Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #19849 - Hpi vs Std
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 2541 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joscross |
20-6-2004 22:34 |
Posts: 12501 |
Moet je even zoeken, er is laatst nog een topic geweest over de voordelen van een hpi binnenrotor.
Kan em zelf zo snel niet vinden
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 20-6-2004 22:43
|
|
|
|
wiebutt |
20-6-2004 22:42 |
Posts: 6264 |
oke zal ik doen
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
wiebutt |
20-6-2004 22:54 |
Posts: 6264 |
Ik kan er toch geen 1 vinden die beetje in de buurt komt , kan zij ndat ik scheel zoek , heeft niemand diel ink naar dat topicdan
of mij gewoon antwoord op hpi op mijn mb
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Blukaap2 |
20-6-2004 22:56 |
Posts: 9955 |
Rijd je dagelijks en geregeld in het donker ?
Dan zou ik het sowieso al niet doen.
Maar goed: gasreactie is beter, irritante CDI dip zal weg zijn en zal wat lekkerder lopen, maar stationair moet vrij hoog gezet worden.
Zou het je niet aanraden op zo'n simpele setup.
|
|
Stoere brommers |
|
wiebutt |
20-6-2004 22:58 |
Posts: 6264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Rijd je dagelijks en geregeld in het donker ?
Dan zou ik het sowieso al niet doen.
Maar goed: gasreactie is beter, irritante CDI dip zal weg zijn en zal wat lekkerder lopen, maar stationair moet vrij hoog gezet worden.
Zou het je niet aanraden op zo'n simpele setup.
er zijn ook van die dingen voor licht te krijgen , en zou zon cdi helpen die 1000 toere extra maakt
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
brutus |
20-6-2004 22:59 |
Posts: 7934 |
me vriend rijd er mee met 50 eurocilindro proma uitlaat op een mtx sh.
ik ga over 2 weken ook kopen op een mtx sh met metra kit mx uitlaat, 50cc euro cilindro en 20mm mikuni
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
Blukaap2 |
20-6-2004 23:03 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wiebutt
[...]
er zijn ook van die dingen voor licht te krijgen , en zou zon cdi helpen die 1000 toere extra maakt
15W ja, daar kun je een kaarsje mee laten branden als je geluk hebt .
En een andere CDI moet je gewoon een beetje proberen, is heel slecht te zeggen welke het goed doen.
|
|
Stoere brommers |
|
Muerte aka Ozzy |
20-6-2004 23:07 |
Posts: 3255 |
als je dan toch licht wil, dan ros je ergens een accu'tje tussen of zo, en zet je hem aan als je gaat rijden wanneer het donker is.. want met 15W schiet het ook niet op..
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
wiebutt |
20-6-2004 23:12 |
Posts: 6264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutus
me vriend rijd er mee met 50 eurocilindro proma uitlaat op een mtx sh.
ik ga over 2 weken ook kopen op een mtx sh met metra kit mx uitlaat, 50cc euro cilindro en 20mm mikuni
Goede verbeteringen ?
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
wiebutt |
20-6-2004 23:13 |
Posts: 6264 |
En dan rijd ik 1 dag met licht en dan kan ik weer de accu joggger erop gooien is opzicht wel ene optie
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Blukaap2 |
20-6-2004 23:15 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Muerte aka Ozzy
als je dan toch licht wil, dan ros je ergens een accu'tje tussen of zo, en zet je hem aan als je gaat rijden wanneer het donker is.. want met 15W schiet het ook niet op..
4Ah accu in een brommer (is al een aardige).
30W voorlicht (je wilt wel iets zien), 5W achterlicht, nog 5W tellerverlichting, dus 40W in totaal.
Kun je (als ik nog goed kan rekenen ) een goed uur met licht rijden.
|
|
Stoere brommers |
|
wiebutt |
20-6-2004 23:16 |
Posts: 6264 |
Ik heb 12 volt accu 5 ampere dacht ik , zou dat verschil maken , een uur is best weinig
maar what about the hpi prestaties
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
John Huijben |
20-6-2004 23:20 |
Posts: 2433 |
binnenrotor lijkt me een beetje een dure oplossing, een nieuwe cdi kopen lijkt me helemaal een slecht plan.
maarja je moet wat he.
ik heb een daytona cdi gekocht, de dip bij de 7000 tpm is nu weg, de powerband verloopt vloeiender, begint eerder en eindigt veel later.
ook kunnen ze meer toeren draaien.
voorbeeldje :
mn MTX-sh met ori 50cc, proma uitlaat en 16 keihin liep opzich wel goed, draaide zon 8.5k uit de powerband ( begont ie te haperen ) onbelast 9k hij haalde 65 op top
met daytona cdi draait hij 11k onbelast en heeft hij een powerband tot de 10k.
hij begint ongeveer 500 tpm eerder.
top is nu 70.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
CraftyVirus |
20-6-2004 23:49 |
Posts: 1530 |
Quote:
binnenrotor lijkt me een beetje een dure oplossing, een nieuwe cdi kopen lijkt me helemaal een slecht plan.
maarja je moet wat he.
ik heb een daytona cdi gekocht, de dip bij de 7000 tpm is nu weg, de powerband verloopt vloeiender, begint eerder en eindigt veel later.
ook kunnen ze meer toeren draaien.
voorbeeldje :
mn MTX-sh met ori 50cc, proma uitlaat en 16 keihin liep opzich wel goed, draaide zon 8.5k uit de powerband ( begont ie te haperen ) onbelast 9k hij haalde 65 op top
met daytona cdi draait hij 11k onbelast en heeft hij een powerband tot de 10k.
hij begint ongeveer 500 tpm eerder.
top is nu 70.
het zelfde principe van chiptuning bij auto's..
Dit bericht is ge-edit door CraftyVirus op 20-6-2004 23:51
|
|
WOOJOOOO |
|
Polleke |
21-6-2004 0:04 |
Posts: 419 |
heb zelf in mijn scoot altijd met een 7ah accu gereden daar brande 35w voorlampje op, 10w achterlicht+15w remlicht, tellerverlichting en benzine meter op, claxon, enknipperlichten.
hiermeej kon ik gewoon heel de avond rijden, dus zeg maar een goede 2 a 3 uur in totaal. alleen het laden werd je misselijk van.
heb hem nu inmiddels met een erg zwakke lichtspoel op men ontsteking en een spanningsregelaar ertussen om licht bij te laden, nu doe ik ongeveer 4 a 5 uur met een volle accu. maar ben blij dat ik er vanaf ben, werkte echt voor geen meter steeds accu opladen en dergelijke
|
|
Crazy Honda Team |
|
Dit topic is 2541 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|