Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AF1 Afstel Problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19807 - AF1 Afstel Problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 315 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fokke 19-6-2004 9:18 Print topicpost

Posts: 6
Goedemorgen. Ik heb een Aprilia AF1 waar het afgelopen jaar veel tijd in is gestoken. Hij is helemaal opgeknapt en ziet er weer super uit maar daar gaat het even niet over. Ik ben niet echt een held wanneer het aankomt op het afstellen van het ding. Er zit op het moment onder:

- RV4 blok
- 50cc, ik denk origineel. (zo'n vierkante gevormde cylinder iig.)
- 18mm carb
- powerfilter
- bos uitlaat (ziet er vrij standaard uit ook)
- 13 tanden voor, 38 tanden achter.
- sproeier 100

Dit is praktisch mijn eerste schakelbrommer maar ik heb het gevoel dat het allemaal niet in orde is. De brommer zijn powerband zit tussen de 5500 en 7000 toeren, en in de versnelling valt hij dood bij ongeveer 7500 toeren. In de vrij krijg ik hem amper naar de 8000. Hij trekt opzich aardig, maar 65 gaat me toch gewoon ietjes te langzaam. Op top haal ik er niet meer uit dan 65 km/u op mijn teller. Klinkt dit jullie als normaal in de oren? Of kan het een afstellingsprobleem zijn dat hij zo laag in toeren ligt?

Dit bericht is ge-edit door Fokke op 19-6-2004 9:19
 
Dat zijn geen fratsen

KaWaReZ 19-6-2004 14:11 Print reply

Posts: 20582
zo laag in toeren kan een begrenzing zijn.

kweet voor de rest niet de ori specs van een AF1.
je kunt proberen je ontsteking te vervroegen, trektie in ieder geval sneller weg, startie ook lekkerder.

en persoonlijk, over wattik over RV4 heb gehoord kun je hem maar beter zo min mogelijk toeren laten maken, gezien die blokken nogal wat problemen geven waarje niet goed van wordt.
(Vraag anders Werner even , van dat geld dattie in dat blok had gestopt haddie geloof ik een nieuwe RS kunne kope )

Edit:

natuurlijk ff met bougiekleur en luchtstelschroef enz enz enz (kijk anders in de faq)

Dit bericht is ge-edit door KaWaReZ [Rezek] op 19-6-2004 14:12
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Darkranger 19-6-2004 14:27 Print reply
Posts: 10
Wat denk je van een dealer, zou denkik wel handig zijn in u situatie, de mijne ook hoor

 
Jop 19-6-2004 14:29 Print reply
Posts: 1290
als je wilt weten of de cilinder orgineel is, dat staat erop aan de linkerkant van je brommer en dan helemaal rechts onder op de cil. staat 'Gilardoni 1' als het goed is.
 
de_koen 19-6-2004 14:29 Print reply

Posts: 5595
Is je ontsteking nog wel goed ?
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 315 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved