Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - turbo voor mt???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19950 - turbo voor mt???
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 6747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stier 24-6-2004 14:48 Print topicpost
Posts: 10
ik heb een 70cc mt5 met een 18mm keihin, rijdt 95 maar moet sneller ik zat dus te denken om een constructie te maken van pvc pijpjes om rijwind te vangen dat rechtstreeks naar me carb gaat. heeft iemand hier (andere) ideën voor ik zat zelf ook te denken om zelf een turbo te maken...
 

brommercrazy 24-6-2004 14:55 Print reply

Posts: 2594
Dat heeft geen zin, als je nog harder wilt, neem je een 80 blok met een 110 malossi.
 
Joscross 24-6-2004 14:55 Print reply

Posts: 12501
Lees dit topic maar eens door dan denk ik dat je je meteen bedenkt over een turbo
http://www.brommerforum.nl/showtopic/14202

En dat rijwind vangen heet raimair, en dat is pas effectief boven de 220 km per uur geloof ik
 
[RRT] Lost-P 24-6-2004 15:04 Print reply
Posts: 4578
Ram-air heeft denk ik bij een wat lagere snelheid ook al wel nut Maar een Turbo op je brommertje gaat m idd niet worden...uiteindelijk kost t je meer vermogen dan dat je er mee wint en t is echt TE moeilijk om (goed) uit te voeren...


Edit: Typolio

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 24-6-2004 15:05
 
Chille Tune shit dan
stier 24-6-2004 15:11 Print reply
Posts: 10
ik heb eens zonder luchtfilter gevoeld hoe bizar veel lucht me carb naar binne zuigt...
kan tog geen kwaad als ik dr wat extra lucht bij pomp dmv rijwind (dan hoeft me carb minder aan te zuigen) of gewoon door een klein blaasmotortje
 
bartos 24-6-2004 15:22 Print reply

Posts: 1372
met een blaas aparaat moet je juist meer lucht naar binnen blazen dan hij door zich zelf aanzuigt want ander geeft het allen maar weerstand. Dus moet je ff uitrekken hoeveel lucht je cilinder aanzuig op top toeren. En dan een ventulator vinden die even veel of meer liter verplaats. Want je praat over velle liter's
 
JCG 24-6-2004 15:28 Print reply
Posts: 1531
10.000 rpm X 60 cc = 600.000 cc per minuut. Dat is 600 liter per minuut, en 10 liter per seconde. En dan draai je pas 10.000 toeren, waarschijnlijk draait je motor wel meer.

Dit bericht is ge-edit door JCG op 24-6-2004 15:29
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
hagedis 24-6-2004 15:28 Print reply
Posts: 120
k heb net die komplete topic gelezen over turbo's maar k denk als je gewoon een blaazertje voor je luchtfilter zet (dat ie de lucht er makkelijker inzuigt) dat hij dan best eens sneller op ken trekken...
Maar je ken op een honda monkey of iets dergelijks wel een turbo maken met een overdruk ventiel derop... krijg je wel zon vette TSS bij het overschakelen, beter!!
 
JCG 24-6-2004 15:30 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hagedis

k heb net die komplete topic gelezen over turbo's maar k denk als je gewoon een blaazertje voor je luchtfilter zet (dat ie de lucht er makkelijker inzuigt) dat hij dan best eens sneller op ken trekken...
Maar je ken op een honda monkey of iets dergelijks wel een turbo maken met een overdruk ventiel derop... krijg je wel zon vette TSS bij het overschakelen, beter!!


op een monkey kan het wel, omdat dat een viertakt blok is. maar het probleem is dan een turbo te vinden die klein genoeg is.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Joscross 24-6-2004 15:32 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

10.000 rpm X 60 cc = 600.000 cc per minuut. Dat is 600 liter per minuut, en 10 liter per seconde. En dan draai je pas 10.000 toeren, waarschijnlijk draait je motor wel meer.

Dit bericht is ge-edit door JCG op 24-6-2004 15:29

Ik dacht dat je complete cilinderinhoud niet vervangen wordt per slag hoor
 
maartenb 24-6-2004 15:32 Print reply

Posts: 914
ik heb ook wel eens een turbo op een puch gestouwt maar hij kreeg te veel lucht en een grotere sproeier helpte niet
 
hallo
JCG 24-6-2004 15:36 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Ik dacht dat je complete cilinderinhoud niet vervangen wordt per slag hoor


Was maar een ruwe schatting van mij , maar het gaat om het idee. Want waarschijnlijk draai je motor ook wel meer toeren dan 10.000 van je een beetje snelle cilinder heb.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
JCG 24-6-2004 15:37 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maartenb

ik heb ook wel eens een turbo op een puch gestouwt maar hij kreeg te veel lucht en een grotere sproeier helpte niet

Das nog een bij komend problemen, je moet met injectie gaan werken, omdat je je varb op onderdruk werkt.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
stier 24-6-2004 15:37 Print reply
Posts: 10
wat voor turbo was dat dan?
een zelfgemaakte? zoja hoe heb je die gemaakt dan?

 
stier 24-6-2004 15:39 Print reply
Posts: 10
maar jongens...
ff over die rijwind is dat nou een goed idee of is dat gewoon iets dat (bijna) niet gaat werken?
 
JCG 24-6-2004 15:40 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stier

wat voor turbo was dat dan?
een zelfgemaakte? zoja hoe heb je die gemaakt dan?



Ik denk dat je beter naar een supercahrger kan gaan zoeken. Dus een compressor die door en krukas ofzo word aan gedreven. Want als je een turbo (dus aangedreven op je uitlaat gassen) gebruik, gaat de werking van je uitlaat verloren.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel

Dit topic is 6747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved