Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - turbo voor mt???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 973 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19950 - turbo voor mt???
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Muerte aka Ozzy 24-6-2004 15:41 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stier

maar jongens...
ff over die rijwind is dat nou een goed idee of is dat gewoon iets dat (bijna) niet gaat werken?


het zal bijna niet gaan werken lijkt mij.. bij motoren leverd het een paar pk's op ook niet razend veel of zo, dus dan zal het bij een brommer helemaal nihil zijn..

ik wil trouwens niet zeggen dat je het niet moet proberen, k ben wel nieuwsgierig of je er verschil door merkt (denk het niet maar oke)

Dit bericht is ge-edit door Muerte aka Ozzy op 24-6-2004 15:41
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
JCG 24-6-2004 15:42 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stier

maar jongens...
ff over die rijwind is dat nou een goed idee of is dat gewoon iets dat (bijna) niet gaat werken?


Ik denk niet dat het gaat werken. maar als je het een beetje mooi maakt, dan heeft het optisch een voordeel
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
stier 24-6-2004 15:43 Print reply
Posts: 10
ja man!!! ik denk het ook....
even zoeken hoor waar zouden ze een supercharger verkopen voor een mt.... nergens dus...
en dat ga ik dus ook niet zelf maken!
 
stier 24-6-2004 15:45 Print reply
Posts: 10
wat ik me nou net bedenk...
met die rijwind, volgens mij heh moet je dan ?gt niet gaan rijden wanneer het regent
 
JCG 24-6-2004 15:45 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stier

ja man!!! ik denk het ook....
even zoeken hoor waar zouden ze een supercharger verkopen voor een mt.... nergens dus...
en dat ga ik dus ook niet zelf maken!


Nee duh, ze zijn nergen te vinden. Denken je niet dat half nederland er mee rond rijden als als makkelijk te maken zou zijn?
De enige 2 takt die ik ken die hem een compressor werkt, is de kreidler die voor wereld snelheid record is gebruikt. ff linkje zoeken

Dit bericht is ge-edit door JCG op 24-6-2004 15:46
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
MB-SpEeDfReAk 24-6-2004 15:50 Print reply
Posts: 612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stier

wat ik me nou net bedenk...
met die rijwind, volgens mij heh moet je dan ?gt niet gaan rijden wanneer het regent

jij moet ook niet denken...
 
88
JCG 24-6-2004 15:59 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stier

wat ik me nou net bedenk...
met die rijwind, volgens mij heh moet je dan ?gt niet gaan rijden wanneer het regent


je moet het ook niet met een straat brommer doen, als je er al aan begint. Dan kan je beter nog een mt/b bij kopen en daar op bouwen. Want je kan dan beter zonder filter gaan rijden. Als je ram air wilt gaan gebruik, want anders verpest de filter het weer door te veel weerstand.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
JCG 24-6-2004 16:01 Print reply
Posts: 1531
plaatje gevonden van kreidler met compressor:

misschien nog wel een leuke site om eens door te lezen: http://www.kreidler....topic.php?t=1135.php
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
stier 24-6-2004 16:08 Print reply
Posts: 10
Quote:
je moet het ook niet met een straat brommer doen, als je er al aan begint. Dan kan je beter nog een mt/b bij kopen en daar op bouwen. Want je kan dan beter zonder filter gaan rijden. Als je ram air wilt gaan gebruik, want anders verpest de filter het weer door te veel weerstand.



ik heb een extra mt, das geen probleem.
maar ik was van plan om bij de ram-air inlaat er gewoon een kous over heen te doen ipv. luchtfilter

 
JCG 24-6-2004 16:10 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stier

[...]


ik heb een extra mt, das geen probleem.
maar ik was van plan om bij de ram-air inlaat er gewoon een kous over heen te doen ipv. luchtfilter


Je kan het altijd proberen. Ik ben in hart en nieren een pessimist, dus niet te veel van me aantrekken . Maar denk wel dat dat er goed uit gaat zien, een bigass lucht happer aan de zijkant, en dan tegen scootersjonnie zeggen dat je er 50 km/u harder door gaat
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
stier 24-6-2004 16:15 Print reply
Posts: 10
das idd ?gt knetterleuk!!!!!
maar als ik dit ga maken maak ik 2 luchthappers aan allebij de kanten 1
 
LovePeace 24-6-2004 16:18 Print reply

Posts: 222
dan krijgje net zown plaatje als die bimota tesi millenium.. ff plaatje zoeke


dat zwarte dingetje op die onderste foto

http://www.motorwere...=5&jaargang=2004

Dit bericht is ge-edit door LovePeace op 24-6-2004 16:20
 
-Tom- 24-6-2004 16:53 Print reply

Posts: 4151
Dat ramair idee kan best. Gewoon een colafles oid naar voren plaatsen. Zo wordt het drukverschil groter (delta P) waardoor er dus meer lucht inwilt.
 
FTS Member
Teunmenator 24-6-2004 17:29 Print reply

Posts: 2524
Zou je ook een turbo kunnen maken die eigenlijk veel van je cilinder vergt, maar dat je hem aan en uit kunt zetten zodat je een soort van boost krijgt. Ik weet niet of spiritus bijvoorbeeld zou helpen hierbij? (En kom nou niet met nitraat injectie enzo, ik bedoel eigenlijk iets dat je zelf kunt fixe)
 
RS_70_power 24-6-2004 17:37 Print reply

Posts: 1990
ram air , jah , kan , b=nut , nee , alleen meer herrie , klote om aftestellen want op lage snelheil te veel benzine , en op hage snelheid weer te schraal , etc etc .

maar heeft wel effect op de ometrainer van onze blauwe vrienden , je verzuipt je brommer dan gegantische .

turbo : je werkt nu met gewoon 1 atmosfeer , en geen overdruk .
als jij bijv. iets kan maken dat je bijv. 0.2 Bar overdruk krijgt dan werk je met 1.2 atmosfeer , duzz als jij bijv met een 24mm rijd , gaat die maal 1.2 = 28.8mm carburateur effect heb je dan . dan miosschien handig als jij bijv een te kleine carb hebt.

en als je met te veel overdruk gaat werken blijf je je membraam open blazen .

o jah heb al een slopen denken hier over en aangezien toch niemand met oliepomp rijd kan je het met een vertanding en een lamallepomp proberen .

Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 24-6-2004 17:40
 
draai / frees werk ==>> PM of email me

Dit topic is 6734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved