Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vliegwiel MT5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19835 - Vliegwiel MT5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sleepto 20-6-2004 13:50 Print topicpost
Posts: 6
Hooy..
Njaah ten 1e ik ben totale n00b
op brommer gebied dus miss een
stom vraagje. Maar ik reed laasts
met m'n MT5 en toen viel die opeens
terug en toen uit. De kickstart zat
vast en kon hem ook neit aanlopen.
Toen heb ik het carterkapje eraf
gehaald en het vliegwiel zat vast.
Die heb ik toen een stukje anar rechts
gedraaid (ipv links normaal). En toen startte die weer. Nu hoor ik soms wel een raar
getik. En het lykt net of het vliegwiel
aanloopt. Soms als ik stil sta valt hij
ook uit.
Wat is eht probleem?

Mzzl Sleepto
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-6-2004 13:52 Print reply

Posts: 17929
hoe kun je je vliegwiel verdraaien?

zitten je spoelen wel goed vast en liggen er geen losse delen zoals schroefjes in die ruimte?
 
Bazz -> DRD 20-6-2004 13:58 Print reply

Posts: 1884
Was hij toch niet warm of vast gelopen?
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
jupiler 20-6-2004 13:58 Print reply
Posts: 846
volgens mij zijn je krukaslagers gewoon aan gruzelemente
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
Sleepto 20-6-2004 14:00 Print reply
Posts: 6
Ik kon het vliegwiel gewoon naar rechts draaien.. En of er losse delen of iets inliggen zal ik ff naar kijken. Ik was toen allang bly dat hy weer liep . En hy was neit speciaal warm voor zover ik weet.
 
jupiler 20-6-2004 14:04 Print reply
Posts: 846
ja da kan, dat je je vliegwiel nog net een tikkie naar rechts kan geve, en dattie dan wir start.
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
xr600r 20-6-2004 14:06 Print reply
Posts: 82
Ik heb ook zoiets gehad met m'n zundapp. Hij was pas gereviceerd en ik ging rijden. Ik zet 'm uit en toen wou ik 'm weer aanzetten maar hij zat vast. nou toen heb ik ook wat zitten klooien met m'n vliegwiel en na een tijdje kreeg ik 'm helemaal rond gedraaid. nou ik nog ff gereden en toe na een tijdje liep ie echt niet meer. Njah goed ik het blok uit elkaar.. wat blijkt? een van de krukaslagers was totaal kapot, dat ijzerenplaatje wat ??n kant van het lager afdekt was tussen krukas en carter gekomen en daardoor liep ie vast daarna is de rest van het lager naar de klote gegaan. Waardoor het kapot is gegaan snap ik nog steeds niet meer ik denk dat het lager niet 100% goed erin zat of dat de speling niet goed uitgevuld was. Maarja conclusie: altijd zelf reviseren en niet door een wannabe technisch ventje want die kan 't niet. Ik heb het direct d'r na zelf maar geprobeerd en nu kan ik 't ook zelf :P
 
Sleepto 20-6-2004 14:06 Print reply
Posts: 6
Jaah klopt.. Maar zouden het dan de kurkaslagers zijn?
 
F!ump 20-6-2004 15:43 Print reply

Posts: 654
Je vliegwiel zit op de krukas, waar de drijfstang met de zuiger aanhangt... Als die zuiger stroef door de cilinder gaat omdat die is warmgelopen voordien (wat mij zo lijkt aangezien je zegt dat die ineens ging inhouden) gaat je vliegwiel stroef aanvoelen tot gewoon niet meer verdraaien.
Ik stel dus voor dat je je cilinder er eerst maar eens aftrekt en de schade eens opmeet.

Bij schade aan cilinder & zuiger moet je de cilinder laten honen en een nieuwe overmaat zuiger kopen.

Dit bericht is ge-edit door F!ump op 20-6-2004 15:43
 

Dit topic is 401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved