Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Slecht starten.... nogal slecht starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1186 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #19664 - Slecht starten.... nogal slecht sta...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tdc 14-6-2004 1:11 Print topicpost

Posts: 15
ik heb dus een Fantic Oasis 50.1 uit Italie.. niet echt een van de bekenste.. maar het is dus crossbrommer.. 50cc.. 14mm Cab Dellorto (met 62sproeier) Bougie warmtegraad 12... ehmm.. naja als meer moet weten laat dan eff post achter.. maar het gaat er dus om datie heel shit start... moet hem dus aanrenne want me kickstart is pas gesneuvelt.. maar het was dus altijd of 20meter aanrenne of 30x kicke :S helemaal bagger dus.. maar wat me opviel was dat wanneer het warm weer werd.. hij een tijdje in de zon had gestaan hij heel soepel starte.. als ik in de nacht weg moes rijde loop ik echt uren met da ding te duwe... :S

weet iemand hoe je zo'n probleem ken oplosse.. als ik er een lagere bougie indoe.. een 11 of 9 dan starte die wel beter.. makkelijker... maar dan kon ik niet op z'n top rijde.. dan gaatie op ze top happere.. soort van verzuipe denk...

Ook wanneer ik er een kleiner sproeier in doe looptie voor geen meter... hoe kan ik deze startprobleme verhelpe??

grtz and thanks TiMo
 

Blukaap2 14-6-2004 10:25 Print reply

Posts: 9953
Een grotere sproeier d'r in duwen.
Dat al geprobeerd ?
 
Stoere brommers
MB-SpEeDfReAk 14-6-2004 10:25 Print reply
Posts: 612
begin is met bougie warmtegraad 7 ofzo...
verder zou ik ff experimenteren met afstellen
 
88
Rico _--Senda-DRD--_ 14-6-2004 10:51 Print reply

Posts: 205
Dat probleem heb ik dus ook met mijn crossmotor gehad..

Je hebt zomer en winter bougie's zeggen de motorhandelaren altijd dus had ik voor mijn crosmotor voor in de winter een warmtegraad 8 en in de zomer een 9.Dus ik zou indd ff kijken hoe hij werkt op een 7.
 
..:: DerbiThe Red Power ::..
Blukaap2 14-6-2004 10:54 Print reply

Posts: 9953
Ik zou dat eens niet doen, ik zou er eerst een grotere sproeier infrotten.
En daarna een beetje gaan prutsen met warmtegraden van bougies.
Omdat een te warme bougie nogal gevaarlijk is.....
 
Stoere brommers
HondaPXR 14-6-2004 11:55 Print reply
Posts: 257
hoe hoger de warmtegraad, hoe gevoeliger starten, ook al eens ge?xperiementeerd met de elektrodeafstand? wat is het verschil miss bij een andere bougie, we gaan nu niet beginnen klagen over 3 km/u h
 
Joscross 14-6-2004 11:57 Print reply

Posts: 12501
Hittegraad 12
Volgens mij slaat je bougie gewoon gruwelijk vet
Douw er een 8 in
En je sproeier is idd erg klein, probeer eens een grotere
 
tdc 17-6-2004 0:20 Print reply

Posts: 15
zal eff van alles probere... andere warmtegraad.. elektrodeafstand... en dan kijke hoe hij rijd...

maar iig zover ik nu weet:
andere warmtegraad: lager = langzamer...
andere afstand: nu 0,45mm.. advies??
grotere sproeier: verzuipe
kleinere sproeier: terughoudend rijde... gaar

TiMo
 
Blukaap2 17-6-2004 0:27 Print reply

Posts: 9953
Lagere warmtegraad (warmere bougie) heeft als voordeel dat je bougie niet zomaar vet slaat.
Grote nadeel als ie te warm is is dat je een gat in je zuiger kan branden.

andere afstand: gewoon op 0,4mm ofzo zetten, zal wel goed zijn, de 0,7/0,8mm die meestal voorgeschreven staat is te groot als je ontsteking niet 100% is

Te grote sproeier: Mist wat felheid, mist vermogen, kan stotteren, bougie kan eerder vetslaan, kan wat meer roken, start koud vaak makkelijker.

Te kleine sproeier: inhouden bij volgas, snel warm worden, extra slijtage, kan ook gaan stotteren.



Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 17-6-2004 0:27
 
Stoere brommers
User 927 17-6-2004 0:33 Print reply

Posts: 6405
Kanppe jongen als jij het verschil in power kan merken tussen verschillende warmtegraden...

Zou idd een wartegraad 7 of 8 nemen. Dan start hij waarschijnlijk een stuk makkelijker

Edit: Op een fatsoenlijk afgestelde brommer natuurlijk....

Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 17-6-2004 0:35
 
Kampersjaak 17-6-2004 10:16 Print reply

Posts: 12285
ik vind die sproeier nog al klein, je kunt een 68 proberen met iets meer lucht,

verder, heb je al gekeken hoe de onsteking staat?

mischien te vroeg oid?


 
oderint dum metuant
Greppel 17-6-2004 10:19 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Grote nadeel als ie te warm is is dat je een gat in je zuiger kan branden.



ben ik ook op een leuke manier achtergekomen
 
<== kijk, greppel <==
tdc 18-6-2004 11:59 Print reply

Posts: 15
ben nog achter iets gekome.. weet niet hoe het komt maar als ik paar meter aanloop.. en dan eff w8.. en dan 1meter aanloop dan doetie het perefect.. dan gaatie ineenkeer aan... nu net met koud kut weer.. das beetje gek.. maja vind niet erg ofzo :P
 
Supernova 18-6-2004 12:04 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tdc

ben nog achter iets gekome.. weet niet hoe het komt maar als ik paar meter aanloop.. en dan eff w8.. en dan 1meter aanloop dan doetie het perefect.. dan gaatie ineenkeer aan... nu net met koud kut weer.. das beetje gek.. maja vind niet erg ofzo :P


Kun je niet kickstarte?
 
WP Car Customs
Muerte aka Ozzy 18-6-2004 12:12 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova

[...]


Kun je niet kickstarte?


Quote:
moet hem dus aanrenne want me kickstart is pas gesneuvelt


maar dat is wel maf, dat ie ut dan wel doet..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
tdc 18-6-2004 17:49 Print reply

Posts: 15
zeker.. ik vind ook gek... maja.. maybe had iemand dit zelfde.. da ik dan iets moes verandere...
 

Dit topic is 1302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved