Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 762 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19951 - Honen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bierie 24-6-2004 15:04 Print topicpost
Posts: 128
Zou ik deze cilinder van mijn mtx 125 laten honen?




Zelf weet ik niet goed hoe je dit zo kunt zien. Er zijn geen diepe krassen, maar wel kleintjes die niet voelbaar zijn.
Alvast bedankt!

 

brommercrazy 24-6-2004 15:06 Print reply

Posts: 2594
125 r? wel gietijzer, ja dan kun je hem honen,er begint zich al een stootrand te vormen
 
Joscross 24-6-2004 15:06 Print reply

Posts: 12501
Wand is gewoon goed..
Ziet er trouwens uit als nicasil

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 24-6-2004 15:07
 
mr200r 24-6-2004 15:49 Print reply
Posts: 5122
Wat is het een mtx125 rw blokcode jd05.
is net als bij een 200 nicasil.
En het hoeft niet gehoont te worden ziet er nog goed uit.

Dit bericht is ge-edit door mr200r op 24-6-2004 18:44
 
mr200r
Hardcore 24-6-2004 16:09 Print reply

Posts: 699
tenzij je hem nog wil opvoeren
zou ik zelf dan die 160 cc malossi gaan halen
dat was ik zelf ook vanplan als ik een mtx125r blokje had.

 
De Schout 24-6-2004 19:10 Print reply
Posts: 5327
zo te zien zit er een gietijzeren bus in. en die wand ziet er helemaal niet zo best meer uit hoor, zou em maar is op laten meten..
 
tune tweak fiddle bang bummer
koen-z 24-6-2004 19:11 Print reply

Posts: 3702
zolang het best rijd en je prestaties nie achteruitgaan nix an doen denk?
 
Bierie 24-6-2004 19:52 Print reply
Posts: 128
Ik zou niet weten hoe hij eerst was, want ik heb hem zo gekocht. Ik voel een kleine stootrand, maar nog niet zo hard.
Tweede vraag: is het normaal dat als ik mijn vliegwiel omdraai, dat in stappen gaat en niet in een keer doordraait?

 
-Niellesie- 24-6-2004 19:56 Print reply

Posts: 6454
laten honen en overmaat zuiger kopen, en het is een gietijzer kijk maar bij uitlaatpoort
 
allalallalallalalallalala
suzuki rijder 24-6-2004 19:58 Print reply

Posts: 2322
deze had ik pas gehoned als ik geen power meer had want de want ziet er nog erg netjes uit

en ja op vraag twee het is heel normaal dat als je aan het vliegwiel draaid dat dat in stappen gaat


Dit bericht is ge-edit door suzuki rijder op 24-6-2004 20:02
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
Bierie 24-6-2004 20:09 Print reply
Posts: 128
Ok, dan denk ik dat ik dat ga doen. Ik kan mijn vliegwiel wel een beetje op en af bewegen, maar dat kan niet zoveel kwaad zeker? De mtx heeft altijd origineel gereden...
Heeft er toevallig iemand tekeningen van het blok enz?
 
Muerte aka Ozzy 24-6-2004 20:12 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bierie

Ok, dan denk ik dat ik dat ga doen. Ik kan mijn vliegwiel wel een beetje op en af bewegen, maar dat kan niet zoveel kwaad zeker? De mtx heeft altijd origineel gereden...
Heeft er toevallig iemand tekeningen van het blok enz?


op en neer bewegen is meestal speling op de lagers.. dat betekend dat je toe bent aan nieuwe krukaslagers
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
mr200r 24-6-2004 21:14 Print reply
Posts: 5122
Als het een JD05 blok is heb ik boeken in
frans en engels.
 
mr200r
PaulTSX 24-6-2004 21:18 Print reply

Posts: 485
moet je de cilinder en de zuiger erafhalen.
Daarna leg je de cilinder met de bovenkant op een vlak oppervlak (tafel ofzo) en duw je de zuiger erin.
Als de cilinder slecht is valt de zuiger gewoon naar beneden.
als de cilinder goed is zakt de zuiger langzaam naar beneden (en hoor je ook zo'n whoesj geluidje)

Dit bericht is ge-edit door PaulTSX op 24-6-2004 21:20
 
http://groups.msn.com/paultsx
Muerte aka Ozzy 24-6-2004 21:21 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaulTSX

moet je de cilinder en de zuiger erafhalen.
Daarna leg je de cilinder met de bovenkant op een vlak oppervlak (tafel ofzo) en duw je de zuiger erin.
Als de cilinder slecht is valt de zuiger gewoon naar beneden.
als de cilinder goed is zakt de zuiger langzaam naar beneden (en hoor je ook zo'n whoesj geluidje)

Dit bericht is ge-edit door PaulTSX op 24-6-2004 21:20


dan hoeft je cilinder niet slecht te zijn hoor.. dan kunnen ook gewoon je zuigerveren versleten zijn..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
SkaBla [Pim] 24-6-2004 21:38 Print reply

Posts: 4659
als je cilinder goed is, dan zakt je zuiger helemaal niet vanzelf
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

Dit topic is 872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved