Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling motor Hispania

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19731 - Koppeling motor Hispania
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

romade 16-6-2004 1:33 Print topicpost

Posts: 15
Hi ik had een probleem met de koppeling het stangetje dat door de motor gaat om de koppelings platen te ontkoppelen was gebroken, heb er een nieuwe ingezet met het kogeltje er tussen zoals het hoort. alles weer op zijn plaats de platen ook. maar nu het volgende probleem hij begint te trillen in de motor net of er onbalans in zit.
Kan het zijn dat de platen er niet goed inzitten want de stalen schijven die er tussen zitten zijn dus niet hellemaal rond.
Heb dus niet goed opgelet hoe die dingen zaten.is er nog een bepaalde metode om ze in te bouwen en zoja hoe hoop zo snel mogelijk wat te horen van jullie want een paar dagen niet rijden is ook niet leuk.
Met vriendelijke groet Bennie
 

bart de schakelgek 16-6-2004 11:32 Print reply

Posts: 5987
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/66

ik denk dat de balans as helemaal verkeert staat

afstellen doe je zo:
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/44

is maar ff werk

oh en heb je de juiste olie erin gedaan?
ik hoop voor jou niet 10w40 of zo? maar putoline gp10

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 16-6-2004 11:33
 
Limburger
romade 17-6-2004 0:13 Print reply

Posts: 15
Ik had het al gevonden het was inderdaad de balans as maar toch zeer bedankt voor je antwoord. dan nog wat wat is er verkeert aan 10W40 hebben ze me aangeraden bij Bouwman de scooter en bromfiets handel.
Putoline gp10 wat is daar dan beter aan.
Wil het wel proberen.
Ik had wel een probleem in zijn 2 kon niet meer terug schakelen zat vast even opschakelen en het ging weer of is dit een ander probleem.
groetjes Bennie
 
bart de schakelgek 17-6-2004 0:40 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: romade

Ik had het al gevonden het was inderdaad de balans as maar toch zeer bedankt voor je antwoord. dan nog wat wat is er verkeert aan 10W40 hebben ze me aangeraden bij Bouwman de scooter en bromfiets handel.
Putoline gp10 wat is daar dan beter aan.
Wil het wel proberen.
Ik had wel een probleem in zijn 2 kon niet meer terug schakelen zat vast even opschakelen en het ging weer of is dit een ander probleem.
groetjes Bennie


minarelli blokken hebben aparte lagers, glijlagers of weet ik het

putoline heeft daar een aparte olie voor gemaakt, gp10 dus

10w40 is eigenlijk te dik voor die lagers

 
Limburger
Bullet 17-6-2004 0:58 Print reply

Posts: 12150
Bart = AM6-Klantenservice


 
**My BungHole Will Speak Now**
bart de schakelgek 17-6-2004 1:00 Print reply

Posts: 5987

kutblokken zijn het

 
Limburger
romade 17-6-2004 1:28 Print reply

Posts: 15
Als het zulke kutblokken zijn waarom zitten ze dan bijna onder elke bromfiets van een beetje merk tot topmerk aprilia Rieu motorHispania en Derbi weet ik niet zeker.
Maar wat is dan een goede motor in jou ogen.
 
bart de schakelgek 17-6-2004 1:30 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: romade

Als het zulke kutblokken zijn waarom zitten ze dan bijna onder elke bromfiets van een beetje merk tot topmerk aprilia Rieu motorHispania en Derbi weet ik niet zeker.
Maar wat is dan een goede motor in jou ogen.


honda blok op gedeelde nummer 1 met kawasaki

maar waarom die onder elke moderne brommer zitten? omdat die dingen in massaproductie gemaakt worden en daarom goedkoop in inkoop zijn voor een fabrikant (goedkoper dan er zelf een te ontwerpen en maken)
topmerk

maar het was sarcastisch bedoelt, iets wat op dit forum laatste tijd veel voorkomt en de meesten happen, en ik maar lachen
 
Limburger
romade 17-6-2004 1:43 Print reply

Posts: 15
Nou als je kijkt wat een nieuw blok kost dan kan ik niet zeggen dat is goedkoop 1200 euro
In productie dan zijn ze goedkoop maar de handellaren maken er gewoon misbruik van.
De dingen liggen hoog in toeren dus kunnen ze ook gauw stuk gaan vooral als je niet de goede motorolie er in doet.
Maar dat is met alles als je een brommer zelf opbouwd uit onderdelen die je zelf koopt dan kun je voor dat zelfde geld ook 2 nieuwe kopen
zo duur zijn nou onderdelen maar jij mag voor mij wel lachen hoor de zullen er wel meer happen lachen is gezond
 
bart de schakelgek 17-6-2004 1:48 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: romade

Nou als je kijkt wat een nieuw blok kost dan kan ik niet zeggen dat is goedkoop 1200 euro
In productie dan zijn ze goedkoop maar de handellaren maken er gewoon misbruik van.
De dingen liggen hoog in toeren dus kunnen ze ook gauw stuk gaan vooral als je niet de goede motorolie er in doet.
Maar dat is met alles als je een brommer zelf opbouwd uit onderdelen die je zelf koopt dan kun je voor dat zelfde geld ook 2 nieuwe kopen
zo duur zijn nou onderdelen maar jij mag voor mij wel lachen hoor de zullen er wel meer happen lachen is gezond


prijzen voor ons en prijzen voor een merk zoals aprillia verschillen iets he maar dat is dan ook meteen 1/3 van de brommer he, de rest is ook goedkope prut, dus...

maar zoals ik al zei, omdat ze door een ander bedrijf in massaproductie gemaakt worden is het goedkoper om ze "in te kopen" dan ze zelf te maken, wat suzuki, yamaha, kawasaki en honda 20 jaar geleden allemaal WEL gedaan hebben
 
Limburger
Saknet 17-6-2004 2:09 Print reply

Posts: 10355
lijkt mij heerlijk om een brommer te hebben die na 25.000 km rijp voor de sloop is.. dat wasmij die 3000 euro echt wel waard, ben ik ff blij dat ik niet zon veel goedkopere kogt zon oudere brommert die hun degelijkheid tenminste hebben bewezen..

als je op zon brommer van 3000 euro rondsjeest voor straatgebruik, dan neem je je hobbie trouwens ook best serieuz... kijk als vervoersmiddel kenk het nog begrijpe, al zou ik zelfs dan liever iets bewezen degelijks willen hebben..

ps
wie legt er nou 20 euro voor een gaskabeltje neer tegenwoordig omdat er toevallig aprilia op staat oid..

omg vreselijk offtopic tja tis ook al ontieglijk laat

Dit bericht is ge-edit door barteld op 17-6-2004 2:13
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
bart de schakelgek 17-6-2004 2:16 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

lijkt mij heerlijk om een brommer te hebben die na 25.000 km rijp voor de sloop is.. dat wasmij die 3000 euro echt wel waard, ben ik ff blij dat ik niet zon veel goedkopere kogt zon oudere brommert die hun degelijkheid tenminste hebben bewezen..


tel er 5000 bij op, om de mensen een beetje blij te maken
maar ik bedoel het niet verkeerd of zo
maar heb daar wel ervaring mee
heb 3 am6 blokken gehad, 1tje ervan (maar die had ook maar 7k gelopen) was nog helemaal 100% goed

en ik heb een keer een blok mogen aanschouwen na 30k km
jongen had een vastloper, dus wij cil eraf: perfect gewoon nog
dus blok open
3 tandwielen helemaal in de puin, zaten er helemaal tussen en klem

laat ik het zo zeggen: het zijn snelle blokken, en productie blokken (en om massaproductie betaalbaar te maken worden er goedkopere materialen gebruikt)

als ze nou am6 blokken maken met versnellingsbakken van goede materialen, stevigere bigends en goede lagers (want die ori lagers kunnen weinig hebben )
dan zou ik ze misschien aanprijsen

ja beetje offtopic, maar de topicstarter had zijn proleem toch al opgelost? dus leuk om hier verder over te praten
 
Limburger
romade 17-6-2004 2:59 Print reply

Posts: 15
Ik ben het wel met je eens maar als ze duurde en kwalitatief beter materiaal gebruiken dan worden ze nog veel duurder en gaan dan niet zo snel stuk dus de levens duur is langer om dan het geld eruit te halen wat ze normaal met de goedkopere versies verdienen dan wordt zo'n blok wel heel erg duur
 

Dit topic is 549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved