Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi Senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19876 - Derbi Senda
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4510 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Apriliars105 21-6-2004 22:50 Print topicpost

Posts: 6111
ik heb vandaag van een oude bekende voor €1400,- een dderbi senda gekocht. Hij rijdt heel lekker, maar rijdt vrij zacht.

Ik reed naast een vriend op een rieju (onbegrensd) en die reed me er keihard uit. Ik reed maar 73 op zijn teller en dat terwijl er een snelle uitlaat op zit...

Hij maakt wel vrij veel toeren (9000 ofzo) kan het zijn dat er toch nog ergens een begrensing zit? hij trekt best hard, maar ook weer niet zoo hard dat je denkt dat het daardoor gecompenseerd wordt.

Wie weet het?

En wie weet hoe ik de cilinder kan tjoenen?

Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 6-7-2004 9:14
 
As finishing touch, God created the Dutch

SkaBla [Pim] 21-6-2004 23:20 Print reply

Posts: 4659
de lichte tandwiel verhouding....
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Arjan 22-6-2004 0:10 Print reply

Posts: 2483
De cilinder van een oud type senda is langzaam... (de met 50cc opdruk dus)

ik heb een yasuni cross en langere vertanding en ik werd er ook uitgereden door een onbegrensde rieju
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei
Apriliars105 22-6-2004 14:14 Print reply

Posts: 6111
Waarom loopt iedereen dan altijd te blaten hoe goed en snel een derbi blokje is???

mss zit er nog wel een begrenser tussen het spruitestuk en de cilinder,m zo'n plaatje
 
As finishing touch, God created the Dutch
Arjan 22-6-2004 14:18 Print reply

Posts: 2483
op een nieuwe senda zit de 49cc...
die is dus wel snel

en er zit geen begrenzer tussen spruitstuk en carter , carterinlaat

Dit bericht is ge-edit door Arjan op 22-6-2004 14:19
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei
X-treme racer 22-6-2004 14:20 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

de lichte tandwiel verhouding....


dat zal wel niet dan zou die iig wel meer dan 9000 toeren moeten kunnen draaien. je zal wel die langzame cilinder hebben. had ik ook op m'n oude senda reed met metra kit uitlaat en reed nog meer 80
 
scooter zuigen, daarom rijden echte mannen schakel
Apriliars105 22-6-2004 14:22 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan

op een nieuwe senda zit de 49cc...
die is dus wel snel

en er zit geen begrenzer tussen spruitstuk en carter , carterinlaat

Dit bericht is ge-edit door Arjan op 22-6-2004 14:19


Waar zitten normaal de begrenzers dan? Die uit de luchtfilter is er al uit. En er zit een snelle pijp op
 
As finishing touch, God created the Dutch
Arjan 22-6-2004 14:25 Print reply

Posts: 2483
het spruitstuk zelf is klein, ik heb het nog nooit opgemeten, moet ik maar is doen.

de begrenzers zijn uitlaat,luchtfilter en vertanding. en de slome cil.
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei
damage 22-6-2004 15:18 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

Waarom loopt iedereen dan altijd te blaten hoe goed en snel een derbi blokje is???

mss zit er nog wel een begrenser tussen het spruitestuk en de cilinder,m zo'n plaatje


Omdat de nieuwe cilinders van derbi wel echt bijzonder snel zijn voor std. cilinder!
 
Exision 22-6-2004 16:19 Print reply
Posts: 283
Sinds welk bouwjaar zit die "nieuwe" cil er op dan?
 
damage 22-6-2004 16:21 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exision

Sinds welk bouwjaar zit die "nieuwe" cil er op dan?


Ongeveer vanaf '98/'99. Zitten dus OOK op sommige oud model senda's std.

Zijn te herkennen aan '49cc' aan de zijkant.
 
Apriliars105 22-6-2004 16:23 Print reply

Posts: 6111
bij mij staat er rabasa op?????????????????? ja, het is de orignele. Waarom zetten ze er in godsnaam rabasa op.

De derbi rabasa is luchtgekoeld??
 
As finishing touch, God created the Dutch
damage 22-6-2004 16:25 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

bij mij staat er rabasa op?????????????????? ja, het is de orignele. Waarom zetten ze er in godsnaam rabasa op.

De derbi rabasa is luchtgekoeld??


Jep, maar als ik mij niet vergis zijn die ook al wel een stukje ouder? En die hebben nog een gewoon buizenframe?

Daar zit ook een geheel ander blok onder dan onder senda.

je kan het trouwens ook zien aan de poorten, de snelle versie heb ook extra uitlaatpoortjes/hulppoortjes, en die heeft de oude niet.

Dit bericht is ge-edit door damage op 22-6-2004 16:26
 
Arjan 22-6-2004 17:04 Print reply

Posts: 2483
oud type senda heeft ook buizenframe
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei
bram_senda_r1 22-6-2004 17:06 Print reply
Posts: 232
ik heb ook een senda met een yasuni cross hand made uitlaat en een trek vertanding en ik rij precies het zelfde als een onbegrensde rieju. optrekken en top is egt precies hetzelfde.
 
Apriliars105 22-6-2004 17:07 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bram_senda_r1

ik heb ook een senda met een yasuni cross hand made uitlaat en een trek vertanding en ik rij precies het zelfde als een onbegrensde rieju. optrekken en top is egt precies hetzelfde.


Ja, maar heb jij een nieuwe of een oude senda? Wij hebben het over een oud model senda (1996-1998 ofzo)
 
As finishing touch, God created the Dutch

Dit topic is 4510 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved