Rik |
24-6-2004 22:41 |
Posts: 3464 |
ik denk dat het wel nuttig is maar zoals ik al zei en meerdere mensen na mij de afstelling is lastigste. je moet met meer lucht ook meer benzine hebben simpel. anders is je afstelling ruk en rij je zonder ramair met goede afstelling harder als met ramair zonder variable afstelling.
|
|
|
|
gonzales |
24-6-2004 22:41 |
Posts: 1319 |
en werkt op brommers onder de 80 per uur ook werkt zelfs al vanaf 20 per uur
Dit bericht is ge-edit door gonzales op 24-6-2004 22:42
|
|
burn your rubber not your soul |
|
koen-z |
24-6-2004 22:46 |
Posts: 3702 |
kweet de oplossing!
in het begin rijd je gewoon
en als ie lucht hapt en hij begint beetje minder te rijden, choke an!
|
|
|
|
Muerte aka Ozzy |
24-6-2004 22:48 |
Posts: 3255 |
lol.. 'k zou zeggen.. test ut uit..
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
koen-z |
24-6-2004 22:49 |
Posts: 3702 |
iedereen praat wat hiero maar niemand doet wat.
lijkt me wel mans as iemand het maakt, mooi filmpie enzo.
|
|
|
|
Joostvdw |
24-6-2004 22:52 |
Posts: 4789 |
kan je niet je luchtbox (of je ram-air systeem-dinges) aansluiten op de ontluchting van je carb, als je harder gaat rijden word je mengsel onder druk gezet en dus meer mengsel door je sproeier.....
toch?
EDIT: moet je wel zker zijn dat je pakkingen goed zijn en andere overloop dingen goed zijn
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 24-6-2004 22:54
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
koen-z |
24-6-2004 22:54 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
kan je niet je luchtbox (of je ram-air systeem-dinges) aansluiten op de ontluchting van je carb, als je harder gaat rijden word je mengsel onder druk gezet en dus meer mengsel door je sproeier.....
toch?
ehm.....
kdenk nie dat er zoveel druk op staat dat de benzine door je sproeier er in een keer uit spuit ofzo. en het heeft geen nut om daar druk op te zetten.
Dit bericht is ge-edit door koen-z op 24-6-2004 22:55
|
|
|
|
Joostvdw |
24-6-2004 22:55 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
[...]
ehm.....
is dat een ja, een nee, of een jezus-wat-een-idioot?
kheb zelf ook geen idee, maar mss kan het
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
koen-z |
24-6-2004 22:58 |
Posts: 3702 |
je kan het altijd vragen, kben ook nie zo iemand om te zeggen dat je een domme mongool bent ofzo.
kmoest eerst ff nadenken hoe ik dat beantwoorden kan dus vandaar die ehm.
heb ikhet goed gezegd?
|
|
|
|
Joostvdw |
24-6-2004 22:59 |
|
Blorn |
24-6-2004 23:01 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
ehm.....
kdenk nie dat er zoveel druk op staat dat de benzine door je sproeier er in een keer uit spuit ofzo. en het heeft geen nut om daar druk op te zetten.
Enig idee hoe een normaal RAM-air systeem werkt?
|
|
|
|
koen-z |
24-6-2004 23:07 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
[...]
Enig idee hoe een normaal RAM-air systeem werkt?
uh ja. jij ook?
|
|
|
|
Joostvdw |
24-6-2004 23:11 |
Posts: 4789 |
hmm kheb et er net met me vader over gehad, hij zegt dus, dat als de luchstroom hoger word, de venturi werking ook hoger word en dus meer brandstof in het mengsel komt en daardoor blijft de verhouding relatief hetzelfde
wat hij als grootste probleem zag was dat je nooit genoeg druk kunt opbouwen op een brommertje omdat je te langzaam gaat, dus zet er een compressor ofzo op en je hebt druk, maar dan krijg je weer heel het turbo verhaal dat dat niet kan
dus al met al lijkt het me nou niet echt een handige oplossing, koop gewoon een twin-air als je meer lucht wilt
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
koen-z |
24-6-2004 23:12 |
Posts: 3702 |
vaders...
|
|
|
|
Joostvdw |
24-6-2004 23:18 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
vaders...
heheh toch zijn ze wel es handig hoor
edit: maar was dit het ram-air verhaal, geen mensen met slimme ideeen? anders ga ik mijn idee met druk op carb wel testen op een puch met compressor, lijkt me wel grappig, of moet je dan membraan cil hebben?
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 24-6-2004 23:24
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|