Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ram air??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19956 - ram air??
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1993 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Muerte aka Ozzy 24-6-2004 19:13 Print reply

Posts: 3255
Quote:
op een racemoter, zit ook geen ramair


jij vergeleek ut ook met racemotoren..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
koen-z 24-6-2004 19:14 Print reply

Posts: 3702
kheb het eigenlijk nog nooit gezien..als dat wel zo is heb je helemaal gelijk kerel.
 
kpotappel86 24-6-2004 19:23 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rik

de rede warom ramair niet goed werkt op een brommer is omdat je met ramair steeds meer lucht krijgt -> verkeerde afstelling -> minder prestatie -> geen winst..

of je moet hem afstellen dat hij goed rijd als je hard rij en genoeg wind vangt.. maarja wens je veel suc6.


dit zou alleen werken op een injectie ofzo die heb een soort van lamda/landa sonde meer lucht is meer benzine zeg maar dit werkt nooi met een carburatie lijkt mij....

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 24-6-2004 19:23
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Muerte aka Ozzy 24-6-2004 19:26 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

ram-air kan opzich best, moet alleen luchtbox en carb (vlotter). met elkaar in verbinding zetten met slangetje. Maat van mij heeft het, je merkt er enkel niets van, afstellen is trouwens geen probleem, mits je vlotter en airbox maar met elkaar verbind. Dat het pas boven de 220 zou werken slaat natuurlijk nergens op... ligt aan allerlei dingen.


Het afstellen waar iedereen het over heeft valt dus mee..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
Joscross 24-6-2004 19:34 Print reply

Posts: 12501
Afstellen lijkt mij niet meevallen
De afstelling is snelheids afhankelijk, en zoals gezegd, met een verkeerde afstelling gaat het alleen maar langzamer
Dus dan zou je in principe een variable sproeier moeten hebben, en een boort computer die electronisch pijlt wat de afstelling moet zijn aan de hand vd snelheid.
En d?t lijkt me vrij onmogelijk op een carberateur
Die nieuwere motoren die btw Ram air hebben, hebben allemaal injectie..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 24-6-2004 19:35
 
THE GODFATHER 24-6-2004 19:43 Print reply

Posts: 67
dit is wat iemand op en ander forum te melden heeft
dus er zijn brommers met ram air en waar het zin heeft maar deze heeft wel een brute zetup

Quote:

nou voor 70cc scooter is het zoveel nuttig (miss als je egt bruut opgevoerd ben)
ik rij zelf met 160cc polini op Aprilia RS
met ramair systeem ik gebruik 60mm doorlaat slang met filterende ovale kelk in me voor kuip op de plek van me koplamp op een 42 mikuni carb en hoe harder hij rijd hoe meer druk er op je carb komt te staan in de praktijk zou hij dan teveel lucht krijgen maar ik heb dat opgelost door een dubbele loop te maken op me carb met drukventiel als de druk te hoog word slaat die dicht en zuig door me std bewerkte airbox
het voordeel dat ik er mee heb is als het windstil is hij zoveel power dat is niet normaal





 
me tomos is overleden :-@:-@:-@
Joscross 24-6-2004 20:00 Print reply

Posts: 12501
Dat is opzich een (halve)oplossing voor het afstelling probleem ja
De effectiviteit van de ram air wordt er sterk door beperkt, als de druk te hoog wordt slaat ie dicht, en dan heb je een heel erg beperkt systeem omdat ie natuurlijk al erg snel teveel lucht krijgt.
 
mr200r 24-6-2004 21:11 Print reply
Posts: 5122
Carberateur zit gewoon op de verkeerde plek bij
een brommer.
 
mr200r
The Godfather AKA Danny 24-6-2004 21:14 Print reply

Posts: 693
Waar wilde jij um plaatsen dan? Tussen de uitlaat en de Cil ofsow
 
Een vrouw met een linkerkoortslip is nooit grappig ;) || NS-1 Tiger-Edition loos, auto is beter
JCG 24-6-2004 21:17 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Carberateur zit gewoon op de verkeerde plek bij
een brommer.


Wat maak het uit waar de carb zit . Je maakt gewoon een buis naar de carb toe, als er echt een overdruk ontstaat door RAM-air maakt die 10 cm ook niet uit.

Dit bericht is ge-edit door JCG op 24-6-2004 21:17
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
gpr 24-6-2004 22:09 Print reply
Posts: 52
ik geloof dat het WEL 4 procent scheelt als je 250 rijdt of zo dus zet t maar lekker uit je hoofd dit had ik ergens gelezen echter weet ik niet meer waar..
 
gonzales 24-6-2004 22:18 Print reply

Posts: 1319
ram air is nuttig zelfs op brommer . maar je moet een luchtfilterkast gebruiken die op 2 plaatsen aanzuigt . eentje zonder raim air en eentje met waardoor er geen "druk" opgebouwdt wordt . raim air geen niets met turbo te maken en berust zelfs niet op dat principe een raim air moter is N.A. het is gewoon de bedoeling om je luchtfilmterkast een betere vulling te geven . zodat de moter niet langer hoeft te "zuigen" achter lucht maar ze vlot krijgt dat en ENKEL dat is ram air
 
burn your rubber not your soul
StreetFighter 24-6-2004 22:34 Print reply
Posts: 173
ram-air werkte niet op brommer..is snelheid veel te laag voor..volgens motor blad pas nuttig vanaf ong. 180 km/u ofzo
 
StreetFighter 24-6-2004 22:39 Print reply
Posts: 173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StreetFighter

ram-air werkte niet op brommer..is snelheid veel te laag voor..volgens motor blad pas nuttig vanaf ong. 180 km/u ofzo


op racemotoren zit wel ram-air

Dit bericht is ge-edit door StreetFighter op 24-6-2004 22:40
 
koen-z 24-6-2004 22:40 Print reply

Posts: 3702
ja ja, dat heb ik onderhand wel begrepen.
 

Dit topic is 1993 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved