Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #19755 - ollie honda ss50?
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 8909 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
de_koen |
17-6-2004 17:06 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
[...]
jah hoor
die nummer hebben gewoon met de viscosieteit van de olie te maken
nummer 8er de w(inter) is je viscsiteit in de winter of als t koud is
nummer ervoor is je viscositeit in de zomer of als die wrarm is
fout, nummer ervoor is als koud is, nummer erachter als het warm is
dus als er 30 achter de W staat, zal hij bij warme temp sneller vastlopen dan bij een w40
bij een koude temp, smeert een 5w beter dan een 10w
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
dwarf |
17-6-2004 19:45 |
Posts: 10 |
ey super bedankt voor de tips!
ben vandaag ff naar de chell geweest en heb een fles gekocht
ze keken me alleen wel raar aan toen ik zei dat het voor mijn brommer was, is het niet voor een motor dan?
en het warmlopen is helemaal goed, ik wist het nog niet dus heb het ook nooit gedaan (de 2 dagen dan dat ik hem heb
DUS BEDANKT VOOR DE TIPS! >> ZEKER VOOR HET WARMLOPEN
(is wel handig als je denkelijk elke dag 50km gaat rijden )
25km heen 25 terug
|
|
>> www.the-alley.tk << |
|
MaartenSS50 |
17-6-2004 19:46 |
Posts: 456 |
wel naar de hondadag komen he
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
17-6-2004 19:55 |
Posts: 4190 |
Ja, waar is dat eigenlijk ?
Wil ook wel komen
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
de_koen |
17-6-2004 23:14 |
Posts: 5595 |
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
edwin ss50 |
17-6-2004 23:47 |
Posts: 299 |
ik choke nooit
|
|
oke |
|
Mr. 4-takt |
18-6-2004 2:02 |
Posts: 277 |
10W40 is trouwens een prima olie hoor, 15W40 is ook goed, als het maar geschikt is voor natte koppelingen. Ik gebruik zelf altijd Kroon Expulsa, das echt een heel goede olie.
Een oliekoeler kan bij redelijk snelle setups trouwens helemaal geen kwaad hoor. Vanaf 85cc is oliekoeling wel aan te raden, anders word je blok snel te warm en das niet goed.
Ik ga trouwens met 2 maten van me (ook op cb's) naar de Hondadag op 27 juni, dus hoe meer zielen hoe meer vreugd!!
|
|
|
|
-jaZper- |
18-6-2004 2:34 |
Posts: 3841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr. 4-takt
10W40 is trouwens een prima olie hoor, 15W40 is ook goed, als het maar geschikt is voor natte koppelingen. Ik gebruik zelf altijd Kroon Expulsa, das echt een heel goede olie.
Een oliekoeler kan bij redelijk snelle setups trouwens helemaal geen kwaad hoor. Vanaf 85cc is oliekoeling wel aan te raden, anders word je blok snel te warm en das niet goed.
Ik ga trouwens met 2 maten van me (ook op cb's) naar de Hondadag op 27 juni, dus hoe meer
zielen hoe meer vreugd!!
ik heb wel intresse, waar is die honda dag, en is er ook een web site van? stuur als dat kan een inboxje
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Ed Honda CB50J |
18-6-2004 10:10 |
Posts: 4190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
best is gewoon ding starten, onmiddelijk choke af en vertrekken, en rustig aan doen dan
zeker niet warmlaten draaien met choke op, gewoon rustig vertrekken is beste
Dat denken dus veel mensen...
Tis een 4takt en geen 2takt
ff minimaal 1minuut warm laten draaien bij dagenlijks gebruik !!!!
En ja, WAAR is die Honda dag ? Welke provincimessage= Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
best is gewoon ding starten, onmiddelijk choke af en vertrekken, en rustig aan doen dan
zeker niet warmlaten draaien met choke op, gewoon rustig vertrekken is beste
Dat denken dus veel mensen...
Tis een 4takt en geen 2takt
ff minimaal 1minuut warm laten draaien bij dagenlijks gebruik !!!!
En ja, WAAR is die Honda dag ? Welke provincie ?
ik hoop ZH
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
PRO TUNING |
18-6-2004 10:48 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
Helemaal goud, een mede 4takt collega
Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.
Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega
Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.
Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega
Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer enmessage=Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
Helemaal goud, een mede 4takt collega
Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.
Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega
Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.
Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega
Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.
Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega
Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.
Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.
Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN
4takt roeij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
%0 vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.
Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega
Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.
Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.
Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN
4takt roeij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.
Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN
4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.
Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN
4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.
Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN
4takt roeleerd AAls hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.
Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN
4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.
Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN
4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.
Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN
4takt roeleerd
btw, ik ga vandaag me uitlaat voor me CB afmaken, ben beniewd naar het geluid
Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 17-6-2004 11:41
edit : KUT BUG
Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 17-6-2004 11:42
10W/30 is dunner als 10W/40
|
|
|
|
de_koen |
18-6-2004 11:00 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
10W/30 is dunner als 10W/40
Kijkt nog iemand die hem snapt, w30 stopt die bijgevolg ook sneller met smeren.
enuh, minuutje warm draaien, en zeker op choke is slecht, omdat hij dan veel te rijk staat, en er dan benzine bij de olie komt, en dat wil je niet
en die oliefilm is echt niet van je nokkenas hoor als je hem na 1 dag start.
als hij lange tijd heeft stil gestaan, gewoon kicken zonder contact op, zodat olie zich verspreid.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Blukaap2 |
18-6-2004 11:27 |
Posts: 9955 |
Volgens mij moet je ook bij alle 4-takten starten en wegrijden, ook omdat ie simpelweg niet opwarmt als ie stationair loopt.
En dan kan de oliepomp ook nog rechts zitten, dus als je 'm op de standaard warm laat draaien hangt ie naar links en krijgt die pomp minder olie .
Kortom: starten en rijden.
Geld ook voor 2-takten, onbelast (stationair) draaien warmt ie gewoon niet op.
|
|
Stoere brommers |
|
de_koen |
18-6-2004 11:32 |
Posts: 5595 |
zo ed
je bent eruit geluld over je olie, en over je manier van warmrijden.
Nog iets wat je kwijt wilt ?
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Ed Honda CB50J |
18-6-2004 11:41 |
Posts: 4190 |
Ik vind het best wat jullie zeggen, zal wel.
Maar als dit toch echt in het handleidings boekje staat doe ik dat ook liever
en btw, ik laat me brommer niet op me standaard warmdraaien, ik zit er gewoon op en wacht ff.
En ik choke ook nooit, als ik choke slaat hij af
En dat de benzine bij de olie komt is grote bullshit
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
de_koen |
18-6-2004 11:45 |
Posts: 5595 |
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Dit topic is 8909 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|