Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukas bij vliegwiel krom

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 484 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19855 - Krukas bij vliegwiel krom
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3044 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dragonfly 21-6-2004 10:37 Print topicpost

Posts: 486
Ik heb dus mijn blok complete gereviceerd allemaal nieuwe lagers keeringe en pakkingen.
Alleen nu kom ik achter dat me krukas bij vliegwiel krom is. Is dit erg of moet het niet veel uitmaken. Want wil liefst heel me blok goedhebben en als het wa uitmaakt moe ik effe nieuwe kopen

En wat is het verschil qau krukas van MTX-SH en NSR omdat bij de keeringe Faq de maten anders zijn
 
I am going to find myself, if i return before i found myself keep me here

bart de schakelgek 21-6-2004 10:42 Print reply

Posts: 5987
krukas van de een zal wel dikker zijn

maar hoe zie jij dat ie krom is? gaat het vliegwiel op en neer als ie draait dan?

dan gaan vanzelf je spoelen eraan, en je hebt onbalans dus je lagers ook
 
Limburger
Dragonfly 21-6-2004 10:48 Print reply

Posts: 486
Oke wordt dus effe nieuwe krukas kopen

Heb hier 2 gevonde
Voor MTX-SH en NSR
Allebei even duur maar zit er verschil in
NSR keering Krukas rechts : 22x40x8 DGD
MTX-sH keering Krukas rechts : 28x40x8 DGD

Maar heb bijde keeringen liggen

Maar Topracing krukase zijn dat goeie krukase
 
I am going to find myself, if i return before i found myself keep me here
bart de schakelgek 21-6-2004 10:49 Print reply

Posts: 5987
top racing in een honda
zou ik niet doen

je vind 2e hands echt wel iets
 
Limburger
Dragonfly 21-6-2004 10:50 Print reply

Posts: 486
Hoezo moet ik geen topracing er in doen ??
 
I am going to find myself, if i return before i found myself keep me here
bart de schakelgek 21-6-2004 10:54 Print reply

Posts: 5987
doe wat je zelf wilt
maar topracing is soort van immi
bij honda vind ik dat je gewoon ori krukas moet gebruiken, die lijkt mij het beste

maar is echt de as krom? of misschien de as die door het bigend loopt? want anders pers je gewoon nieuw bigend...



ik zou zeggen: kijk ff onder sales, ik zie daar nu al stuk of 4 krukassen staan...

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 21-6-2004 10:57
 
Limburger
Dragonfly 21-6-2004 10:57 Print reply

Posts: 486
als je de krukas laat draaien zie je de as zeg maar ovale rondjes draaien bij de tap einde waar vliegwiel komt

Maar wat er is dan met die top Racer heel erg onstabiel, gaat niet lang mee, maakt het is kapot in me blok want is nog al verschil in prijs Top Racing 75 euro
Originele honda NSR krukas 200 euro
Dus hoef alleen te weten wat er dan slecht is aan de top Racing snap best dat die minder lang mee gaat en zo maar maakt die iets kapot in me blok of wat doetie dan

Dit bericht is ge-edit door Dragonfly op 21-6-2004 11:04
 
I am going to find myself, if i return before i found myself keep me here
PRO TUNING 21-6-2004 11:05 Print reply

Posts: 4000
Top Racing is goed, er zit zelfs een verzilverde big-end kooi in.

Maar hoe heb je je vliegwiel gedemonteerd bij het reviseren ?? , wat er soms gebeurt dat men met een hamer het gedeelte waar het schroefdraad zit scheef slaat, dus dat niet de krukas zelf scheef is - dit gebeurt haast nooit.
Laat je krukas uitrichten / nameten bij een revisiebedrijf.
 
Dragonfly 21-6-2004 11:11 Print reply

Posts: 486
Ik had blok zo gekocht dus
Maar ik zou dus gerust een topracing kunnen nemen schilt me hoop poen

Maar ik heb een vliegwieltrekker gebruikt
 
I am going to find myself, if i return before i found myself keep me here
Dragonfly 21-6-2004 11:15 Print reply

Posts: 486
Maar wat bedoel je dan met verzilverde big end kooi

Is dat steviger of betrouwbaarder of wat is dat ???

 
I am going to find myself, if i return before i found myself keep me here
BlizzarD 21-6-2004 11:28 Print reply

Posts: 2050
Zilver geleid op CuSil (legering van koper en zilver) na het beste warmte. Dit betekend dat je big-end beter gekoelt kunt worden, wat weer resulteerd in een verminderde kans dat je krukas vast komt te staan.

Verder is Top Racing wel gewoon een goed merk hoor, beter als een 2de hands krukas waarvan je nooit zeker weet wat die al allemaal heeft meegemaakt..

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 21-6-2004 11:28
 
Koos non-brommerloos!
Marthin 21-6-2004 11:28 Print reply

Posts: 6164
ik zou ook gewoon een 2ehands ori krukas kopen.

die zijn nog altijd het beste.
 
Dragonfly 21-6-2004 11:53 Print reply

Posts: 486
Ja tweede hands krukas ori zijn wel beter maar je weet nooit wat er aan kan mankeren of zoiets en misschien ben je dan nog verder van huis
 
I am going to find myself, if i return before i found myself keep me here
Dragonfly 21-6-2004 12:42 Print reply

Posts: 486
Heeft er iemand misschien ervaringen met een Top Racing Krukas ( liefst op MTX-SH ) maar wat vond je er goed aan en wat vond je er slecht aan. Ging die sneller of juist langzamer
Ging die snel kapot enz. enz.
 
I am going to find myself, if i return before i found myself keep me here
Bierie 21-6-2004 13:18 Print reply
Posts: 128
Ik had ook voor dat mijn krukas daar scheef was, omdat ik het blok op zijn vliegwiel had laten vallen ...
Ik heb er een tweedehands originele krukas ingezet.
Je kan de krukas ook terug recht laten maken heb ik gehoord, maar hoe je dat juist doet...?
 
[RRT] Lost-P 21-6-2004 14:17 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dragonfly

Heeft er iemand misschien ervaringen met een Top Racing Krukas ( liefst op MTX-SH ) maar wat vond je er goed aan en wat vond je er slecht aan. Ging die sneller of juist langzamer
Ging die snel kapot enz. enz.


van een krukas ga je niet ineens sneller of langzamer ofzo hoor...
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 3044 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved