ik vat het niet helmaal maar ik denk dat het wel moet lukken
dit kwam ik tegen op een site
De mate van slijtage van de remblokken is zonder demontage af te lezen. Onder- en bovenin elke remblok is een rode inkeping aangebracht: wanneer een remblok tot op het eindvlak van ??n der inkepingen is versleten beide remblokken vervangen
voor het vervangen van de remblokken beho?ft de remleiding niet losgenomen te worden. Als volgt te werkgaan:
- aan de binnenkant (wielzijde) van de klauw de borgplaatlippen terugbuigen en beide stiftbouten iets lossen
- beide bevestigingsbouten van de klauw aan de vorkpoot losdraaien en de klauw van de schijf nemen
- duw de remzuiger in de klauw met de hand geleidelijk in, vmessage=ik vat het niet helmaal maar ik denk dat het wel moet lukken
dit kwam ik tegen op een site
De mate van slijtage van de remblokken is zonder demontage af te lezen. Onder- en bovenin elke remblok is een rode inkeping aangebracht: wanneer een remblok tot op het eindvlak van ??n der inkepingen is versleten beide remblokken vervangen
voor het vervangen van de remblokken beho?ft de remleiding niet losgenomen te worden. Als volgt te werkgaan:
- aan de binnenkant (wielzijde) van de klauw de borgplaatlippen terugbuigen en beide stiftbouten iets lossen
- beide bevestigingsbouten van de klauw aan de vorkpoot losdraaien en de klauw van de schijf nemen
- duw de remzuiger in de klauw met de hand geleidelijk in, vmessage=ik vat het niet helmaal maar ik denk dat het wel moet lukken
dit kwam ik tegen op een site
De mate van slijtage van de remblokken is zonder demontage af te lezen. Onder- en bovenin elke remblok is een rode inkeping aangebracht: wanneer een remblok tot op het eindvlak van ??n der inkepingen is versleten beide remblokken vervangen
voor het vervangen van de remblokken beho?ft de remleiding niet losgenomen te worden. Als volgt te werkgaan:
- aan de binnenkant (wielzijde) van de klauw de borgplaatlippen terugbuigen en beide stiftbouten iets lossen
- beide bevestigingsbouten van de klauw aan de vorkpoot losdraaien en de klauw van de schijf nemen
- duw de remzuiger in de klauw met de hand geleidelijk in, verwijder beide stiftbouten, dan de remblokken en de vulplaten
vervang beide remblokken altijd tegelijk en monteer een nieuwe borgplaat. V??r montage de remklauw met een droge doek schoonmaken. Als volgt te werkgaan:
- vulplaten, remblokken, klemplaat en borgplaat aanbrengen
- stiftbouten inbrengen en handvast aandraaien. Controleer of de stiftbouten door de gaten van vulplaten en remblokken gestoken zijn. Zie ook afb. 86
- remklauw met beide bevestigingsbouten op de vorkpoot monteren. Aantrekkoppelvan de bouten 24-30 Nm
- stiftbouten aantrekken (15-20 Nm) en borgplaatlippen tegen de boutzijkanten aanbuigen
- remwerking en vrije slmessage=ik vat het niet helmaal maar ik denk dat het wel moet lukken
dit kwam ik tegen op een site
De mate van slijtage van de remblokken is zonder demontage af te lezen. Onder- en bovenin elke remblok is een rode inkeping aangebracht: wanneer een remblok tot op het eindvlak van ??n der inkepingen is versleten beide remblokken vervangen
voor het vervangen van de remblokken beho?ft de remleiding niet losgenomen te worden. Als volgt te werkgaan:
- aan de binnenkant (wielzijde) van de klauw de borgplaatlippen terugbuigen en beide stiftbouten iets lossen
- beide bevestigingsbouten van de klauw aan de vorkpoot losdraaien en de klauw van de schijf nemen
- duw de remzuiger in de klauw met de hand geleidelijk in, verwijder beide stiftbouten, dan de remblokken en de vulplaten
vervang beide remblokken altijd tegelijk en monteer een nieuwe borgplaat. V??r montage de remklauw met een droge doek schoonmaken. Als volgt te werkgaan:
- vulplaten, remblokken, klemplaat en borgplaat aanbrengen
- stiftbouten inbrengen en handvast aandraaien. Controleer of de stiftbouten door de gaten van vulplaten en remblokken gestoken zijn. Zie ook afb. 86
- remklauw met beide bevestigingsbouten op de vorkpoot monteren. Aantrekkoppelvan de bouten 24-30 Nm
- stiftbouten aantrekken (15-20 Nm) en borgplaatlippen tegen de boutzijkanten aanbuigen
- remwerking en vrije slag in het handel controleren (par.13b)
controleer het oppervlak van de remschijf op groeven en andere beschadigingen. Meet de dikte van de schijf (min. 3,0 mm) en de slingering of vervorming: deze mag niet meer dan 0,3 mm bedragen. Wanneer deze waarden overschreden worden de schijf vervangen.
Aantrekken van de bevestigingsbouten van de schijf 27-33 Nm.
wat zijn de borgplaatclippen de stiftbouten op de tekening de nummers
en ik heb net gemeten me schijf is nog maar 3mm dik zou ik ook een nieuwe schijf nodig hebben
Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 15-6-2004 21:38
|