanken van de blauwe friendjes ).

En 10%.
Jij wilt dus zeggen dat als je, zeg, 180PK hebt er dan nog even 18 bijkomen op 250km/u ?
Lijkt me wat veel, niet waar ?
 
Stoere brommers
Neonlampje 25-6-2004 15:37 Print reply

Posts: 14825
%'en moet je zowiezo niet serieus nemen, aangezien dat betekent dat je toegenomen vermogen een lineair verband zou hebben met je snelheid.

Over het algemeen is het werken met procenten in relatie tot je vermogen een uiterst amateuristische manier.
 
Blorn 25-6-2004 15:51 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Word een beetje flauw van het loze geblaat hier door de meeste mensen, ze horen een leuk woordje, bedenken er wat bij. Maar nemen er niet de moeite voor om er wat over te lezen...
En daarom ga ik ook niet meer op mensen in af en toe
 
Joscross 25-6-2004 15:53 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


En 10%.
Jij wilt dus zeggen dat als je, zeg, 180PK hebt er dan nog even 18 bijkomen op 250km/u ?
Lijkt me wat veel, niet waar ?

Nou, dat zou best mogelijk kunnen zijn
Lees dit eens door:
http://www.zx11.info/zx11/uk3.htm

Een suzuki ZX die standaard 123 pk haalt, haalt bij 45 millibar 135pk, dus een vermogenwinst van 12 pk
Hoe snel je moet gaan om 45 millibar te halen vertellen ze niet, maar bij een snelheid van 150 mph, ongeveer 225 km per uur zit dat ding op 30 millibar, dus 45 millibar zou ergens tussen de 250/300 km per uur moeten liggen ofzo

Nou is dit een test uit 1995 op een motor met 123 pk, dus lijkt het mij dat er nu wel een motor is ontwikkeld die 18 pk er bij kan halen bij een snelheid van 250 km per uur
 
Neonlampje 25-6-2004 15:57 Print reply

Posts: 14825
De druk die je cre?ert hangt van je oppervlakte af

bjorn: idd
 
Joscross 25-6-2004 16:04 Print reply

Posts: 12501
Dat snap ik, maar het lijkt mij dat het ramair systeem na 9 jaar mischien iets beter is doorontwikkeld.
En is het niet zo, dat een motor met een groter vermogen, ook een grotere vermogen winst krijgt bij dezelfde druktoename als een motor met minder vermogen?

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 25-6-2004 16:05
 
Neonlampje 25-6-2004 16:11 Print reply

Posts: 14825
Dat hangt van heeel veel factoren af. Bovendien hebben dat soort vergelijkingen ook weinig zin

Maar als je de mogelijkheid hebt om je bmep te meten onder het rijden, dan kun je het wel gaan testen
 

Dit topic is 2009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved