Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vespa ciao moet sneller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19942 - vespa ciao moet sneller
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 21166 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fritsie 24-6-2004 11:51 Print topicpost

Posts: 19
ik heb een vespa ciao snorbrommer hij gaat ongeveer 35 kmph alleen ik wil hem graag wat harder laten lopen. Hij is op een hele boel plaatsen begrenst maar hoe kan ik hem het beste laten opvoeren zonder nieuwe onderdelen te moeten kopen ??

of weet iemand waar een vespa ciao snorbrommer begrenst is ? en hoe je de begrensers er uit moet halen
 

MBX_cruiser 24-6-2004 13:23 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fritsie

ik heb een vespa ciao snorbrommer hij gaat ongeveer 35 kmph alleen ik wil hem graag wat harder laten lopen. Hij is op een hele boel plaatsen begrenst maar hoe kan ik hem het beste laten opvoeren zonder nieuwe onderdelen te moeten kopen ??

of weet iemand waar een vespa ciao snorbrommer begrenst is ? en hoe je de begrensers er uit moet halen


Ik denk dat er een variobegrenzing inzit,
moet je ff de ring tss de 2 poulies op je krukas eruit gooien.
 
xr600r 24-6-2004 13:36 Print reply
Posts: 82
sinds wanneer heeft een vespa een vario? d8 alleen een slipkoppeling..?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-6-2004 13:37 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

[...]


Ik denk dat er een variobegrenzing inzit,
moet je ff de ring tss de 2 poulies op je krukas eruit gooien.


als je dr nix van weet zeg dan nix

vespa is begrensd op luchtfilter en de uitlaat
 
JCG 24-6-2004 13:59 Print reply
Posts: 1531
het motorblok is een begrenzer . Verder kleine carb, uitlaat is ook niet snel, luchtfilter, niet te vergeten de poorttiming is sloom.

Ja ciao zijn std niet snel, maar wel betrouwbaar.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
markje_82 24-6-2004 14:55 Print reply

Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

[...]


als je dr nix van weet zeg dan nix

vespa is begrensd op luchtfilter en de uitlaat


Precies dus gewoon een andere uitlaat op flikkeren. En gaatjes boren in de luchtfilter. Anders schiet ut nie op!
 
Het begin van het einde, of het einde van het begin???
Fritsie 24-6-2004 17:34 Print reply

Posts: 19
er zit verder nergens een begrenzer die je er uit kan haleN ??? want een kameraad van mij heeft een vespa en die loopt 50 maar misschein is dat een 50 cc en die van mij 25 cc :_U

 
F!ump 24-6-2004 17:37 Print reply

Posts: 654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fritsie

er zit verder nergens een begrenzer die je er uit kan haleN ??? want een kameraad van mij heeft een vespa en die loopt 50 maar misschein is dat een 50 cc en die van mij 25 cc :_U



beide zijn 50cc...
Jouwe is waarschijnlijk een snor, dus poorttiming is nog meer verneukt en ook carter is kleiner(?) binnenin.

Ook je achterpoulie is groter... bij een brom staat er 45 op en bij een snor 25

Dit bericht is ge-edit door F!ump op 24-6-2004 17:38
 
_michael_ 24-6-2004 18:15 Print reply

Posts: 40
ik heb ook een ciao, tzijn gewoon trage dingen die 3 buisjes van je luchtfilter halen helpt misschien al iets, maar als je echt hard wil gaan moet je andere onderdelen erop zetten (uitlaat, carb, cilinder, .. weetikveel )
 
michael
BestBoarder 24-6-2004 22:09 Print reply

Posts: 675
25cc, ga jij je boekje nog s ff goed doorlezen. die bestaan helemaal niet, je hebt er gewoon een die op de inlaat begrenst is das het hele verschil. je moet gewoon die 3 buisjes vanje luchtfilter eraf knippen dat je een groot gat krijgt en een grotere sproeier nemen. 45 ofzo
 
EmielRense.com
snadder 24-6-2004 22:58 Print reply
Posts: 94
op hoeveel moet je dan ongeveer rekenen als je je brommer rond de 60-70 wilt late lope,ben namelijk van plan mij ook zo een te kope
 
bazzz17 25-6-2004 16:12 Print reply
Posts: 86
mijne loopt 65, orginele pijp(komt andere(leo krul)), 58 sproeier, 95 poulie, polini luchtfilter, 13/13 caburateur, en euhm..... groene trekveertjes.....
dat was t zo'n beetje denk ik, niet echt duur dus
 
theredone51 25-6-2004 16:17 Print reply

Posts: 2506
ik doe toch echt iets fout :S
mijn setup:
65cc polini W-poort
carter inlaat uitgefreest en centrale spoelpoort voor de cilinder
13/13 carb
leo-vinci krul uitlaat
vario
maar hij loopt 45 op de autoteller (het waait wel een btje, maar toch gaatem normaal ook niet harder) ,maakt wel veel toeren op top en dikke wheelies
zijn mijn rolletjes misschien wat te licht?


BTW begrenzers in snor:
carb
luchtfilter
bus in de inlaat
bus in de uitlaat
overbrenging in het achterwiel
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
bazzz17 25-6-2004 16:23 Print reply
Posts: 86
vario in vespa ciao???
 
theredone51 25-6-2004 16:41 Print reply

Posts: 2506
ja je kunt een vario op je vespa ciao zetten
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-6-2004 16:49 Print reply

Posts: 10835
hoe werkt dat dan trouwens met aanduwen als je een vario hebt?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 21166 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved