Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ollie honda ss50?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 775 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19755 - ollie honda ss50?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ed Honda CB50J 18-6-2004 11:53 Print reply

Posts: 4190
Nou best wat jij wilt, ik doe gewoon wat in de handleiding staat, zo is hij dus wws ook ''getest'' en is daarmee bewezen dat je er 60000km mee kan rijden. ( of meer )


En jah, volgens mij zijn er wel meer 4takten die de choke nauwenlijks nodig hebben,
Tot nu toe heb ik hem nog nooit gebruikt is gewoon niet nodig, heeft niks met te rijk afgesteld te maken, 4takt zuigt beter aan ( meer compressie ) en dus minder snel de choke nodig.
Van de winter zal ik hem echt wel eerdmessage=Nou best wat jij wilt, ik doe gewoon wat in de handleiding staat, zo is hij dus wws ook ''getest'' en is daarmee bewezen dat je er 60000km mee kan rijden. ( of meer )


En jah, volgens mij zijn er wel meer 4takten die de choke nauwenlijks nodig hebben,
Tot nu toe heb ik hem nog nooit gebruikt is gewoon niet nodig, heeft niks met te rijk afgesteld te maken, 4takt zuigt beter aan ( meer compressie ) en dus minder snel de choke nodig.
Van de winter zal ik hem echt wel eerder gebruiken ( denk ) maaja, tot nu toe nog nooit nodig geweest.
En hij staat niet te rijk ! Is gewoon mooi afgesteld, vandaar dat hij ook stationair 750rpm kan draaien

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 18-6-2004 11:55

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 18-6-2004 11:55

edit : KUT BUG

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 18-6-2004 11:56
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Hans F 18-6-2004 12:03 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

En jah, volgens mij zijn er wel meer 4takten die de choke nauwenlijks nodig hebben,
Tot nu toe heb ik hem nog nooit gebruikt is gewoon niet nodig, heeft niks met te rijk afgesteld te maken, 4takt zuigt beter aan ( meer compressie ) en dus minder snel de choke nodig.
]



echt onzin
 
Hans F 18-6-2004 12:05 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Ik vind het best wat jullie zeggen, zal wel.

Maar als dit toch echt in het handleidings boekje staat doe ik dat ook liever

en btw, ik laat me brommer niet op me standaard warmdraaien, ik zit er gewoon op en wacht ff.
En ik choke ook nooit, als ik choke slaat hij af

En dat de benzine bij de olie komt is grote bullshit


waarom volg je de ene keer het handleidingboekje, en de andere keer niet (bij je oliekeuze, wil je er een vollsyntheet ingooien, en dat hoort niet volgens het boekje)?
 
Blukaap2 18-6-2004 12:08 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
Is gewoon mooi afgesteld, vandaar dat hij ook stationair 750rpm kan draaien


Hoe erg ben je gesteld op je big-end lager etc ?

En onbelast warmdraaien werkt niet, gewoon starten en wegrijden.
 
Stoere brommers
Hans F 18-6-2004 12:11 Print reply
Posts: 4326
btw. wat is eigenlijk het effect van benzine in je olie? Slechtere smering? Het verdampt er toch gewoon weer uit als hij op temp is, of niet?

wat is trouwens oLLie

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-6-2004 12:11
 
Blukaap2 18-6-2004 12:19 Print reply

Posts: 9955
Even gezocht:
verhaaltje
verhaaltje2
 
Stoere brommers
Ed Honda CB50J 18-6-2004 12:28 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Hoe erg ben je gesteld op je big-end lager etc ?

En onbelast warmdraaien werkt niet, gewoon starten en wegrijden.


En dat op 750rpm stationair draaien doe ik nooit hoor maar is toch leuk om te weten dat hij zo ''zacht'' kan draaien, weet je gelijk dat alles ''perfect'' is afgesteld, normaal laat ik hem gewoon 1500/2000 draaien

En waarom die message=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Hoe erg ben je gesteld op je big-end lager etc ?

En onbelast warmdraaien werkt niet, gewoon starten en wegrijden.


En dat op 750rpm stationair draaien doe ik nooit hoor maar is toch leuk om te weten dat hij zo ''zacht'' kan draaien, weet je gelijk dat alles ''perfect'' is afgesteld, normaal laat ik hem gewoon 1500/2000 draaien

En waarom die zo goed is afgesteld ligt aan de sproeier / luchtfilter / luchtschroef / en de kleppen staan allebij op 0,05mm
En de ontsteking is iets vervroegt en het vliegwiel is een snelle die niet verlaat/vervroegd is

En het ''warmdraaien'' gaat ook niet om het wamrdraaien. Ik wacht ff 1 minuut zodat ik zeker weet dat alles gesmeerd is..

@ Hanz der Swanz : Omdat ik weet dat vollsyntheet beter smeert.
Misschien bestond dat toen nog niet ofzo
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Ed Honda CB50J 18-6-2004 12:32 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Even gezocht:
verhaaltje
verhaaltje2


Ja leuk,

Ik weet niet of dit naarmij was toe gericht, maar ik heb al eens gezegt dat ik me chocke nooit gebruik...


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Blukaap2 18-6-2004 12:34 Print reply

Posts: 9955
Was tegen Hans.

Maar waarom warm laten draaien ?
Als je met weinig gas meteen wegkart, dan is ie veel sneller warm en die olie is toch niet meteen weg.

En hoe kan je zeggen dat ie goed is afgesteld omdat ie 750rpm kan draaien ?
Mijn TSX loopt 1000rpm stationair, maar echt goed afgesteld is ie niet hoor.
 
Stoere brommers
Ed Honda CB50J 18-6-2004 12:40 Print reply

Posts: 4190
Nou als een brommer 750 rpm kan draaien moet alles toch gewoon perfect zijn ? Alles moet precies kloppen lijkt mij...

En dat is mooi als je dat hoor Bop Bop Bop Bop Bop Bop

En jah, misschien is het wel zo dat hij dan sneller op temp is, maarja, zo staat het in het boekje. En dan nog, als hij ff 20 sec gedraait heeft en ik voel aan de cilinder is dat ook al ''aardig'' warm, CB heeft vrijwel geen koelvinnen he, niet vergeten
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Blukaap2 18-6-2004 14:02 Print reply

Posts: 9955
Mijn NX voelt na een minuutje stationair draaien ook warm.
Maar de choke kan er dan niet af als het kouder is.
Als ik gewoon start en aanrijd kan ie er binnen 500m weer af.
En het gaat ook heel erg om de olietemperatuur, die smeert nou eenmaal.

En als alles perfect is als je 750rpm kan draaien is bullshit, ik haal wederom mijn TSX aan: die kan 1000rpm stationair draaien, maar die staat echt niet perfect afgesteld.
 
Stoere brommers
Bullet 18-6-2004 15:42 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Nou als een brommer 750 rpm kan draaien moet alles toch gewoon perfect zijn ? Alles moet precies kloppen lijkt mij...



whahaha wat een onzin
 
**My BungHole Will Speak Now**
GroesNap 18-6-2004 20:03 Print reply
Posts: 230
Ik heb ook een honda 50cc viertakt, zelfde blok als ss50. Maar ik laat hem wel altijd even stationair lopen voor het wegrijden. Niet om de olie op te warmen, maar om de olie eerst overal te laten komen voor ik toeren ga maken. Bijvoorbeeld de distributieketting klappert de eerste 10 seconden erg. En na de 10 seconde, als de olie in de cilinderkop is aangekomen dus, hoor je hem helemaal niet meer.

En aangezien de nokkenas een glijlager en geen rollager heeft lijkt me het ook erg onverstandig om na het starten direct te gaan rijden, gewoon ff 20 sec laten draaien totdat alle geluidjes weg zijn en dan kan je gaan.
 
GroesNap 18-6-2004 20:07 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Die ik wel heb liggen

Tis alleen niet nodig, en ik heb ook niet zo'n zin om gaten in me cilinder-kop te boren.

edit : wss, komt hij op me PC50 uit 1969 die ik ga opfokken

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 17-6-2004 11:57
Oliekoeler op pc50?? Gaat je niet lukken

Een pc50 heeft namelijk geen oliepomp, maar werkt met spatsmering. Er zit een lepeltje op de drijfstang die door het oliebad schept, maar er zit geen oliepomp in zoals bij ss50/c50/cb etc.
 
damage 18-6-2004 21:43 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Mijn NX voelt na een minuutje stationair draaien ook warm.
Maar de choke kan er dan niet af als het kouder is.
Als ik gewoon start en aanrijd kan ie er binnen 500m weer af.
En het gaat ook heel erg om de olietemperatuur, die smeert nou eenmaal.

En als alles perfect is als je 750rpm kan draaien is bullshit, ik haal wederom mijn TSX aan: die kan 1000rpm stationair draaien, maar die staat echt niet perfect afgesteld.


Mijn ntt kon ook iets boven de 600-700 toeren stationeer lopen...dus dat zegt alvast niks idd.

Het is wel aan te raden om gewoon weg te rijden met een 4-takt ipv warmdraaien.

Dit omdat onbelast er weinig olie op de klepstoters (en mss ook wel nokkenassen) komt/niet goed smeerd als de olie echt koud is. (ook afhankelijk van de soort olie)

En je rijd je motor het snelst warm door in een te hoge versnelling te laag in toeren te rijden.

Ik denk dat volgas in de 1 ook wel een snelle manier is, maar die heb ik uit verstands-overwegingen nog nooit geprobeerd


 

Dit topic is 8910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved