Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ram air??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19956 - ram air??
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rik 24-6-2004 22:41 Print reply

Posts: 3464
ik denk dat het wel nuttig is maar zoals ik al zei en meerdere mensen na mij de afstelling is lastigste. je moet met meer lucht ook meer benzine hebben simpel. anders is je afstelling ruk en rij je zonder ramair met goede afstelling harder als met ramair zonder variable afstelling.
 
gonzales 24-6-2004 22:41 Print reply

Posts: 1319
en werkt op brommers onder de 80 per uur ook werkt zelfs al vanaf 20 per uur

Dit bericht is ge-edit door gonzales op 24-6-2004 22:42
 
burn your rubber not your soul
koen-z 24-6-2004 22:46 Print reply

Posts: 3702
kweet de oplossing!

in het begin rijd je gewoon

en als ie lucht hapt en hij begint beetje minder te rijden, choke an!
 
Muerte aka Ozzy 24-6-2004 22:48 Print reply

Posts: 3255
lol.. 'k zou zeggen.. test ut uit..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
koen-z 24-6-2004 22:49 Print reply

Posts: 3702
iedereen praat wat hiero maar niemand doet wat.

lijkt me wel mans as iemand het maakt, mooi filmpie enzo.
 
Joostvdw 24-6-2004 22:52 Print reply

Posts: 4789
kan je niet je luchtbox (of je ram-air systeem-dinges) aansluiten op de ontluchting van je carb, als je harder gaat rijden word je mengsel onder druk gezet en dus meer mengsel door je sproeier.....

toch?

EDIT: moet je wel zker zijn dat je pakkingen goed zijn en andere overloop dingen goed zijn

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 24-6-2004 22:54
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
koen-z 24-6-2004 22:54 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

kan je niet je luchtbox (of je ram-air systeem-dinges) aansluiten op de ontluchting van je carb, als je harder gaat rijden word je mengsel onder druk gezet en dus meer mengsel door je sproeier.....

toch?


ehm.....

kdenk nie dat er zoveel druk op staat dat de benzine door je sproeier er in een keer uit spuit ofzo. en het heeft geen nut om daar druk op te zetten.

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 24-6-2004 22:55
 
Joostvdw 24-6-2004 22:55 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

[...]


ehm.....




is dat een ja, een nee, of een jezus-wat-een-idioot?

kheb zelf ook geen idee, maar mss kan het
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
koen-z 24-6-2004 22:58 Print reply

Posts: 3702
je kan het altijd vragen, kben ook nie zo iemand om te zeggen dat je een domme mongool bent ofzo.

kmoest eerst ff nadenken hoe ik dat beantwoorden kan dus vandaar die ehm.

heb ikhet goed gezegd?
 
Joostvdw 24-6-2004 22:59 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

je kan het altijd vragen, kben ook nie zo iemand om te zeggen dat je een domme mongool bent ofzo.

kmoest eerst ff nadenken hoe ik dat beantwoorden kan dus vandaar die ehm.

heb ikhet goed gezegd?


hahah oke

maar zou het nou kunnen, achteraf denk ik btw dat de luchtdruk te weinig zou zijn om het mengsel onder druk te zetten, dus denk niet echt dat het kan, maar als iemand het nou ff test
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Blorn 24-6-2004 23:01 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

ehm.....

kdenk nie dat er zoveel druk op staat dat de benzine door je sproeier er in een keer uit spuit ofzo. en het heeft geen nut om daar druk op te zetten.

Enig idee hoe een normaal RAM-air systeem werkt?
 
koen-z 24-6-2004 23:07 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Enig idee hoe een normaal RAM-air systeem werkt?


uh ja. jij ook?
 
Joostvdw 24-6-2004 23:11 Print reply

Posts: 4789
hmm kheb et er net met me vader over gehad, hij zegt dus, dat als de luchstroom hoger word, de venturi werking ook hoger word en dus meer brandstof in het mengsel komt en daardoor blijft de verhouding relatief hetzelfde

wat hij als grootste probleem zag was dat je nooit genoeg druk kunt opbouwen op een brommertje omdat je te langzaam gaat, dus zet er een compressor ofzo op en je hebt druk, maar dan krijg je weer heel het turbo verhaal dat dat niet kan

dus al met al lijkt het me nou niet echt een handige oplossing, koop gewoon een twin-air als je meer lucht wilt
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
koen-z 24-6-2004 23:12 Print reply

Posts: 3702
vaders...
 
Joostvdw 24-6-2004 23:18 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

vaders...


heheh toch zijn ze wel es handig hoor

edit: maar was dit het ram-air verhaal, geen mensen met slimme ideeen? anders ga ik mijn idee met druk op carb wel testen op een puch met compressor, lijkt me wel grappig, of moet je dan membraan cil hebben?

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 24-6-2004 23:24
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 1991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved