Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ollie honda ss50?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 750 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19755 - ollie honda ss50?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8909 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

de_koen 17-6-2004 17:06 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

[...]


jah hoor

die nummer hebben gewoon met de viscosieteit van de olie te maken

nummer 8er de w(inter) is je viscsiteit in de winter of als t koud is

nummer ervoor is je viscositeit in de zomer of als die wrarm is


fout, nummer ervoor is als koud is, nummer erachter als het warm is

dus als er 30 achter de W staat, zal hij bij warme temp sneller vastlopen dan bij een w40



bij een koude temp, smeert een 5w beter dan een 10w
 
Honda 5-Bak te koop
dwarf 17-6-2004 19:45 Print reply

Posts: 10
ey super bedankt voor de tips!
ben vandaag ff naar de chell geweest en heb een fles gekocht

ze keken me alleen wel raar aan toen ik zei dat het voor mijn brommer was, is het niet voor een motor dan?

en het warmlopen is helemaal goed, ik wist het nog niet dus heb het ook nooit gedaan (de 2 dagen dan dat ik hem heb

DUS BEDANKT VOOR DE TIPS! >> ZEKER VOOR HET WARMLOPEN
(is wel handig als je denkelijk elke dag 50km gaat rijden)

25km heen 25 terug
 
>> www.the-alley.tk <<
MaartenSS50 17-6-2004 19:46 Print reply

Posts: 456
wel naar de hondadag komen he
 
Ed Honda CB50J 17-6-2004 19:55 Print reply

Posts: 4190
Ja, waar is dat eigenlijk ?
Wil ook wel komen
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
de_koen 17-6-2004 23:14 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dwarf

ey super bedankt voor de tips!
ben vandaag ff naar de chell geweest en heb een fles gekocht

ze keken me alleen wel raar aan toen ik zei dat het voor mijn brommer was, is het niet voor een motor dan?

en het warmlopen is helemaal goed, ik wist het nog niet dus heb het ook nooit gedaan (de 2 dagen dan dat ik hem heb

DUS BEDANKT VOOR DE TIPS! >> ZEKER VOOR HET WARMLOPEN
(is wel handig als je denkelijk elke dag 50km gaat rijden)

25km heen 25 terug


best is gewoon ding starten, onmiddelijk choke af en vertrekken, en rustig aan doen dan

zeker niet warmlaten draaien met choke op, gewoon rustig vertrekken is beste
 
Honda 5-Bak te koop
edwin ss50 17-6-2004 23:47 Print reply
Posts: 299
ik choke nooit
 
oke
Mr. 4-takt 18-6-2004 2:02 Print reply
Posts: 277
10W40 is trouwens een prima olie hoor, 15W40 is ook goed, als het maar geschikt is voor natte koppelingen. Ik gebruik zelf altijd Kroon Expulsa, das echt een heel goede olie.

Een oliekoeler kan bij redelijk snelle setups trouwens helemaal geen kwaad hoor. Vanaf 85cc is oliekoeling wel aan te raden, anders word je blok snel te warm en das niet goed.

Ik ga trouwens met 2 maten van me (ook op cb's) naar de Hondadag op 27 juni, dus hoe meer zielen hoe meer vreugd!!
 
-jaZper- 18-6-2004 2:34 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. 4-takt

10W40 is trouwens een prima olie hoor, 15W40 is ook goed, als het maar geschikt is voor natte koppelingen. Ik gebruik zelf altijd Kroon Expulsa, das echt een heel goede olie.

Een oliekoeler kan bij redelijk snelle setups trouwens helemaal geen kwaad hoor. Vanaf 85cc is oliekoeling wel aan te raden, anders word je blok snel te warm en das niet goed.

Ik ga trouwens met 2 maten van me (ook op cb's) naar de Hondadag op 27 juni, dus hoe meer
zielen hoe meer vreugd!!


ik heb wel intresse, waar is die honda dag, en is er ook een web site van? stuur als dat kan een inboxje
 
groene motoren gaan harder
Ed Honda CB50J 18-6-2004 10:10 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


best is gewoon ding starten, onmiddelijk choke af en vertrekken, en rustig aan doen dan

zeker niet warmlaten draaien met choke op, gewoon rustig vertrekken is beste


Dat denken dus veel mensen...
Tis een 4takt en geen 2takt

ff minimaal 1minuut warm laten draaien bij dagenlijks gebruik !!!!

En ja, WAAR is die Honda dag ? Welke provincimessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


best is gewoon ding starten, onmiddelijk choke af en vertrekken, en rustig aan doen dan

zeker niet warmlaten draaien met choke op, gewoon rustig vertrekken is beste


Dat denken dus veel mensen...
Tis een 4takt en geen 2takt

ff minimaal 1minuut warm laten draaien bij dagenlijks gebruik !!!!

En ja, WAAR is die Honda dag ? Welke provincie ?

ik hoop ZH
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
PRO TUNING 18-6-2004 10:48 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer enmessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roeij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik ) %0 vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roeij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roeleerd AAls hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roeleerd

btw, ik ga vandaag me uitlaat voor me CB afmaken, ben beniewd naar het geluid

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 17-6-2004 11:41

edit : KUT BUG


Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 17-6-2004 11:42


10W/30 is dunner als 10W/40
 
de_koen 18-6-2004 11:00 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

[...]


10W/30 is dunner als 10W/40


Kijkt nog iemand die hem snapt, w30 stopt die bijgevolg ook sneller met smeren.


enuh, minuutje warm draaien, en zeker op choke is slecht, omdat hij dan veel te rijk staat, en er dan benzine bij de olie komt, en dat wil je niet


en die oliefilm is echt niet van je nokkenas hoor als je hem na 1 dag start.
als hij lange tijd heeft stil gestaan, gewoon kicken zonder contact op, zodat olie zich verspreid.
 
Honda 5-Bak te koop
Blukaap2 18-6-2004 11:27 Print reply

Posts: 9955
Volgens mij moet je ook bij alle 4-takten starten en wegrijden, ook omdat ie simpelweg niet opwarmt als ie stationair loopt.

En dan kan de oliepomp ook nog rechts zitten, dus als je 'm op de standaard warm laat draaien hangt ie naar links en krijgt die pomp minder olie .

Kortom: starten en rijden.
Geld ook voor 2-takten, onbelast (stationair) draaien warmt ie gewoon niet op.
 
Stoere brommers
de_koen 18-6-2004 11:32 Print reply

Posts: 5595
zo ed

je bent eruit geluld over je olie, en over je manier van warmrijden.

Nog iets wat je kwijt wilt ?
 
Honda 5-Bak te koop
Ed Honda CB50J 18-6-2004 11:41 Print reply

Posts: 4190
Ik vind het best wat jullie zeggen, zal wel.

Maar als dit toch echt in het handleidings boekje staat doe ik dat ook liever

en btw, ik laat me brommer niet op me standaard warmdraaien, ik zit er gewoon op en wacht ff.
En ik choke ook nooit, als ik choke slaat hij af

En dat de benzine bij de olie komt is grote bullshit
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
de_koen 18-6-2004 11:45 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Ik vind het best wat jullie zeggen, zal wel.

Maar als dit toch echt in het handleidings boekje staat doe ik dat ook liever

en btw, ik laat me brommer niet op me standaard warmdraaien, ik zit er gewoon op en wacht ff.
En ik choke ook nooit, als ik choke slaat hij af

En dat de benzine bij de olie komt is grote bullshit


Dat is wel degelijk zo, de benzine verbrand niet geheel en slaat neer op cilinderwand, waardoor het in de olie terecht komt

Het feit dat je niet hoeft de choken, duid erop dat hij te rijk staat, waardoor dit alleen maar bevorderd word
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 8909 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved