brommercrazy |
24-6-2004 14:55 |
Posts: 2594 |
Dat heeft geen zin, als je nog harder wilt, neem je een 80 blok met een 110 malossi.
|
|
|
|
Joscross |
24-6-2004 14:55 |
Posts: 12501 |
Lees dit topic maar eens door dan denk ik dat je je meteen bedenkt over een turbo
http://www.brommerforum.nl/showtopic/14202
En dat rijwind vangen heet raimair, en dat is pas effectief boven de 220 km per uur geloof ik
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
24-6-2004 15:04 |
Posts: 4578 |
Ram-air heeft denk ik bij een wat lagere snelheid ook al wel nut Maar een Turbo op je brommertje gaat m idd niet worden...uiteindelijk kost t je meer vermogen dan dat je er mee wint en t is echt TE moeilijk om (goed) uit te voeren...
Edit: Typolio
Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 24-6-2004 15:05
|
|
Chille Tune shit dan |
|
stier |
24-6-2004 15:11 |
Posts: 10 |
ik heb eens zonder luchtfilter gevoeld hoe bizar veel lucht me carb naar binne zuigt...
kan tog geen kwaad als ik dr wat extra lucht bij pomp dmv rijwind (dan hoeft me carb minder aan te zuigen) of gewoon door een klein blaasmotortje
|
|
|
|
bartos |
24-6-2004 15:22 |
Posts: 1372 |
met een blaas aparaat moet je juist meer lucht naar binnen blazen dan hij door zich zelf aanzuigt want ander geeft het allen maar weerstand. Dus moet je ff uitrekken hoeveel lucht je cilinder aanzuig op top toeren. En dan een ventulator vinden die even veel of meer liter verplaats. Want je praat over velle liter's
|
|
|
|
JCG |
24-6-2004 15:28 |
Posts: 1531 |
10.000 rpm X 60 cc = 600.000 cc per minuut. Dat is 600 liter per minuut, en 10 liter per seconde. En dan draai je pas 10.000 toeren, waarschijnlijk draait je motor wel meer.
Dit bericht is ge-edit door JCG op 24-6-2004 15:29
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
hagedis |
24-6-2004 15:28 |
Posts: 120 |
k heb net die komplete topic gelezen over turbo's maar k denk als je gewoon een blaazertje voor je luchtfilter zet (dat ie de lucht er makkelijker inzuigt) dat hij dan best eens sneller op ken trekken...
Maar je ken op een honda monkey of iets dergelijks wel een turbo maken met een overdruk ventiel derop... krijg je wel zon vette TSS bij het overschakelen, beter!!
|
|
|
|
JCG |
24-6-2004 15:30 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hagedis
k heb net die komplete topic gelezen over turbo's maar k denk als je gewoon een blaazertje voor je luchtfilter zet (dat ie de lucht er makkelijker inzuigt) dat hij dan best eens sneller op ken trekken...
Maar je ken op een honda monkey of iets dergelijks wel een turbo maken met een overdruk ventiel derop... krijg je wel zon vette TSS bij het overschakelen, beter!!
op een monkey kan het wel, omdat dat een viertakt blok is. maar het probleem is dan een turbo te vinden die klein genoeg is.
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
Joscross |
24-6-2004 15:32 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JCG
10.000 rpm X 60 cc = 600.000 cc per minuut. Dat is 600 liter per minuut, en 10 liter per seconde. En dan draai je pas 10.000 toeren, waarschijnlijk draait je motor wel meer.
Dit bericht is ge-edit door JCG op 24-6-2004 15:29
Ik dacht dat je complete cilinderinhoud niet vervangen wordt per slag hoor
|
|
|
|
maartenb |
24-6-2004 15:32 |
Posts: 914 |
ik heb ook wel eens een turbo op een puch gestouwt maar hij kreeg te veel lucht en een grotere sproeier helpte niet
|
|
hallo |
|
JCG |
24-6-2004 15:36 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
Ik dacht dat je complete cilinderinhoud niet vervangen wordt per slag hoor
Was maar een ruwe schatting van mij , maar het gaat om het idee. Want waarschijnlijk draai je motor ook wel meer toeren dan 10.000 van je een beetje snelle cilinder heb.
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
JCG |
24-6-2004 15:37 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maartenb
ik heb ook wel eens een turbo op een puch gestouwt maar hij kreeg te veel lucht en een grotere sproeier helpte niet
Das nog een bij komend problemen, je moet met injectie gaan werken, omdat je je varb op onderdruk werkt.
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
stier |
24-6-2004 15:37 |
Posts: 10 |
wat voor turbo was dat dan?
een zelfgemaakte? zoja hoe heb je die gemaakt dan?
|
|
|
|
stier |
24-6-2004 15:39 |
Posts: 10 |
maar jongens...
ff over die rijwind is dat nou een goed idee of is dat gewoon iets dat (bijna) niet gaat werken?
|
|
|
|
JCG |
24-6-2004 15:40 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stier
wat voor turbo was dat dan?
een zelfgemaakte? zoja hoe heb je die gemaakt dan?
Ik denk dat je beter naar een supercahrger kan gaan zoeken. Dus een compressor die door en krukas ofzo word aan gedreven. Want als je een turbo (dus aangedreven op je uitlaat gassen) gebruik, gaat de werking van je uitlaat verloren.
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|