Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vonken@remschijf

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1027 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19726 - vonken@remschijf
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_2takt_power 15-6-2004 21:00 Print topicpost

Posts: 6744
ik zat net ff stukke te rijden op me mt met mbx velgen maar toen ik gingremmem zaf ik dat er vonken van me remblokken afkwam toen ik thuis kwam in zijn vrij gezet blijkt me rem gewoon aantelopen me rem remt gewoon goed alleen zou het kunnen dat me remblokken zijn versleten me schijf zitten allemaal stukken ijzer op gewoon heel ruw
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.

Joscross 15-6-2004 21:06 Print reply

Posts: 12501
Nieuwe blokjes er op voor je schijf helemaal naar de kk gaat
 
honda_2takt_power 15-6-2004 21:07 Print reply

Posts: 6744
k dan nog ff iemand vinden die me wil helpen met het monteren

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Muerte aka Ozzy 15-6-2004 21:08 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

k dan nog ff iemand vinden die me wil helpen met het monteren



dat is toch zo makkelijk man.. hou desnoods gewoon tekening van KB erbij (van de klauw) en klaar..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
honda_2takt_power 15-6-2004 21:09 Print reply

Posts: 6744
zal ff kijken in de KB

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
honda mb5 15-6-2004 21:10 Print reply

Posts: 688
ik zou als ik jou was eerst je schijf even conttroleren of die nog wel in orde is
 
honda_2takt_power 15-6-2004 21:11 Print reply

Posts: 6744
die is nog wel in orde me remblokken zijn gewoon versleten
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
honda mb5 15-6-2004 21:12 Print reply

Posts: 688
raar dan want ik heb ook ffies met versleten remblokken gereden maar mijn schijf was verrot enm er kwamen geen vonken vanaf

 
honda_2takt_power 15-6-2004 21:14 Print reply

Posts: 6744
ja maar bij mij komen ercht vonken van me remblokken af dus dan zijn ze echt op volgens mij

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
honda_2takt_power 15-6-2004 21:16 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Muerte aka Ozzy

[...]


dat is toch zo makkelijk man.. hou desnoods gewoon tekening van KB erbij (van de klauw) en klaar..


mag jij zeggen waar er een afbeelding van staat in dekb

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Muerte aka Ozzy 15-6-2004 21:17 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

[...]


mag jij zeggen waar er een afbeelding van staat in dekb



van welke brommer komt die klauw? nsr? mb? mbx?

edit: als ie van nsr of mbx komt moet je eerst nr 13 eruit draaien en dan nr15.. dan haal je ze zo los..

Dit bericht is ge-edit door Muerte aka Ozzy op 15-6-2004 21:18
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
honda_2takt_power 15-6-2004 21:18 Print reply

Posts: 6744
ik heb mbx velgen en daar komt wsl ook de klauw van af

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Muerte aka Ozzy 15-6-2004 21:19 Print reply

Posts: 3255
Trotse eigenaar van een Duuc 748
honda_2takt_power 15-6-2004 21:27 Print reply

Posts: 6744
ik vat het niet helmaal maar ik denk dat het wel moet lukken
dit kwam ik tegen op een site

De mate van slijtage van de remblokken is zonder demontage af te lezen. Onder- en bovenin elke remblok is een rode inkeping aangebracht: wanneer een remblok tot op het eindvlak van ??n der inkepingen is versleten beide remblokken vervangen
voor het vervangen van de remblokken beho?ft de remleiding niet losgenomen te worden. Als volgt te werkgaan:
- aan de binnenkant (wielzijde) van de klauw de borgplaatlippen terugbuigen en beide stiftbouten iets lossen
- beide bevestigingsbouten van de klauw aan de vorkpoot losdraaien en de klauw van de schijf nemen
- duw de remzuiger in de klauw met de hand geleidelijk in, vmessage=ik vat het niet helmaal maar ik denk dat het wel moet lukken
dit kwam ik tegen op een site

De mate van slijtage van de remblokken is zonder demontage af te lezen. Onder- en bovenin elke remblok is een rode inkeping aangebracht: wanneer een remblok tot op het eindvlak van ??n der inkepingen is versleten beide remblokken vervangen
voor het vervangen van de remblokken beho?ft de remleiding niet losgenomen te worden. Als volgt te werkgaan:
- aan de binnenkant (wielzijde) van de klauw de borgplaatlippen terugbuigen en beide stiftbouten iets lossen
- beide bevestigingsbouten van de klauw aan de vorkpoot losdraaien en de klauw van de schijf nemen
- duw de remzuiger in de klauw met de hand geleidelijk in, vmessage=ik vat het niet helmaal maar ik denk dat het wel moet lukken
dit kwam ik tegen op een site

De mate van slijtage van de remblokken is zonder demontage af te lezen. Onder- en bovenin elke remblok is een rode inkeping aangebracht: wanneer een remblok tot op het eindvlak van ??n der inkepingen is versleten beide remblokken vervangen
voor het vervangen van de remblokken beho?ft de remleiding niet losgenomen te worden. Als volgt te werkgaan:
- aan de binnenkant (wielzijde) van de klauw de borgplaatlippen terugbuigen en beide stiftbouten iets lossen
- beide bevestigingsbouten van de klauw aan de vorkpoot losdraaien en de klauw van de schijf nemen
- duw de remzuiger in de klauw met de hand geleidelijk in, verwijder beide stiftbouten, dan de remblokken en de vulplaten
vervang beide remblokken altijd tegelijk en monteer een nieuwe borgplaat. V??r montage de remklauw met een droge doek schoonmaken. Als volgt te werkgaan:
- vulplaten, remblokken, klemplaat en borgplaat aanbrengen
- stiftbouten inbrengen en handvast aandraaien. Controleer of de stiftbouten door de gaten van vulplaten en remblokken gestoken zijn. Zie ook afb. 86
- remklauw met beide bevestigingsbouten op de vorkpoot monteren. Aantrekkoppelvan de bouten 24-30 Nm
- stiftbouten aantrekken (15-20 Nm) en borgplaatlippen tegen de boutzijkanten aanbuigen
- remwerking en vrije slmessage=ik vat het niet helmaal maar ik denk dat het wel moet lukken
dit kwam ik tegen op een site

De mate van slijtage van de remblokken is zonder demontage af te lezen. Onder- en bovenin elke remblok is een rode inkeping aangebracht: wanneer een remblok tot op het eindvlak van ??n der inkepingen is versleten beide remblokken vervangen
voor het vervangen van de remblokken beho?ft de remleiding niet losgenomen te worden. Als volgt te werkgaan:
- aan de binnenkant (wielzijde) van de klauw de borgplaatlippen terugbuigen en beide stiftbouten iets lossen
- beide bevestigingsbouten van de klauw aan de vorkpoot losdraaien en de klauw van de schijf nemen
- duw de remzuiger in de klauw met de hand geleidelijk in, verwijder beide stiftbouten, dan de remblokken en de vulplaten
vervang beide remblokken altijd tegelijk en monteer een nieuwe borgplaat. V??r montage de remklauw met een droge doek schoonmaken. Als volgt te werkgaan:
- vulplaten, remblokken, klemplaat en borgplaat aanbrengen
- stiftbouten inbrengen en handvast aandraaien. Controleer of de stiftbouten door de gaten van vulplaten en remblokken gestoken zijn. Zie ook afb. 86
- remklauw met beide bevestigingsbouten op de vorkpoot monteren. Aantrekkoppelvan de bouten 24-30 Nm
- stiftbouten aantrekken (15-20 Nm) en borgplaatlippen tegen de boutzijkanten aanbuigen
- remwerking en vrije slag in het handel controleren (par.13b)
controleer het oppervlak van de remschijf op groeven en andere beschadigingen. Meet de dikte van de schijf (min. 3,0 mm) en de slingering of vervorming: deze mag niet meer dan 0,3 mm bedragen. Wanneer deze waarden overschreden worden de schijf vervangen.
Aantrekken van de bevestigingsbouten van de schijf 27-33 Nm.

wat zijn de borgplaatclippen de stiftbouten op de tekening de nummers

en ik heb net gemeten me schijf is nog maar 3mm dik zou ik ook een nieuwe schijf nodig hebben



Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 15-6-2004 21:38
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Ed Honda CB50J 15-6-2004 21:43 Print reply

Posts: 4190
Foto van remschijf die vonkt ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Joostvdw 15-6-2004 21:51 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Foto van remschijf die vonkt ?


ramptoerist!

gewoon de 2 bouten aan de wiel kant los draaien, dan vallen de blokjes der zo uit, heel simpel

er zitten namelijk maar 3 bouten ofzo, de kleinste is ontluchten, die moet je dus niet hebben

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 1695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved