Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hpi vs Std

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1253 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19849 - Hpi vs Std
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2452 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wiebutt 20-6-2004 22:22 Print topicpost

Posts: 6264
Ik zit aan een hpi plus zon 12 volt systeem voor me honda mb te denken , of 6 volt weet niet wat het is .
Maar is het nou echt dat bedrag van ongeveer 300 euro waard?
Mijn setup is :
Polini 70
20mm mikuni
Homoet 70 s

Dus ik vraag me beetje af wat jullie ervaringen ermee zijn
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C

Joscross 20-6-2004 22:34 Print reply

Posts: 12501
Moet je even zoeken, er is laatst nog een topic geweest over de voordelen van een hpi binnenrotor.

Kan em zelf zo snel niet vinden

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 20-6-2004 22:43
 
wiebutt 20-6-2004 22:42 Print reply

Posts: 6264
oke zal ik doen

 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
wiebutt 20-6-2004 22:54 Print reply

Posts: 6264
Ik kan er toch geen 1 vinden die beetje in de buurt komt , kan zij ndat ik scheel zoek , heeft niemand diel ink naar dat topicdan
of mij gewoon antwoord op hpi op mijn mb
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Blukaap2 20-6-2004 22:56 Print reply

Posts: 9953
Rijd je dagelijks en geregeld in het donker ?
Dan zou ik het sowieso al niet doen.

Maar goed: gasreactie is beter, irritante CDI dip zal weg zijn en zal wat lekkerder lopen, maar stationair moet vrij hoog gezet worden.

Zou het je niet aanraden op zo'n simpele setup.
 
Stoere brommers
wiebutt 20-6-2004 22:58 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Rijd je dagelijks en geregeld in het donker ?
Dan zou ik het sowieso al niet doen.

Maar goed: gasreactie is beter, irritante CDI dip zal weg zijn en zal wat lekkerder lopen, maar stationair moet vrij hoog gezet worden.

Zou het je niet aanraden op zo'n simpele setup.


er zijn ook van die dingen voor licht te krijgen , en zou zon cdi helpen die 1000 toere extra maakt
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
brutus 20-6-2004 22:59 Print reply

Posts: 7934
me vriend rijd er mee met 50 eurocilindro proma uitlaat op een mtx sh.

ik ga over 2 weken ook kopen op een mtx sh met metra kit mx uitlaat, 50cc euro cilindro en 20mm mikuni
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Blukaap2 20-6-2004 23:03 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

[...]


er zijn ook van die dingen voor licht te krijgen , en zou zon cdi helpen die 1000 toere extra maakt


15W ja, daar kun je een kaarsje mee laten branden als je geluk hebt .

En een andere CDI moet je gewoon een beetje proberen, is heel slecht te zeggen welke het goed doen.
 
Stoere brommers
Muerte aka Ozzy 20-6-2004 23:07 Print reply

Posts: 3255
als je dan toch licht wil, dan ros je ergens een accu'tje tussen of zo, en zet je hem aan als je gaat rijden wanneer het donker is.. want met 15W schiet het ook niet op..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
wiebutt 20-6-2004 23:12 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

me vriend rijd er mee met 50 eurocilindro proma uitlaat op een mtx sh.

ik ga over 2 weken ook kopen op een mtx sh met metra kit mx uitlaat, 50cc euro cilindro en 20mm mikuni


Goede verbeteringen ?

 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
wiebutt 20-6-2004 23:13 Print reply

Posts: 6264
En dan rijd ik 1 dag met licht en dan kan ik weer de accu joggger erop gooien is opzicht wel ene optie
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Blukaap2 20-6-2004 23:15 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Muerte aka Ozzy

als je dan toch licht wil, dan ros je ergens een accu'tje tussen of zo, en zet je hem aan als je gaat rijden wanneer het donker is.. want met 15W schiet het ook niet op..


4Ah accu in een brommer (is al een aardige).
30W voorlicht (je wilt wel iets zien), 5W achterlicht, nog 5W tellerverlichting, dus 40W in totaal.
Kun je (als ik nog goed kan rekenen ) een goed uur met licht rijden.
 
Stoere brommers
wiebutt 20-6-2004 23:16 Print reply

Posts: 6264
Ik heb 12 volt accu 5 ampere dacht ik , zou dat verschil maken , een uur is best weinig

maar what about the hpi prestaties
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
John Huijben 20-6-2004 23:20 Print reply

Posts: 2433
binnenrotor lijkt me een beetje een dure oplossing, een nieuwe cdi kopen lijkt me helemaal een slecht plan.
maarja je moet wat he.
ik heb een daytona cdi gekocht, de dip bij de 7000 tpm is nu weg, de powerband verloopt vloeiender, begint eerder en eindigt veel later.
ook kunnen ze meer toeren draaien.

voorbeeldje :
mn MTX-sh met ori 50cc, proma uitlaat en 16 keihin liep opzich wel goed, draaide zon 8.5k uit de powerband ( begont ie te haperen ) onbelast 9k hij haalde 65 op top
met daytona cdi draait hij 11k onbelast en heeft hij een powerband tot de 10k.
hij begint ongeveer 500 tpm eerder.
top is nu 70.

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
CraftyVirus 20-6-2004 23:49 Print reply
Posts: 1530
Quote:

binnenrotor lijkt me een beetje een dure oplossing, een nieuwe cdi kopen lijkt me helemaal een slecht plan.
maarja je moet wat he.
ik heb een daytona cdi gekocht, de dip bij de 7000 tpm is nu weg, de powerband verloopt vloeiender, begint eerder en eindigt veel later.
ook kunnen ze meer toeren draaien.

voorbeeldje :
mn MTX-sh met ori 50cc, proma uitlaat en 16 keihin liep opzich wel goed, draaide zon 8.5k uit de powerband ( begont ie te haperen ) onbelast 9k hij haalde 65 op top
met daytona cdi draait hij 11k onbelast en heeft hij een powerband tot de 10k.
hij begint ongeveer 500 tpm eerder.
top is nu 70.



het zelfde principe van chiptuning bij auto's..



Dit bericht is ge-edit door CraftyVirus op 20-6-2004 23:51
 
WOOJOOOO
Polleke 21-6-2004 0:04 Print reply
Posts: 419
heb zelf in mijn scoot altijd met een 7ah accu gereden daar brande 35w voorlampje op, 10w achterlicht+15w remlicht, tellerverlichting en benzine meter op, claxon, enknipperlichten.

hiermeej kon ik gewoon heel de avond rijden, dus zeg maar een goede 2 a 3 uur in totaal. alleen het laden werd je misselijk van.

heb hem nu inmiddels met een erg zwakke lichtspoel op men ontsteking en een spanningsregelaar ertussen om licht bij te laden, nu doe ik ongeveer 4 a 5 uur met een volle accu. maar ben blij dat ik er vanaf ben, werkte echt voor geen meter steeds accu opladen en dergelijke
 
Crazy Honda Team

Dit topic is 2452 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved