Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Buitenlandse brommer -> nederland

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 768 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #19775 - Buitenlandse brommer -> nederland
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Apriliars105 17-6-2004 18:45 Print topicpost

Posts: 6111
Ik ben van plan misschien een brommer te kopen die in Belgiƫ staat, maar ik weet niet precies of dit helemaal legaal is...

Ik ben naar het politiebureau geweest, en die zeggen dat het geen punt is ivm boetes enzo. Geen boete dus, das fijn.

Maar ik heb daarna even mijn verzekering (orion direct) gebeld, en die deden vrij vaag. Eerst zei dat licht van een telefoniste dat het gewoon mocht. Toen begon ze ineens over het RDW, dat hij eerst een goedkeuring moest hebben etc...

Ik dus het RDW gebeld, ikom ik in het hoofdmenu, ik kies dus voor overige vragen. Na een minuut of 5 (tegen een tarief van €0,10)Ik stel mijn vraag aan dat vrouwtje, en ze vraagt of hij e-keur heeft (heeft hij dus dat zit goed) en een typegoedkeuring (dat heeft hij ook, dus is ook okee) Maar ik moest even doorverbonden worden om te kijken of hij wel of niet gekeurd hoefde te worden.

Na weer 5 minuten gewacht te hebben, krijg ik een telefoniste aan de lijn die me verteld dat ik niet bij haar moet zijn want zij gaat over motoren. Ze verbind me door...

Na nog es een paar minuten gewacht te hebben krijg ik weer zo'n licht aan de telefoon die bij het horen van mijn vraag me ineens weer doorverbind naar het hoofdmenu. (stomme trut)

Ik ben dus nog niks wijzer, weet iemand hier of een derbi senda uit 1997 met E1-keur gekeurd hoeft te worden? senda uit 1997 met E1-keur gekeurd hoeft te worden?
 
As finishing touch, God created the Dutch

keesrees 17-6-2004 18:56 Print reply
Posts: 106
kan je gewoon verzekeren hier.
 
Apriliars105 17-6-2004 19:33 Print reply

Posts: 6111
ja, maar is het dan geen probleem bij een ongeluk, dat ze dan ineens beginnen te zeiken?!
 
As finishing touch, God created the Dutch
keesrees 17-6-2004 19:37 Print reply
Posts: 106
na 1996 heb je EU goedkeuring.
boeit niet zoveel dus.

gezeik...als ie harder dan 45kan wel.
 
Marthin 17-6-2004 20:07 Print reply

Posts: 6164
kun je gewoon verzekeren.
 
NSR-Power 17-6-2004 20:11 Print reply

Posts: 285
Kan je met de nieuwe Europese wetten gewoon in NL gebruiken en verzekeren (heb ik ook gedaan).
Tenzij het natuurlijk een 80cc-blok is ofzo.
 
Apriliars105 17-6-2004 20:55 Print reply

Posts: 6111
is 50cc
 
As finishing touch, God created the Dutch
Supernova 17-6-2004 21:20 Print reply

Posts: 7654
Foto ?
 
WP Car Customs
Apriliars105 17-6-2004 21:47 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova

Foto ?


Misschien deze, anders een andere ook uit Belgenland





Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 18-6-2004 10:32
 
As finishing touch, God created the Dutch
Apriliars105 17-6-2004 21:49 Print reply

Posts: 6111
dit kreeg ik van de RDW terug gemaild, ik snap niet dat ze het zo onleesbaar doen, ze zullen tocho ook wel begrijpen dat ik een jongev vsn 16-18 ben ofzo, en dus niets van zo'n kuttekst begrijp (maar zullen wel standaardjes zijn...

Quote:

Geachte heer bieger,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Bromfietsen moeten in Nederland zijn voorzien van een in Nederland geldig
goedkeurmerk.
Dit kan een nationale ( Nederlandse) danwel een europese goedkeuring zijn.
Het goedkeuringsnummer kan zijn ingeslagen op een zgn. vast voertuigdeel, zoals
balhoofd of op een eventueel gemonteerde constructieplaat/sticker.Bij een EEG
goedkeuring behoort nog een "certificaat van overeenstemming " ( ookwel CVO
genoemd )
Importeren toelichting:
Vanwege de grote onderlinge verschillen in nationale regelgeving binnen de EEG
en daarbuiten, t.a.v. bromfietsen (bv. grotere toegestane snelheid, hoger
toegestane geluidsniveau, etc.) heeft het ministerie bepaald dat indien
dergelijke voertuigen uit een ander EEG-land of daarbuiten in Nederland worden
ge?mporteerd, deze alleen worden toegelaten wanneer zij voorzien zijn van een
nationale ( Nederlandse ) danwel EEG-typegoedkeuring.Bij een EEG typegoedkeuring
is dan datum 1e toelating van de bromfiets na 17-7-1999. Voor verdere
toepassmessage=dit kreeg ik van de RDW terug gemaild, ik snap niet dat ze het zo onleesbaar doen, ze zullen tocho ook wel begrijpen dat ik een jongev vsn 16-18 ben ofzo, en dus niets van zo'n kuttekst begrijp (maar zullen wel standaardjes zijn...

Quote:

Geachte heer bieger,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Bromfietsen moeten in Nederland zijn voorzien van een in Nederland geldig
goedkeurmerk.
Dit kan een nationale ( Nederlandse) danwel een europese goedkeuring zijn.
Het goedkeuringsnummer kan zijn ingeslagen op een zgn. vast voertuigdeel, zoals
balhoofd of op een eventueel gemonteerde constructieplaat/sticker.Bij een EEG
goedkeuring behoort nog een "certificaat van overeenstemming " ( ookwel CVO
genoemd )
Importeren toelichting:
Vanwege de grote onderlinge verschillen in nationale regelgeving binnen de EEG
en daarbuiten, t.a.v. bromfietsen (bv. grotere toegestane snelheid, hoger
toegestane geluidsniveau, etc.) heeft het ministerie bepaald dat indien
dergelijke voertuigen uit een ander EEG-land of daarbuiten in Nederland worden
ge?mporteerd, deze alleen worden toegelaten wanneer zij voorzien zijn van een
nationale ( Nederlandse ) danwel EEG-typegoedkeuring.Bij een EEG typegoedkeuring
is dan datum 1e toelating van de bromfiets na 17-7-1999. Voor verdere
toepassmessage=dit kreeg ik van de RDW terug gemaild, ik snap niet dat ze het zo onleesbaar doen, ze zullen tocho ook wel begrijpen dat ik een jongev vsn 16-18 ben ofzo, en dus niets van zo'n kuttekst begrijp (maar zullen wel standaardjes zijn...



Volgens mij betekend dit dat hij wel mag, mits hij na 17-07-1997 op de weg is gekomen, zul je wel moeten aantonen...

godver waarom post hij hem dubbel



Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 18-6-2004 10:32
 
As finishing touch, God created the Dutch
Apriliars105 20-6-2004 18:01 Print reply

Posts: 6111
Kan niemand mij helpen??? Wat moet ik doen? Wie moet ik bellen, iedereen praat geheimtaal. IK snap er niks meer van...
 
As finishing touch, God created the Dutch
doggone 20-6-2004 18:12 Print reply

Posts: 155
niet aan beginne!!!

ik wilde het ook ooit met een nsr... was naar bureau geweest... die verweze me door naar belastingkantoor... daar geweest... werd terug gestuurd naar die kut joden

oh jah... en het schijnt dat een brommer een gelijkvormigheids test ofzow moet afgelegd hebben.. en je moet een aankoopbewijs hebben van de leverancier
 
doggone 20-6-2004 18:13 Print reply

Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: doggone

niet aan beginne!!!

ik wilde het ook ooit met een nsr... was naar bureau geweest... die verweze me door naar belastingkantoor... daar geweest... werd terug gestuurd naar die kut joden

oh jah... en het schijnt dat een brommer een gelijkvormigheids test ofzow moet afgelegd hebben.. en je moet een aankoopbewijs hebben van de leverancier


heeeel vaag duz
 
Davidjuhh 20-6-2004 18:23 Print reply

Posts: 367
Volgens mij kun je em gewoon verzekere, we zitte bij de EEG, dus moet gewoon kunne
 
Joostvdw 20-6-2004 18:24 Print reply

Posts: 4789
volgens mij is het gewoon zo dat brommer na 01-01-1997 een EU keurmerk hebben en dat dus die brommers door heel de EU een typegoedkeuring hebben

verzekeren is geen punt, tis een goedgekeurde brommer

over dat gelijkvormigheids attest, ik weet niet precies wat dat is (ik ben geen belg) maar volgens mij is dat alleen belangrijk als je in belgie dermee rijd, in nederland heb je dat iig niet nodig

een schriftelijk aankoopbewijs is gewoon een briefje met handtekeningen van beide zijden waarop staat dat jij die brommer (met framenr) koopt van de verkoper
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
TripleEdged 20-6-2004 19:59 Print reply

Posts: 506
dan heeft 90 procent van het forum toch een probleem tijdens een ongeluk( heb je toch wel, bijna niemand rijd origineel...) maar wat betreft verzekering enzo, ik heb dus echt geen aankoopbewijs van me MTX, en een gelijkvormigheidstest, haha, komop zeg.
daar heb ik nog nooit iemand over horen zeiken, zelfs niet na 2 keer me tsx in de zijkant van een auto te hebben geparkeerd, met 75....
 

Dit topic is 2186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved