Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Kopen ja of nee???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1315 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #19663 - Kopen ja of nee???
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4130 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Da Senda Man 14-6-2004 1:02 Print topicpost
Posts: 133
Hallo mensen ik had een vraagje.
Ik heb mijn scooter (een italjet dragster) net moeten verkopen van mijn ouders (we hadden er vaak ruzie over).

Nou ben ik uiteraard weer op zoek naar een nieuwe brommer. Ik heb mij voorgenomen om eerst ff mijn schooljaar af te maken maar ok. Ik wordt over een tijdje 16 en ik wil dan toch wel weer een nieuwe brommer hebben.
Nou viel mijn oog eerst op senda's, rs 50's en motorhispania's.
Sinds kort zit ik na te denken over een wat oudere brommer (wel perse een schakel). Ik kwam opeens terecht bij een aprilia ar50.
Kan iemand mij hier advies over geven?
De advertentie staat hier: http://www.josdijkma...anbod_gebruikt1.html
Kunnen jullie mij jullie mening over deze brommer geven?
Deze brommer is door inruil verkregen en rijdt goed alleen is hij niet nagekeken en wordt dat ook niet gedaan omdat Dijkman zich liever met die K*T scooters bezighoud.
Zouden jullie ook jullie eigen ervaringen en informatie over de ar50 in zijn algemeenheid willen geven?

(Honda mb's vind ik ook wreed maar op de een of andere manier spreekt zo'n ar50 mij meer aan.)

Ik weet heel veel van scooters af en iedereen vind dat ik ook weer een scooter moet nemen maar op de een of andere manier vind ik schakels veel mooier. Ik ben ook echt nog een leek op gebied van schakels. Het is zelfs zo erg dat ik nog niet eens geschakeld heb (de theorie ken ik wel maar nog nooit gedaan). Zouden jullie mij ook wat algemene tips&lessen willen geven op het gebied van schakels.


Ik wil jullie bij voorbaat bedanken voor jullie reacties




Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 1:02 ed van schakels.


Ik wil jullie bij voorbaat bedanken voor jullie reacties




Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 1:02

Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 1:14 theorie ken ik wel maar nog nooit gedaan). Zouden jullie mij ook wat algemene tips&lessen willen geven op het gebied van schakels.


Ik wil jullie bij voorbaat bedanken voor jullie reacties




Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 1:02 ed van schakels.


Ik wil jullie bij voorbaat bedanken voor jullie reacties




Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 1:02

Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 1:14

Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 2:06 g niet eens geschakeld heb (de theorie ken ik wel maar nog nooit gedaan). Zouden jullie mij ook wat algemene tips&lessen willen geven op het gebied van schakels.


Ik wil jullie bij voorbaat bedanken voor jullie reacties




Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 1:02 ed van schakels.


Ik wil jullie bij voorbaat bedanken voor jullie reacties




Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 1:02

Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 1:14 theorie ken ik wel maar nog nooit gedaan). Zouden jullie mij ook wat algemene tips&lessen willen geven op het gebied van schakels.


Ik wil jullie bij voorbaat bedanken voor jullie reacties




Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 1:02 ed van schakels.


Ik wil jullie bij voorbaat bedanken voor jullie reacties




Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 1:02

Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 1:14

Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 2:06

Dit bericht is ge-edit door DIEHARDSCOOTERFREAK op 14-6-2004 15:48
 

bart de schakelgek 14-6-2004 2:25 Print reply

Posts: 5987
je bedankt wel veel op voorbaat

ar50: goede betrouwbare brommer
onderdelen worden moeilijker maar je kunt alles nieuw krijgen

zorg dat je een goede koop rond de 350-400 of minder natuurlijk, anders betaal je gewoon te veel

ori met homoet uitlaat rijden ze 80, lekker zuinig
 
Limburger
xyrus 14-6-2004 7:44 Print reply
Posts: 56
Ik had tot een tijdje terug ook nog nooit op een schakel gereden, maar het is eigenlijk heel simpel! Je hebt het binnen een half uurtje redelijk onder de knie hoe je met je koppeling moet omgaan.

Je start hem in ze vrij, je houd je koppeling in en je schakelt naar ze 1. Wegrijden zal mischien de eerste keer nog niet helemaal lukken, loop hem daarom een stukje aan, dit is makkelijker voor het begin. Op de 6K houd je weer je koppeling in en schakel je naar ze 2 en laat je de koppeling weer los. Ga zo maar door!
 
hagedis 14-6-2004 8:19 Print reply
Posts: 120
t is altijd wel grappig als je mensen ziet leren schakelen, ze laten automatisch de koppeling schieten zodra ze al een beetje vooruit gaan! haha, echt komisch (k was zelf ook zo hoor ).

Maar een AR50 lijkt mij nou niet echt een goeie brommer, hoevaak zie je der nou iemand mee rijden? Als je toch aan een senda zat te denken, waarom doe je dat dan niet? of een RS50?

meestal zijn de versnellingsbakkies versleten van die ouwe brommers, en zie maar eens aan nieuwe kappies of een ander blok/cilinder te kommen als je gevallen ben of een vastloper heb gehad.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-6-2004 8:28 Print reply

Posts: 8581
Kawasaki AR50
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Da Senda Man 14-6-2004 8:47 Print reply
Posts: 133
Ja bij deze kawasaki ar50 krijg je er een complete brommer bij in onderdelen dus die zal maybe handig zijn en anders verkoop ik deze wel weer door.
 
