TiNo |
24-6-2004 23:55 |
Posts: 195 |
volgens mij heb je in principe juist nix aan een membraan, want die wordt juist opengedrukt door de druk..
Edit: [quote=Joostvdw]hmm kheb et er net met me vader over gehad, hij zegt dus, dat als de luchstroom hoger word, de venturi werking ook hoger word en dus meer brandstof in het mengsel komt en daardoor blijft de verhouding relatief hetzelfde
dat kan best kloppen, alleen is het de vraag of het recht evenredig gaat. K denk t niet, maar dan zou je iets moeten vinden om je gasnaald apart van je gasschuif te bedienen, en dan de verhouding vinden. Dat moet wel te doen zijn denk ik...
Dit bericht is ge-edit door TiNo op 25-6-2004 0:05
|
|
|
|
Neonlampje |
25-6-2004 0:03 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
kan je niet je luchtbox (of je ram-air systeem-dinges) aansluiten op de ontluchting van je carb, als je harder gaat rijden word je mengsel onder druk gezet en dus meer mengsel door je sproeier.....
toch?
EDIT: moet je wel zker zijn dat je pakkingen goed zijn en andere overloop dingen goed zijn
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 24-6-2004 22:54
Ja, zo vang je ook het afstel-probleem op...
Word een beetje flauw van het loze geblaat hier door de meeste mensen, ze horen een leuk woordje, bedenken er wat bij. Maar nemen er niet de moeite voor om er wat over te lezen...
Neem gewoon ram air, staat stoer in je setup-lijstje joh
|
|
|
|
Prodigital |
25-6-2004 0:10 |
Posts: 728 |
Man, tis gewoon patserig, ja.
|
|
|
|
JCG |
25-6-2004 0:12 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
heheh toch zijn ze wel es handig hoor
edit: maar was dit het ram-air verhaal, geen mensen met slimme ideeen? anders ga ik mijn idee met druk op carb wel testen op een puch met compressor, lijkt me wel grappig, of moet je dan membraan cil hebben?
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 24-6-2004 23:24
kan je beter een roteren de inlaat systeem nemen. die sluiten ook als er veel druk achter staat. een turbo op een citta
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
Joostvdw |
25-6-2004 9:58 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JCG
[...]
kan je beter een roteren de inlaat systeem nemen. die sluiten ook als er veel druk achter staat. een turbo op een citta
heeft citta dan standaard roterende inlaat ?
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
mark87rs |
25-6-2004 11:30 |
Posts: 118 |
Sportmotoren met ram-air hebben op een snelheid van 250 km/u ong. 10% vermgenswinst. Met een snelheid van 100 km/u(brommersnelheid) is er maar heel weinig vermogenswinst. Waarschijnlijk zo rond de 2%.
Stel dus dat je brommer 100 km/u loopt en je dan ong. 3 kW hebt, heb je met een ram-air systeem zo rond de 3,06 kW. Het is dus een minimaal verschil en te verwaarlozen.
|
|
|
|
JCG |
25-6-2004 11:49 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
heeft citta dan standaard roterende inlaat ?
de laatste keer dat ik met een citta bezig ben geweest wel.
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
Blukaap2 |
25-6-2004 12:05 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mark87rs
Stel dus dat je brommer 100 km/u loopt en je dan ong. 3 kW hebt, heb je met een ram-air systeem zo rond de 3,06 kW. Het is dus een minimaal verschil en te verwaarlozen.
Ik denk dat je met 3KW geen 100 haalt.
En 10% door de ramair lijkt mij een beetje heel erg veel, als het daar al door komt en niet gewoon voor 99% door de koude lucht.
|
|
Stoere brommers |
|
Neonlampje |
25-6-2004 12:34 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mark87rs
Sportmotoren met ram-air hebben op een snelheid van 250 km/u ong. 10% vermgenswinst. Met een snelheid van 100 km/u(brommersnelheid) is er maar heel weinig vermogenswinst. Waarschijnlijk zo rond de 2%.
Stel dus dat je brommer 100 km/u loopt en je dan ong. 3 kW hebt, heb je met een ram-air systeem zo rond de 3,06 kW. Het is dus een minimaal verschil en te verwaarlozen.
2% vind je weinig?
|
|
|
|
THE GODFATHER |
25-6-2004 13:02 |
Posts: 67 |
is een kelk niet handig daarvoor om die druk beetje hoger te krijgen??
|
|
me tomos is overleden :-@:-@:-@ |
|
THE GODFATHER |
25-6-2004 13:28 |
Posts: 67 |
ik gaat het proberen op me tomos :P:P
en een maat van mij gaat het proberen op ze scoot
ik zal me ervaring met jullie delen zodra het testen voorbij is
|
|
me tomos is overleden :-@:-@:-@ |
|
Muerte aka Ozzy |
25-6-2004 13:29 |
Posts: 3255 |
ben benieuwd.. en hoe wil je het precies gaan aanpakken?
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
mark87rs |
25-6-2004 13:33 |
Posts: 118 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
2% vind je weinig?
Ik vind 2% van 3kW best wel weinig. Je zult het verschil waarschijnlijk niet merken.
|
|
|
|
Ralf |
25-6-2004 13:34 |
Posts: 9073 |
Ik zou best wat overhebben voor 2% winst
|
|
|
|
mark87rs |
25-6-2004 13:36 |
Posts: 118 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Ik denk dat je met 3KW geen 100 haalt.
En 10% door de ramair lijkt mij een beetje heel erg veel, als het daar al door komt en niet gewoon voor 99% door de koude lucht.
Ik haal met 2,1 kW 85 ECHTE km's, dus met 3 zou je in princiepe wel 100 kunnen halen denk ik.
Verder maakt het niet zoveel uit, want 2% van 4kW is ook heel weing.
Bij 250 km/u is het zeker wel 10%, je hebt een soort turbo effect.
|
|
|
|