Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ollie honda ss50?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1223 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19755 - ollie honda ss50?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 8854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dwarf 17-6-2004 9:58 Print topicpost

Posts: 10
hallo brommer freaks.

ik heb pas geleden een honda ss50 gekocht, alleen ben ik vergeten tevragen welke olie er in moet.

weet een van jullie dat? (smeer ollie in het blok)

ik heb het ollie topic gelezen alleen staat er niet in welke ollie er dan in moet?!?

het is echt heerlijk 4-takt rijden.
EN WAT EEN GELUID!
 
>> www.the-alley.tk <<

bart de schakelgek 17-6-2004 11:17 Print reply

Posts: 5987
volgens mij moet daar gewoon 10w40 in
 
Limburger
Pistonpen Paultje 17-6-2004 11:19 Print reply

Posts: 8678
klopt. Hebbik in me CB'tje
 
de_koen 17-6-2004 11:34 Print reply

Posts: 5595
10w40 voor natte koppeling
 
Honda 5-Bak te koop
4takker 17-6-2004 11:35 Print reply

Posts: 2395
10w40
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Ed Honda CB50J 17-6-2004 11:39 Print reply

Posts: 4190
Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roeij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roeleerd

btw, ik ga vandaag me uitlaat voor me CB afmaken, ben beniewd naar het geluid

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 17-6-2004 11:41

edit : KUT BUG


Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 17-6-2004 11:42
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Pistonpen Paultje 17-6-2004 11:41 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

btw, ik ga vandaag me uitlaat voor me CB afmaken, ben beniewd naar het geluid


Zelfbouw uitlaat???

FOTO!
 
de_koen 17-6-2004 11:42 Print reply

Posts: 5595
die 30 achter je w wil zeggen dat je olie sneller zijn smeergrens berijkt heeft op een bep temp.

met een 40 achter de W, heb je dus bij hogere temp langer smering.

Op zo'n standaard ding maakt het niet veel uit, alhoewel als hij heel warm word, zal hij sneller vastlopen...
 
Honda 5-Bak te koop
Ed Honda CB50J 17-6-2004 11:47 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

[...]


Zelfbouw uitlaat???

FOTO!


Ik heb geen digi camere

Het is gewoon een standaard uitlaat die ik goedkoop heb kunnen regelen

De demper gaat er iig uit En wss ook nog ff een stukie inkorten
Ik denk dat het geluid best wel extreem hard/zwaar gaat worden

Maarja, lmessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

[...]


Zelfbouw uitlaat???

FOTO!


Ik heb geen digi camere

Het is gewoon een standaard uitlaat die ik goedkoop heb kunnen regelen

De demper gaat er iig uit En wss ook nog ff een stukie inkorten
Ik denk dat het geluid best wel extreem hard/zwaar gaat worden

Maarja, laat vanmiddag wel meer weten, Binnen kort dan ook maar eens een digi camere kopen.
Zijn die dingen bij de Karwei wat ? die in het krantje stonden. Zag er wel mooi uit, 3.1 megapixel, is dat genoeg of heb je dan echt bagger kwaliteit ?
Was van het merk Thust Koste 99,- vond ik iig niet zo duur, en 16mb space op dat ding..
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Ed Honda CB50J 17-6-2004 11:50 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

die 30 achter je w wil zeggen dat je olie sneller zijn smeergrens berijkt heeft op een bep temp.

met een 40 achter de W, heb je dus bij hogere temp langer smering.

Op zo'n standaard ding maakt het niet veel uit, alhoewel als hij heel warm word, zal hij sneller vastlopen...


Umm... Oliekoeler op een 4takt ??
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Mr.Michiel 17-6-2004 11:51 Print reply

Posts: 1567
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]

Ik heb geen digi camere

Het is gewoon een standaard uitlaat die ik goedkoop heb kunnen regelen

De demper gaat er iig uit En wss ook nog ff een stukie inkorten
Ik denk dat het geluid best wel extreem hard/zwaar gaat worden

Maarja, laat vanmiddag wel meer weten, Binnen kort dan ook maar eens een digi camere kopen.
Zijn die dingen bij de Karwei wat ? die in het krantje stonden. Zag er wel mooi uit, 3.1 megapixel, is dat genoeg of heb je dan echt bagger kwaliteit ?
Was van het merk Thust Koste 99,- vond ik iig niet zo duur, en 16mb space op dat ding..


Ik heb wel een digicam liggen, rij gewoon maar naar rockanje toe
 
juustem
de_koen 17-6-2004 11:52 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Umm... Oliekoeler op een 4takt ??


die jij niet hebt
 
Honda 5-Bak te koop
Ed Honda CB50J 17-6-2004 11:54 Print reply

Posts: 4190
Ja volgend jaar weer
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Ed Honda CB50J 17-6-2004 11:55 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


die jij niet hebt


Die ik wel heb liggen

Tis alleen niet nodig, en ik heb ook niet zo'n zin om gaten in me cilinder-kop te boren.

edit : wss, komt hij op me PC50 uit 1969 die ik ga opfokken

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 17-6-2004 11:57
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
MaartenSS50 17-6-2004 16:52 Print reply

Posts: 456
pc50 opvoeren is lastig, er bestonden 70 cctjes vroeg?h, maar zijn nu moeilijk te vinden.

Oliekoeler is erg slecht als je het niet nodig hebt,komt je blok niet op temp.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-6-2004 17:03 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

die 30 achter je w wil zeggen dat je olie sneller zijn smeergrens berijkt heeft op een bep temp.

met een 40 achter de W, heb je dus bij hogere temp langer smering.

Op zo'n standaard ding maakt het niet veel uit, alhoewel als hij heel warm word, zal hij sneller vastlopen...


jah hoor

die nummer hebben gewoon met de viscosieteit van de olie te maken

nummer 8er de w(inter) is je viscsiteit in de winter of als t koud is

nummer ervoor is je viscositeit in de zomer of als die wrarm is
 

Dit topic is 8854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved