Heb ik ook bij m'n 2RU blok, zit geen volle krukas in, zitten in de wangen een paar gaten, dan loopt 'ie mooier, alleen heeft 'ie niet zovele carterdruk. Net zoals die pech maxi's
Quote:Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Echte racers met een roterende inlaat hebben een schijfopening rond de 180 ?.
Afstelling doe je met een gradenschijf opening zoveel graden voor BDP - sluiten zoveel graden na BDP
ik weet dat ik een oud topic kick, maar liever zo dan een nieuwe openen
wat word hier nu bedoeld met 180 graden voor BDP opent de inlaat?
360 graden is een vol rondje, dus, 180 graden voor BDP is gewoon ODP?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Voorbeeld: bij een komet 100 cc kart opentde schijf de opening 132 graden voor BDP en sluit 60 graden na BDP = 192 graden
Weet jij toevallig wat gangbare timingen die worden gebruikt bij bepaalde type motoren? Heb nu een originele snelle schijf van Yamaha erin zitten, maar er zal nog wel het eea kunnen worden aangepast neemm ik aan.
ja kweet et nie hor. maar kijk maar is bij een cit of ciau blok....das vet vaag
als je zuiger op et hoogste punt is komt et via 1 gat naar binnen, en zodra je zuiger naar benede gaat ie open aan de andere kant en stroomt et je cil in....
kweet nie hoe jullie da noemen?
das gewoon krukasgestuurde inlaat, de krukas zit zegmara voor de inlaat, en er is zon hap uit de krukas ( ook om te balanseren ), dan gaatie dus open. dat heeft dus geen zak te maken met gaten in de krukas zoals bij een puch, want die openen dus geen inlaatpoort (das weer zuigersturing). als je er een andere krukas indoet van een sneller type ofzo dan is die inlaatpoorttiming van de krukas dus anders en ga je sneller, het is een beetje met roterende inlaat te vergelijken