Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #19956 - ram air??
|
Pagina 5 van 5
|
Dit topic is 2009 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joscross |
25-6-2004 13:38 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mark87rs
[...]
Ik haal met 2,1 kW 85 ECHTE km's, dus met 3 zou je in princiepe wel 100 kunnen halen denk ik.
Verder maakt het niet zoveel uit, want 2% van 4kW is ook heel weing.
Bij 250 km/u is het zeker wel 10%, je hebt een soort turbo effect.
Laat me raden..
Je had 2,1kw op de rollerbank?
|
|
|
|
Blukaap2 |
25-6-2004 15:10 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mark87rs
[...]
Ik haal met 2,1 kW 85 ECHTE km's, dus met 3 zou je in princiepe wel 100 kunnen halen denk ik.
Verder maakt het niet zoveel uit, want 2% van 4kW is ook heel weing.
Bij 250 km/u is het zeker wel 10%, je hebt een soort turbo effect.
Correctie: je haalt met 2,1 rollerbankKW's 85km/u (wat wel ongeveer kan kloppen, want >2KW ligt zo rond de 80km/h op de geliefde snelheidsbanken van de blauwe friendjes ).
En 10%.
Jij wilt dus zeggen dat als je, zeg, 180PK hebt er dan nog even 18 bijkomen op 250km/u ?
Lijkt me wat veel, niet waar ?
|
|
Stoere brommers |
|
Neonlampje |
25-6-2004 15:37 |
Posts: 14825 |
%'en moet je zowiezo niet serieus nemen, aangezien dat betekent dat je toegenomen vermogen een lineair verband zou hebben met je snelheid.
Over het algemeen is het werken met procenten in relatie tot je vermogen een uiterst amateuristische manier.
|
|
|
|
Blorn |
25-6-2004 15:51 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Word een beetje flauw van het loze geblaat hier door de meeste mensen, ze horen een leuk woordje, bedenken er wat bij. Maar nemen er niet de moeite voor om er wat over te lezen...
En daarom ga ik ook niet meer op mensen in af en toe
|
|
|
|
Joscross |
25-6-2004 15:53 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
En 10%.
Jij wilt dus zeggen dat als je, zeg, 180PK hebt er dan nog even 18 bijkomen op 250km/u ?
Lijkt me wat veel, niet waar ?
Nou, dat zou best mogelijk kunnen zijn
Lees dit eens door:
http://www.zx11.info/zx11/uk3.htm
Een suzuki ZX die standaard 123 pk haalt, haalt bij 45 millibar 135pk, dus een vermogenwinst van 12 pk
Hoe snel je moet gaan om 45 millibar te halen vertellen ze niet, maar bij een snelheid van 150 mph, ongeveer 225 km per uur zit dat ding op 30 millibar, dus 45 millibar zou ergens tussen de 250/300 km per uur moeten liggen ofzo
Nou is dit een test uit 1995 op een motor met 123 pk, dus lijkt het mij dat er nu wel een motor is ontwikkeld die 18 pk er bij kan halen bij een snelheid van 250 km per uur
|
|
|
|
Neonlampje |
25-6-2004 15:57 |
Posts: 14825 |
De druk die je cre?ert hangt van je oppervlakte af
bjorn: idd
|
|
|
|
Joscross |
25-6-2004 16:04 |
Posts: 12501 |
Dat snap ik, maar het lijkt mij dat het ramair systeem na 9 jaar mischien iets beter is doorontwikkeld.
En is het niet zo, dat een motor met een groter vermogen, ook een grotere vermogen winst krijgt bij dezelfde druktoename als een motor met minder vermogen?
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 25-6-2004 16:05
|
|
|
|
Neonlampje |
25-6-2004 16:11 |
Posts: 14825 |
Dat hangt van heeel veel factoren af. Bovendien hebben dat soort vergelijkingen ook weinig zin
Maar als je de mogelijkheid hebt om je bmep te meten onder het rijden, dan kun je het wel gaan testen
|
|
|
|
Dit topic is 2009 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 5
|
|