Ariej 14-6-2004 9:11 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DIEHARDSCOOTERFREAK

Ja bij deze kawasaki ar50 krijg je er een complete brommer bij in onderdelen dus die zal maybe handig zijn en anders verkoop ik deze wel weer door.


?f bewaren voor onderdelen, dan heb je het al liggen hoef je het niet te kopen
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Wilfred 14-6-2004 9:48 Print reply

Posts: 613
Jah zijn heerlijke brommers om op te rijden maar aan onderdelen is heeeeeeeeeeeeel moelijk te komen of ze zijn heel duur!
 
SavagePielk 14-6-2004 9:55 Print reply

Posts: 4562
Die eerste Kawa is wel cool. Meteen een grote plas onderdelen erbij, scheelt je wat geld aan reparatie e.d. waarschijnlijk (of als je het de dealer laat doen hebbie iig al onderdelen ). En die dikke Laser-uitlaat bevalt me wel Alleen meteen die stickers eraf die zijn **** lelijk

Die tweede vind ik nix... te wit AR50 moet zwart-rood zijn, dan zijn ze het mooist of je moet hem meteen dik overspuiten.
Ik zou voor de eerste gaan... goedkoper en meer onderdelen. Jammer dan van eventuele garantie, want daar kun je meestal toch naar fluiten
 
RS_70_power 14-6-2004 9:55 Print reply

Posts: 1990
veel jongens kopen zo'n brommer voor een prikkie en rijden er tijden op voor weinig .

als je een RS koopt ben je veel kwijt maar dan ook nog veel meer aan onderhoud en veranderingen .

begin goedkoop en maak hem gewoon mooi .

Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 14-6-2004 9:56
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Rik 14-6-2004 10:09 Print reply

Posts: 3464
als geld geen rol speelt eeh.. nieuwe yamaha DT of een supermotard nix voor jou dan? heb je nieuw weinig onderhoud aan (service)
 
Rico _--Senda-DRD--_ 14-6-2004 10:42 Print reply

Posts: 205
Je zei:

Nou viel mijn oog eerst op senda's, rs 50's en motorhispania's

Ik zou toch maar voor een nieuwere gaan, persoonlijk vind ik dat je daar minder problemen mee hebt en je meer aandacht van de mensen om je heen hebt .Een vriend van me heeft een mb en een andere gast een ns1.En daar heb je wel is wat meer probleempies mee

Dus ik zou voor de GPR,SENDA,FURIA,RX,TZR,RS50
gaan...

suc6
 
..:: DerbiThe Red Power ::..
bart de schakelgek 14-6-2004 10:58 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hagedis

t is altijd wel grappig als je mensen ziet leren schakelen, ze laten automatisch de koppeling schieten zodra ze al een beetje vooruit gaan! haha, echt komisch (k was zelf ook zo hoor ).

Maar een AR50 lijkt mij nou niet echt een goeie brommer, hoevaak zie je der nou iemand mee rijden? Als je toch aan een senda zat te denken, waarom doe je dat dan niet? of een RS50?

meestal zijn de versnellingsbakkies versleten van die ouwe brommers, en zie maar eens aan nieuwe kappies of een ander blok/cilinder te kommen als je gevallen ben of een vastloper heb gehad.


AHUM!!!?
waarom jij minder ar50 ziet als als senda: 10 jaar oud, en er zijn er niet zoveel van, meesten zijn in onderdelen verkocht

en het is nog altijd makkelijker om een ar50 blok te vinden voor weinig dan een am6 blok voor weinig

en als er 1 blok is wat je moeilijk kapot krijgt dan is het ar50, ik heb am6 blokken gezien die je gewoon wegkon gooien na 30 duizend km
dus waag het niet om te zeggen dat het een slechte brommer zonder dat jij er een hebt
 
Limburger
X-treme racer 14-6-2004 11:03 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rico _--Senda-DRD--_

Je zei:

Nou viel mijn oog eerst op senda's, rs 50's en motorhispania's

Ik zou toch maar voor een nieuwere gaan, persoonlijk vind ik dat je daar minder problemen mee hebt en je meer aandacht van de mensen om je heen hebt .Een vriend van me heeft een mb en een andere gast een ns1.En daar heb je wel is wat meer probleempies mee

Dus ik zou voor de GPR,SENDA,FURIA,RX,TZR,RS50
gaan...

suc6



je gaat toch geen brommer kopen omdat een ander die mooi vind? je moet ook met een honda om kunnen gaan he.

kawazaki zijn geen verkeerde brommer voor zover ik heb gehoort. schijnen hard te kunnen lopen orgineel. alleen zou 'k eum niet kopen voor die prijs probeer af te dingen.
 
scooter zuigen, daarom rijden echte mannen schakel
Blukaap2 14-6-2004 11:08 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rico _--Senda-DRD--_
kwatsverhaal



jij was toch dat type wat niet viel he ?
Met die rollator.

Zegt al in hoeverre je iets kan toevoegen aan een topic, behalve onzin.
 
Stoere brommers
4takker 14-6-2004 11:28 Print reply

Posts: 2395
kawasaki ar50 zijn fijne brommeres en worden steets meer geld waard als ze goed onder houden zijn aleen moeilijk om onderdelen aan te komen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 4130 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved