Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - turbo voor mt???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19950 - turbo voor mt???
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pingu 24-6-2004 18:02 Print reply
Posts: 1842
ram-air kan opzich best, moet alleen luchtbox en carb (vlotter). met elkaar in verbinding zetten met slangetje. Maat van mij heeft het, je merkt er enkel niets van, afstellen is trouwens geen probleem, mits je vlotter en airbox maar met elkaar verbind. Dat het pas boven de 220 zou werken slaat natuurlijk nergens op... ligt aan allerlei dingen.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
bram_senda_r1 24-6-2004 18:20 Print reply
Posts: 232
je kan een pc ven op je luchtfilter zetten heb een maat van mij ook gedaan werkt best goed maar hij trekt er alleen maar harder van op.
 
[RRT] Lost-P 24-6-2004 18:26 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bram_senda_r1

je kan een pc ven op je luchtfilter zetten heb een maat van mij ook gedaan werkt best goed maar hij trekt er alleen maar harder van op.


jow, dus hij gaat er niet ineens 1000 toeren meer van draaien waardoor de snelheid omhoog gaat?
 
Chille Tune shit dan
bram_senda_r1 24-6-2004 18:29 Print reply
Posts: 232
neej dat niet hij komt alleen sneller op zen toeren dus kun je een zwaardere vertanding nemen dan trekt ie ong. hetzelfde op als eerst maar rijd tog iets harder.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]


jow, dus hij gaat er niet ineens 1000 toeren meer van draaien waardoor de snelheid omhoog gaat?

 
[RRT] Lost-P 24-6-2004 18:33 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bram_senda_r1

neej dat niet hij komt alleen sneller op zen toeren dus kun je een zwaardere vertanding nemen dan trekt ie ong. hetzelfde op als eerst maar rijd tog iets harder.[...]




hmm laat maar zitten, sarcasme is soms moeilijk te begrijpen denk ik
 
Chille Tune shit dan
JCG 24-6-2004 18:39 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bram_senda_r1

je kan een pc ven op je luchtfilter zetten heb een maat van mij ook gedaan werkt best goed maar hij trekt er alleen maar harder van op.


, damn zo'n pc fan wil ik hebben, hij verplaats dus iets van 10 liter per second, anders is het alleen een obstakel in je luchtfilter.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
POM 24-6-2004 19:14 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]


, damn zo'n pc fan wil ik hebben, hij verplaats dus iets van 10 liter per second, anders is het alleen een obstakel in je luchtfilter.


kan je wel leuk doen... maar het kost de motor wel minder kracht om te laten aanzuigen mits hij er extra is bij geplaatst naast het gewone gat maar of het helpt .

btw ik had ook ooit iets bedacht wat ook niet egt goed werd gekeurd...
miss. dat het werkt in combinatie met ramair dat er een klepje tussen zit (in de lucht toevoer


Dit bericht is ge-edit door POM op 24-6-2004 19:17
 
Baasbas 25-6-2004 21:16 Print reply
Posts: 2176
vergeet het nou maar op 2takt..

4takt ol?

http://z1000.schwabe...umbnails.php?album=8
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Blorn 25-6-2004 21:24 Print reply

Posts: 13825
Fans zijn niet bedoeld om druk op te bouwen, alleen om lucht te verplaatsen. En werken dus ook echt niet als een turbo.
 
slipknotgek 25-6-2004 21:44 Print reply
Posts: 18
turbo op een brommer heeft geen efekt want voor een turbo moet je een bar of 3 oli druk hebben en is dus het efect van het gewonne vermoge weg door een oli pomp die aangedreeven moet worden
 
Martin mt5 knol 25-6-2004 21:48 Print reply

Posts: 2211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

[...]


kan je wel leuk doen... maar het kost de motor wel minder kracht om te laten aanzuigen mits hij er extra is bij geplaatst naast het gewone gat maar of het helpt .

btw ik had ook ooit iets bedacht wat ook niet egt goed werd gekeurd...
miss. dat het werkt in combinatie met ramair dat er een klepje tussen zit (in de lucht toevoer
afbeelding

Dit bericht is ge-edit door POM op 24-6-2004 19:17


Uhm jaha.... Druk opbouwen en daarna in de filter weer laten verdwijnen? Dat zal werken...
 
brommerforum stinkt
Blorn 25-6-2004 22:26 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slipknotgek

turbo op een brommer heeft geen efekt want voor een turbo moet je een bar of 3 oli druk hebben en is dus het efect van het gewonne vermoge weg door een oli pomp die aangedreeven moet worden
Oliedruk op een 2t

2t op brommer heeft wel nut, maar werkt de werking van de uitlaat wel erg tegen.
 
Neonlampje 27-6-2004 10:40 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

ram air , jah , kan , b=nut , nee , alleen meer herrie , klote om aftestellen want op lage snelheil te veel benzine , en op hage snelheid weer te schraal , etc etc .

maar heeft wel effect op de ometrainer van onze blauwe vrienden , je verzuipt je brommer dan gegantische .

turbo : je werkt nu met gewoon 1 atmosfeer , en geen overdruk .
als jij bijv. iets kan maken dat je bijv. 0.2 Bar overdruk krijgt dan werk je met 1.2 atmosfeer , duzz als jij bijv met een 24mm rijd , gaat die maal 1.2 = 28.8mm carburateur effect heb je dan . dan miosschien handig als jij bijv een te kleine carb hebt.

werkte het maar zo makkelijk he
 
bartc 27-6-2004 11:52 Print reply

Posts: 176
Ik had ook een keer wat gelezen over een speciaal brandstof mengsel met nitro. Moet je maar es lezen kweet niet of het kan werken maar het klinkt wel leuk: http://home.planet.n...uitleg.htm#resultaat
 
damage 27-6-2004 12:23 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

ram air , jah , kan , b=nut , nee , alleen meer herrie , klote om aftestellen want op lage snelheil te veel benzine , en op hage snelheid weer te schraal , etc etc .

maar heeft wel effect op de ometrainer van onze blauwe vrienden , je verzuipt je brommer dan gegantische .

turbo : je werkt nu met gewoon 1 atmosfeer , en geen overdruk .
als jij bijv. iets kan maken dat je bijv. 0.2 Bar overdruk krijgt dan werk je met 1.2 atmosfeer , duzz als jij bijv met een 24mm rijd , gaat die maal 1.2 = 28.8mm carburateur effect heb je dan . dan miosschien handig als jij bijv een te kleine carb hebt.

en als je met te veel overdruk gaat werken blijf je je membraam open blazen .

o jah heb al een slopen denken hier over en aangezien toch niemand met oliepomp rijd kan je het met een vertanding en een lamallepomp proberen .

Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 24-6-2004 17:40


Vergeet je nou niet dat het om de oppervlakte van de carbu gaat, en niet om de doorlaat?

En het valt tegen om zulk soort dingen van te voren te zeggen, denk alleen al aan het constant houden van de druk, hoe wil je de turbo aandrijven? En een turbo vind het ook wel leuk om gesmeerd te worden..

Dat van die lamelmessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

ram air , jah , kan , b=nut , nee , alleen meer herrie , klote om aftestellen want op lage snelheil te veel benzine , en op hage snelheid weer te schraal , etc etc .

maar heeft wel effect op de ometrainer van onze blauwe vrienden , je verzuipt je brommer dan gegantische .

turbo : je werkt nu met gewoon 1 atmosfeer , en geen overdruk .
als jij bijv. iets kan maken dat je bijv. 0.2 Bar overdruk krijgt dan werk je met 1.2 atmosfeer , duzz als jij bijv met een 24mm rijd , gaat die maal 1.2 = 28.8mm carburateur effect heb je dan . dan miosschien handig als jij bijv een te kleine carb hebt.

en als je met te veel overdruk gaat werken blijf je je membraam open blazen .

o jah heb al een slopen denken hier over en aangezien toch niemand met oliepomp rijd kan je het met een vertanding en een lamallepomp proberen .

Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 24-6-2004 17:40


Vergeet je nou niet dat het om de oppervlakte van de carbu gaat, en niet om de doorlaat?

En het valt tegen om zulk soort dingen van te voren te zeggen, denk alleen al aan het constant houden van de druk, hoe wil je de turbo aandrijven? En een turbo vind het ook wel leuk om gesmeerd te worden..

Dat van die lamellenpomp is leuk bedacht, maar dan is het niet een turbo maar een supercharger, en die brengt ook nogal nadelen met zich mee.

Membraan zal ws niet gaan zweven door de druk, en wat dan nog, met zeer slecht suitende membraankleppen valt ook te rijden.

Ook op een 4-takt heeft een turbo echt niet alleen maar voordelen..

Oja en over die turbo op puch: dream on..

Een fan van een computer is echt totaal niet geschikt. En dat zou meer een charger dan een turbo zijn.

Hoe komt het toch dat er zoveel mensen zomaar wat verzinnen en het dan willen onderbouwen door te zeggen dat ze het geprobeerd hebben en dat het werkt??!
 

Dit topic is 6733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved