Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi Senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19876 - Derbi Senda
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Vokay 23-6-2004 23:25 Print reply

Posts: 423
heej die ori trage cilinder vind ik niet zo heel traag, en ik haal ook dikke overtoeren met alleeneen snel pijpje. en rebasa is alleen maar de man die derbi begonen is in de jaren 20 ofzo. maar de blokken van alle derbi van af 96 zijn praktich hetzelfede. en hij is best wel begrenst in zn membraam.
mzzls
 
snowboard is beter!!
kpotappel86 23-6-2004 23:28 Print reply

Posts: 2679
snelle cilinder is zo





 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
SMALL HONDA 23-6-2004 23:34 Print reply

Posts: 1575
Ziet er wel netjes uit, fluitpoortjes en best grote spoelers
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Ralf 24-6-2004 8:48 Print reply

Posts: 9073
Net of grote spoelers iets wil zeggen?

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 24-6-2004 8:54
 
koen-z 24-6-2004 8:58 Print reply

Posts: 3702
je kan inderdaad nog nix zeggen als je zo ff op een foto die poorten ziet. sommige cilinders hebben best kleine poortjes en die gaan ook als een kogel.
 
kpotappel86 24-6-2004 10:40 Print reply

Posts: 2679
ik vind het voor een 50cc aardig hard lopen iig... en trekt wel leuk vanaf de 7k tot de 10k... echt power zit tussen 8k en de 10k...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
ties 24-6-2004 11:00 Print reply
Posts: 1333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Vokay

heej die ori trage cilinder vind ik niet zo heel traag, en ik haal ook dikke overtoeren met alleeneen snel pijpje. en rebasa is alleen maar de man die derbi begonen is in de jaren 20 ofzo. maar de blokken van alle derbi van af 96 zijn praktich hetzelfede. en hij is best wel begrenst in zn membraam.
mzzls


lul niet,
membraam begrenzing doet derbi niet aan.
die hebben standaard 6 kleps membraam.
en die trage is niemand ooit gelukt zondet tunen boven de 70 te komen.
ding heb een uitlaat poort waar je je pink niet door heen krijgt.
 
AkroBatik 24-6-2004 11:30 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

[...]


lul niet,
membraam begrenzing doet derbi niet aan.
die hebben standaard 6 kleps membraam.
en die trage is niemand ooit gelukt zondet tunen boven de 70 te komen.
ding heb een uitlaat poort waar je je pink niet door heen krijgt.


I agree. Andere uitlaat en carb merk je nauwelijks. Enige wawt helpt is een andere cilinder of tune beurt.
 
Gunther -> der tollest
Arjan 24-6-2004 11:31 Print reply

Posts: 2483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

[...]


lul niet,
membraam begrenzing doet derbi niet aan.
die hebben standaard 6 kleps membraam.
en die trage is niemand ooit gelukt zondet tunen boven de 70 te komen.
ding heb een uitlaat poort waar je je pink niet door heen krijgt.


Mijn senda heeft dus echt geen 6 klepper

het is een 3 kleps waarvan de andere kant dicht is
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei
Twenteboer 24-6-2004 12:31 Print reply

Posts: 1002
Jij hebt ook oud model he...
 
Apriliars105 24-6-2004 13:08 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twenteboer

Jij hebt ook oud model he...


daar gaat dit topic over!!! Duhh...
 
As finishing touch, God created the Dutch
damage 24-6-2004 13:21 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

[...]


lul niet,
membraam begrenzing doet derbi niet aan.
die hebben standaard 6 kleps membraam.
en die trage is niemand ooit gelukt zondet tunen boven de 70 te komen.
ding heb een uitlaat poort waar je je pink niet door heen krijgt.


Derbi heeft er wel vaker een membraanbegrensing inzittten.

En je hebt 2 soorten std. membranen, 1tje is met 3 kleppen en 1 dichte kant, de andere is 6 kleps. Je hebt ook 2 soorten std spruitstukken, metalen en rubberen. Die rubberen kan je tot 21mm moeiteloos inkrijgen, de metalen zijn een mm of 18 ofzo en werken met een verbindingsrubber. (de rubberen zijn dus duidelijk fijner)

Die slome ori 50 is idd moeilijk op snelheid te krijgen, beste is gewoon een airsal ofzo te halen, of een 2e hands ori '49,9cc' cilinder. (aan de zijkant kan je zien of het oud of nieuw type is. 49,9cc = snel type, 50cc=langzaam type)

Dit bericht is ge-edit door damage op 24-6-2004 13:22
 
Apriliars105 1-7-2004 0:19 Print reply

Posts: 6111
Maar ik heb dus een 3-kleps membraam? kan ik daar niet een grotere/meerklepjes iets van maken?

maareh, de enigste manier om mijn senda nog harder te laten trekken, en ook harder te laten tijden is een andere cilinder? Maar gaat die 49cc snelle ding dan wel goed samen met mijn yasuni uitlaatje?
 
As finishing touch, God created the Dutch
damage 1-7-2004 9:36 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

Maar ik heb dus een 3-kleps membraam? kan ik daar niet een grotere/meerklepjes iets van maken?

maareh, de enigste manier om mijn senda nog harder te laten trekken, en ook harder te laten tijden is een andere cilinder? Maar gaat die 49cc snelle ding dan wel goed samen met mijn yasuni uitlaatje?


Ja, dat gaat wel goed samen. Vriend van me haalde met alles std. en alleen de goedkoopste yasuni bovenlangs 105 @ teller met 13-53 vertanding..(nieuwe type cilinder)
 
Arjan 1-7-2004 10:29 Print reply

Posts: 2483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105



maareh, de enigste manier om mijn senda nog harder te laten trekken, en ook harder te laten tijden is een andere cilinder? Maar gaat die 49cc snelle ding dan wel goed samen met mijn yasuni uitlaatje?


ik heb mijn ori 50cc getuned en ik ben heel tevreden over de prestaties. hij heeft veeel meer power gekregen.
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei

Dit topic is 4500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved