Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opvoeren Motorhispania Furia

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19665 - Opvoeren Motorhispania Furia
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 10705 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Crosser [Corn 14-6-2004 9:37 Print topicpost
Posts: 603
Ik heb een Motorhispania Furia SM, en ik wilde de brommer graag nog een beetje opvoeren.
Mijn huidige setup:

Ori 50cc gilardoni
Ori onbegrensde uitlaat
Ori 12mm Carburateur
twv 13-52
Sproeiermaat is me onbekend
hij rijdt nu ongeveer 80-85 mits geen/weinig wind en/of meewind.

En nu wilde ik hem nog wat verder opvoeren meet bijv. een andere uitlaat.
Maar nu heb ik nog een paar vraagjes:

1. Zou het me veel opleveren als ik een andere uitlaat eronder zou steken?

2. Welke uitlaat raden jullie me aan?
Dus rijdt hij met een metrakit van 130 euro net zo hard als met een Yasuni van 200 euro dan kies ik de Yasuni.

3. Als ik er een 16 of 17,5 mm carburateur op zou zetten kan een ori 50cc dat aan en levert dat me veel extra kracht onderin toerengebied op?

4. Als je een membraan met fiber plaatjes erop zou zetten, dan levert me toch geen kracht/snelheid winst op of wel?




 

MB-SpEeDfReAk 14-6-2004 10:31 Print reply
Posts: 612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]

Ik heb een Motorhispania Furia SM, en ik wilde de brommer graag nog een beetje opvoeren.
Mijn huidige setup:

Ori 50cc gilardoni
Ori onbegrensde uitlaat
Ori 12mm Carburateur
twv 13-52
Sproeiermaat is me onbekend
hij rijdt nu ongeveer 80-85 mits geen/weinig wind en/of meewind.

En nu wilde ik hem nog wat verder opvoeren meet bijv. een andere uitlaat.
Maar nu heb ik nog een paar vraagjes:

1. Zou het me veel opleveren als ik een andere uitlaat eronder zou steken?

2. Welke uitlaat raden jullie me aan?
Dus rijdt hij met een metrakit van 130 euro net zo hard als met een Yasuni van 200 euro dan kies ik de Yasuni.

3. Als ik er een 16 of 17,5 mm carburateur op zou zetten kan een ori 50cc dat aan en levert dat me veel extra kracht onderin toerengebied op?

4. Als je een membraan met fiber plaatjes erop zou zetten, dan levert me toch geen kracht/snelheid winst op of wel?

1. ja nogal
2. weet ik niet en waarom een uitlaat kopen van 200 euro als ie net zo hard rijd als een van 130 euro...
3. met andere uitlaat zoiezo, ja dat verschil merk je wel met een andere carb, maar hangt ook weer af van de rest van je setup....
4. je zou misschien iets harder trekken al merk je het niet echt, loopt er wel bmessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]

Ik heb een Motorhispania Furia SM, en ik wilde de brommer graag nog een beetje opvoeren.
Mijn huidige setup:

Ori 50cc gilardoni
Ori onbegrensde uitlaat
Ori 12mm Carburateur
twv 13-52
Sproeiermaat is me onbekend
hij rijdt nu ongeveer 80-85 mits geen/weinig wind en/of meewind.

En nu wilde ik hem nog wat verder opvoeren meet bijv. een andere uitlaat.
Maar nu heb ik nog een paar vraagjes:

1. Zou het me veel opleveren als ik een andere uitlaat eronder zou steken?

2. Welke uitlaat raden jullie me aan?
Dus rijdt hij met een metrakit van 130 euro net zo hard als met een Yasuni van 200 euro dan kies ik de Yasuni.

3. Als ik er een 16 of 17,5 mm carburateur op zou zetten kan een ori 50cc dat aan en levert dat me veel extra kracht onderin toerengebied op?

4. Als je een membraan met fiber plaatjes erop zou zetten, dan levert me toch geen kracht/snelheid winst op of wel?

1. ja nogal
2. weet ik niet en waarom een uitlaat kopen van 200 euro als ie net zo hard rijd als een van 130 euro...
3. met andere uitlaat zoiezo, ja dat verschil merk je wel met een andere carb, maar hangt ook weer af van de rest van je setup....
4. je zou misschien iets harder trekken al merk je het niet echt, loopt er wel beter door...





 
88
Abarth-500 14-6-2004 10:36 Print reply

Posts: 1532
1 : ja levert erg veel op.

2 : zit wel verschil in, ik raad je de gianelli aan, die zijn redelijk goedkoop en echt supergoed.

3 : die carb helpen wel, maar koop of een 16mm of een 19 of 21 mm. 17.5 dellorto zijn ronduit bagger.

4 : sommige mensen merken een wereld van verschil, sommige ook niet. Maar het is iig een goed idee om te doen, want mocht er een keer een stukje in je cilinder terecht komen, dan is er met carbonkleppen niets aan de hand.
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
X-treme racer 14-6-2004 10:46 Print reply

Posts: 265
1. ja scheelt veel(maar dat staat in de ander reply's ook al)

2. zoals Abarth-500 al zei gianellie is goed maar zijn hier volgens mij niet voor te koop, dan zou 'k yasuni nemen('t schijnt beter geluid, betere presatie's)

3.koop als 't kan een 19 of 21 mm carb.

4. scheelt geen fuck maar is wel beter voor je cilinder als een klepje breekt
 
scooter zuigen, daarom rijden echte mannen schakel
Rico _--Senda-DRD--_ 14-6-2004 10:48 Print reply

Posts: 205
Je uitlaat zorgt voor o.a. :

-sneller optrekken
-sneller in toeren trekken
-hogere snelheid (vanwege compressiebocht)

Ik heb zelf een yasuni trial onder mijn drd met een echt 80ccd crossgeluidje en die zorgt ook voor top-prestaties, met de oriuitlaat is 't toch echt ewen groot verschil.Als ik jou was zou ik je carb ook vergroten, stnd bij senda's is 14mm delortho, ik heb nu een 17,5 delortho en dat helpt ook nog lekker door.En dan als laatst je vertanding... dan ga je wel lekker
 
..:: DerbiThe Red Power ::..
Sander87 14-6-2004 11:03 Print reply
Posts: 369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Abarth-500

1 : ja levert erg veel op.

2 : zit wel verschil in, ik raad je de gianelli aan, die zijn redelijk goedkoop en echt supergoed.

3 : die carb helpen wel, maar koop of een 16mm of een 19 of 21 mm. 17.5 dellorto zijn ronduit bagger.

4 : sommige mensen merken een wereld van verschil, sommige ook niet. Maar het is iig een goed idee om te doen, want mocht er een keer een stukje in je cilinder terecht komen, dan is er met carbonkleppen niets aan de hand.

waarom is een 17.5mm bagger en bv. de 16 of 19 niet... met een 17.5 rijd je dan toch wel harder als met die 16??
 
[RRT] Lost-P 14-6-2004 11:13 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb_racer


4. scheelt geen fuck maar is wel beter voor je cilinder als een klepje breekt



als jij ipv een baggermembraan een GOED membraan drin zet, dan merk jij dat echt wel hoor
 
Chille Tune shit dan
Abarth-500 14-6-2004 11:17 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sander87

[...]

waarom is een 17.5mm bagger en bv. de 16 of 19 niet... met een 17.5 rijd je dan toch wel harder als met die 16??



17.5 mm is een ander type dellorto, kweet de naam zo snel niet maar de 17.5 zijn van slechtere kwaliteit. maar koop een 19 mm, dat kan heel goed met alleen een andere uitlaat hoor. 21 mm zelfs ook nog
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
X-treme racer 14-6-2004 11:18 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]



als jij ipv een baggermembraan een GOED membraan drin zet, dan merk jij dat echt wel hoor


jah dan wel maar hij heeft 't over alleen fiber plaatjes erop zetten dan merk je 't niet ik iig niet

 
scooter zuigen, daarom rijden echte mannen schakel
[RRT] Lost-P 14-6-2004 11:21 Print reply
Posts: 4578
neuh, miss. een heeel klein beetje ja...maar niet echt overweldigend neej
 
Chille Tune shit dan
Crosser [Corn 15-6-2004 16:57 Print reply
Posts: 603
Nu zag ik pas op opvoeren.nl de doppler ER1 (onderlangs).
En omdat het een supermotard is vind ik een onderlangs best wel kewl staan.
Maar ik ga liever voor performance dan voor de looks.

Wie heeft er ervaring met de doppler ER1 en is deze slechter dan de metrakit qua performance,of maakt dat niets tot nagenoeg niets uit?
 
Bart-DRD 15-6-2004 17:46 Print reply

Posts: 1838
waarom die 17.5 mm zo slecht zijn?? is niet zo, maar meestal presteren ze niet zoveel beter omdat je zo op je ori luchbox kan zetten,,,. en ja DIE kan niet meer luchtdoorvoeren...

die moet je echt bijwerken om er meer lucht door te laten komen
(gaten in zijkant)
 
stom stuk ei uit blik...
Crosser [Corn 16-6-2004 13:04 Print reply
Posts: 603
Zou het trouwens erg veel schelen in verbruik als ik er bijv. een 19mm carb op zou zetten?
Hij rijdt nu ongeveer 1:25
 
bart de schakelgek 16-6-2004 13:06 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]

Zou het trouwens erg veel schelen in verbruik als ik er bijv. een 19mm carb op zou zetten?
Hij rijdt nu ongeveer 1:25


hij gaat iets meer verbruiken
zal wel rond de 1:20 gaan liggen denk ik

(ik had ook een motorhispania, 70cc en 21mm, verbruikte ook 1:25 )
 
Limburger
rva 16-6-2004 13:32 Print reply
Posts: 35
Uitlaat die onder een furia zit is ori al een metrakit. Dus je zult gewoon de zelfde uitlaat krijgen, maar misschien heeft de ori schotten erin zitten daar zou ik eerst naar kijkmessage=Uitlaat die onder een furia zit is ori al een metrakit. Dus je zult gewoon de zelfde uitlaat krijgen, maar misschien heeft de ori schotten erin zitten daar zou ik eerst naar kijken.
 

Dit topic is 10705 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved